Witam
Od miesiąca jestem posiadaczem VOLVO V40 sprowadzonego z Holandii.
Kupowałem go jednak w Polsce choć całą procedurę rejestracji i clenia przechodziłem sam. W samochodzie jest zamontowana instalacja gazowa (sekwencyjna), problem w tym że nie działa. Osoba która to przywiozła z Holandii była u kilku speców i nic konkretnego nie powiedzieli ani nie naprawili. Po przełączeniu na gaz samochód chodzi kilkanaście sekund po czym gaśnie. Można ponownie go odpalić (na gazie !! ) i proceder sie powtarza. Sam podjołem próby zdiagnozowania usterki w różnych zakładach i otrzymałem kilka sprzecznych informacji. Ostatnia informacja kompletnie zbiła mnie z tropu. Podobno jest to instalacja na gaz ziemny czyli CNG. Moje pytanie jak odróżnić instalację CNG od LPG ?
Podam kilka faktów które znam dot. tej instalcaji.
1.Butla jest duża (ok 80 litrów) posiada własną pompę oraz licznik stanu gazu zamontowany w desce rozdzielczej (po przełączeniu na gaz wskazówka od licznika benzyny wskazuje ilość gazu w zbiorniku)
2. Na butli napisane jest LPi - Liquid Propan Injection (na moje Wtrysk Ciekłego gazu)
3.Wtryskiwacze gazu (instalacja która dochodzi do komory silnika) jest na zbrojonych przewodach.
4.Na przycisku zmiany gazu napisane jest LPG
5. Sam decyduje w którym momencie przełączam źródło paliwa. ( jak wspomniałem mogę bez problemu odpalić nawet zinmy samochód na gazie) Kolega posiadający CNG w swoim VW twierdzi że potrzebuje dużego nagrzania silnika do przełączenia na CNG i że sam się przełącza - więc może coś nie tak z tym przełączeniem?
6. Osoba sprowadzająca samochód zatankowała LPG do zbiornika - Czy to jest mozliwe jeśli byłaby to instalacja CNG??? - zawór napełniania - "holenderski"
7. Czy można przerobić LPG na CNG - może to jakaś przeróbka??
8. Ostatni mech. stwierdził że gaz się zmieszał dlatego samochód gaśnie i nie chce chodzić.
Mogę zrobić dokładne fotki całej instalacji.
Czy ktoś wie co ja w końcu mam ??
Od miesiąca jestem posiadaczem VOLVO V40 sprowadzonego z Holandii.
Kupowałem go jednak w Polsce choć całą procedurę rejestracji i clenia przechodziłem sam. W samochodzie jest zamontowana instalacja gazowa (sekwencyjna), problem w tym że nie działa. Osoba która to przywiozła z Holandii była u kilku speców i nic konkretnego nie powiedzieli ani nie naprawili. Po przełączeniu na gaz samochód chodzi kilkanaście sekund po czym gaśnie. Można ponownie go odpalić (na gazie !! ) i proceder sie powtarza. Sam podjołem próby zdiagnozowania usterki w różnych zakładach i otrzymałem kilka sprzecznych informacji. Ostatnia informacja kompletnie zbiła mnie z tropu. Podobno jest to instalacja na gaz ziemny czyli CNG. Moje pytanie jak odróżnić instalację CNG od LPG ?
Podam kilka faktów które znam dot. tej instalcaji.
1.Butla jest duża (ok 80 litrów) posiada własną pompę oraz licznik stanu gazu zamontowany w desce rozdzielczej (po przełączeniu na gaz wskazówka od licznika benzyny wskazuje ilość gazu w zbiorniku)
2. Na butli napisane jest LPi - Liquid Propan Injection (na moje Wtrysk Ciekłego gazu)
3.Wtryskiwacze gazu (instalacja która dochodzi do komory silnika) jest na zbrojonych przewodach.
4.Na przycisku zmiany gazu napisane jest LPG
5. Sam decyduje w którym momencie przełączam źródło paliwa. ( jak wspomniałem mogę bez problemu odpalić nawet zinmy samochód na gazie) Kolega posiadający CNG w swoim VW twierdzi że potrzebuje dużego nagrzania silnika do przełączenia na CNG i że sam się przełącza - więc może coś nie tak z tym przełączeniem?
6. Osoba sprowadzająca samochód zatankowała LPG do zbiornika - Czy to jest mozliwe jeśli byłaby to instalacja CNG??? - zawór napełniania - "holenderski"
7. Czy można przerobić LPG na CNG - może to jakaś przeróbka??
8. Ostatni mech. stwierdził że gaz się zmieszał dlatego samochód gaśnie i nie chce chodzić.
Mogę zrobić dokładne fotki całej instalacji.
Czy ktoś wie co ja w końcu mam ??