Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 126p jak zwiększyć amperaż w alternatorze

14 Nov 2005 11:03 4863 16
  • Level 18  
    Witam,czy jest możliwe podkręcenie aperażu w takim wynalazku jak maluch z alternatorem
  • TermopastyTermopasty
  • Helpful post
    Level 15  
    Wieksza wydajnosc pradowa? wymienic alternator na inny
  • Level 18  
    A może wiesz od jakiego auta podpasował by alternator?
  • Helpful post
    Level 17  
    Witam.
    Teraz nie pamiętam dokładnie jakie przeróbki były ale widziałem kiedyś jak kumpel adaptował do malucha alternator z poloneza.
    I to działa.
  • TermopastyTermopasty
  • Helpful post
    Level 26  
    Można by też było zastosować inne koło pasowe od strony rozrządu i założyć drugi altek.
  • Level 18  
    jak by przelozyc diody z regulatorem napięcia z innego alternatora do tego z malucha.czy to cos da
  • Level 12  
    Odkopuje.
    W maluchu jedynie co naprawde da się poprawić w alternatorze to odciąć przewód ładowania wychodzący od alternatora do rozrucznika i przeciągnąć bezpośrednio od alternatora do akumulatora. Działa o niebo lepiej. Zimą włącze radio światła (h4) dmuchawe kierunkowskaz wycieraczki i wszystko pracuję normalnie :) !!. Fakt że regulatora napięcia jest nowy, lecz alternator ma z 8 lat bez żadnej naprawy.
  • Level 15  
    czy to ten brązowy przewód ?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Niepotrzebna przeróbka. Wystarczy te przewody porządnie, CZYSTO zamontować. Wyczyścić dokładnie końcówki oczkowe, a po montażu zabezpieczyć przed korozją (choćby wazeliną techniczną). Ważne też jest dobre prowadzenie masy między silnikiem, a karoserią pojazdu. Oraz Stan klem na akumulatorze i punktu mocowania przewosu masowego od akumulatora.
    montaż innego alternatora jest problenmatyczny, bo ten w maluchu robi równiocześnie za napęd wentylaotra i jest nieprzestawialny (stąd regulacja paska kołem pasowym). Poza tym wiekszy alternator to większo obciążenie i tak słąbego silnika.
    Zresztą alternator nie jest zły. Trzeba tylko zadbać o resztę elektryki (akumulator, połączenia, zastosować przekaźniki na światła i klakson, poprawić zapłon - wstawić jakiś modulik...).
  • Level 20  
    Ja kiedyś wstawiłem zwykłą diode przed regulatorem .Regulator widział napięcie pomniejszone o spadek na diodzie .W efekcie ładowanie podniosło sie o 0.4 v z 13.6 na 14v .Zrobiłem to z ciekawośći, ale z obawy przed uszkodzeniem żarówek zdemontowałem układ
  • Level 28  
    musiales miec cos nie tak z ladowaniem bo normalnie niepowinno byc mniej niz 14V
  • User removed account  
  • Level 28  
    w japonczykach jest okolo 15V i nic sie nie dzieje
  • Level 15  
    panowie wiadomo ze musi byśc wiecej i nieprawda ze jak ma 14 to ma popsuty obwód ma właśnie zamoło powinno być przy wygaszonych odbiornikach od 13,6 do 14,4/14,6 i to normalka i wtedy jest dobrze ale jeżeli właczymy radio i światła i inne wynalazki automatycznie nam napięcie spada i tak czy siak 15v by sie w malcu przydało
  • Level 15  
    Witam!

    "Profesore" - SPOKOJNIE nie podniecaj się 15V dla baterii 12V?
    Czy słyszałeś o pojęciu przeładowania akumulatora i czy zdajesz sobie sprawę jaki to ma wpływ na żywotność baterii. Bateria gazuje przegrzewa się płyty ołowiane ulegają zniszczeniu. Poczytaj trochę o akumulatorach i wtedy podpowiadaj.
    Żarówki i inne odbiorniki mają tzw. zapas bezpieczeństwa i spokojnie wytrzymują napięcie powyżej 14V.
    Napięcie ładowania pwinno mieć 14.4V na zaciskach akumulatora i nie powinno spaść poniżej 1V przy pełnym obciążeniu wszystkich odbiorników w pojeździe.

    Pozdrawiam
    A.G.
  • Level 18  
    Problem został rozwiązany proszę o zamknięcie tematu.