logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Zmiana zwykłego kominka na kominek z płaszczem wodnym

lekt0r 28 Sty 2023 01:05 3363 11
  • #1 20408898
    lekt0r
    Poziom 9  
    Witam,

Jestem laikiem w temacie kominków i prosiłbym o ocenę, czy to jest do zrobienia i czy ma sens (jeszcze nie konsultowałem tego z żadnym fachowcem tylko po prostu taka myśl narodziła się w mojej głowie i chcę zasięgnąć opinii tutaj).

Mieszkam w domu jednorodzinnym 115m2 (przybliżony schemat rozkładu pomieszczeń i źródeł ciepła w załączniku). W domu jest zainstalowany zwykły kominek z dmuchawą, która pobiera nagrzane powietrze i wydmuchuje w stronę pokojów. Pomyślałem o grzaniu kominkiem wody w CO. Czy w tym celu konieczna jest wymiana kominka na taki z płaszczem wodnym? Jak widać na rysunku, kominek jest w innym miejscu niż kocioł gazowy. Co trzeba zrobić, aby wpiąć się do instalacji CO? Jak mogłoby to wyglądać, żeby kominek pozostał w tym miejscu, w którym jest?

Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi.

Zmiana zwykłego kominka na kominek z płaszczem wodnym
  • #2 20409004
    gbksiazczak
    Poziom 31  
    Ocena: 317
    Obawiam się, że przy dużych nakładach pracy/materiału
    efekt nie będzie adekwatny.
    Kominek ma zastąpić kocioł czy tylko wspomagać?
  • #3 20409052
    bumble
    Poziom 40  
    Ocena: 1183
    Dla mnie zawsze kojarzy się to ze zrobieniem kotłowni z salonu chyba ze kominek jest w garażu. A jako główne źródło ciepła calkowity niewypał. Bardzo mała sprawność. Kotły na paliwo stałe są inaczej skonstruowane niż kominki z płaszczem.
  • #4 20409056
    GAS_14
    Poziom 11  
    Ocena: 11
    Zwykła koza i system rozprowadzania ciepłego powietrza.
  • #5 20409068
    bambus94
    Poziom 34  
    Ocena: 711
    Kominek jako kocioł stałopalny będzie wymagała bufora ciepła. Znajdziesz miejsce żeby go wstawić np w kotłowni?