Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic 2 diesel, manual - Zagadka, zabawa, wsteczne świecą na luzie

Aleksander_01 22 May 2023 22:20 348 20
  • #1
    Aleksander_01
    Level 42  
    Witam.
    Zabawa, zagadka.
    Dziś robiłem scenica 2 z usterką - wsteczne światła świecą tylko na neutralnym (na luzie). Silnik diesel, skrzynia manualna. Włączenie każdego biegu łącznie ze wstecznym powoduje gaśnięcie świateł wstecznych.
    Czujnik wstecznych świateł sprawny.
    Co obstawiacie ?
  • #2
    piotrek303
    Level 20  
    Aleksander_01 wrote:
    Co obstawiacie ?

    UPC
  • #3
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Zwarcie na kablach ze skrzyni biegów.
  • #4
    ociz
    Moderator of Cars
    Zamienione miejscami wtyczki, z czujnikiem biegu neutralnego.
  • #5
    Aleksander_01
    Level 42  
    Dzięki za udział w zabawie.
    Podpowiem tak - nie szukajcie wyimaginowanych usterek, "zwarciów", UPC a skupcie się na tym że to Scenic 2 i ma odpalanie z przycisku.
    Ta "usterka" jest mało prawdopodobna, ale jest możliwa (mnie się trafiła).
    Nie raz zastanawiam się czy to nie program "Usterka".

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dzięki za udział w zabawie.
    Podpowiem tak - nie szukajcie wyimaginowanych usterek, "zwarciów", UPC a skupcie się na tym że to Scenic 2 i ma odpalanie z przycisku.
    Ta "usterka" jest mało prawdopodobna, ale jest możliwa (mnie się trafiła).
    Nie raz zastanawiam się czy to nie program "Usterka".


    @ociz Ja tu daje takie podpowiedzi a tu niespodzianka - jest rozwiązanie.
    Dokładnie tak, w "dobrym" warsztacie ktoś zamienił wtyczki.
  • #6
    johnny833
    Level 31  
    Kolega aleksander lubi zagadki to pozwolę sobię jedną napisać. Stare np berlingo 1.8b na marelli 1 ap 20. Kręci nie pali,nie widzi obrotów .Czujniki wału podmieniane. Komputery podmieniane i sprawdzane. Na oscyloskopie widzi sygnał z czujnika,wiązka do ECM dobra. To nie mój przypadek tylko kogoś . I co ty na to?
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Aleksander_01 wrote:
    skupcie się na tym że to Scenic 2 i ma odpalanie z przycisku

    Ja już nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem Renault który by nie miał rozpoznawania biegu jałowego, nawet te palone z kluczyka.
  • #8
    milejow
    Level 43  
    To teraz ja. Montowałem ledy zamiast żarówek w przyciskach szyb w takim Scenicu i po złożeniu przycisków panelu kierowcy działanie szyb przednich odwróciło się w ten sposób, że lewy przycisk otwierał prawą szybę a prawy lewą i w ten sposób, że pociągając otwierał a naciskając zamykał. Błąd był mój ale trochę trwało zanim się skapnąłem
  • #9
    Aleksander_01
    Level 42  
    @johnny833 nic mi mądrego do głowy nie przychodzi, jedynie co to jakiś błąd z zasilaniem komputera silnika.
    @milejow Tam są takie fajne moduły na silniczkach. Domyślam się że mogłeś wziąć zasilanie z któregoś sterowania i zakłóciłeś cały system.

    johnny833 nie to że lubię zagadki, ja opisuję konkretne przypadki które mi się trafiły.
  • #10
    piotrekwoj1
    Level 41  
    To teraz taka mechaniczna zagadka. Zafira b 1.8 xep.ale to nie ważne. Po wymianie tarcz i klocków z przodu przez właściciela hamulce zaczynają brać przy samej podłodze. Układ niezapowietrzony.
  • #11
    johnny833
    Level 31  
    Aleksander_01 wrote:
    @johnny833 nic mi mądrego do głowy nie przychodzi, jedynie co to jakiś błąd z zasilaniem komputera silnika.

    johnny833 nie to że lubię zagadki, ja opisuję konkretne przypadki które mi się trafiły.

    A widzisz bo to ciekawe. Odwrócone zamienione kable we wiązce czujnika wału. Sygnał na oscyloskopie widoczny a sterownik go nie widzi. Miałem dokładnie coś podobnego z cewką przy jakimś daewoo w aparacie . Co się chłopy naszukały to głowa mała. Dokładnie gość na necie to opisuje (diagnosedan) tylko nie wiem który filmik to se poszukacie.
    Chodzi dokładnie o szczelinę w kole lub koronce.
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    >>20591870
    Prowadnice w jarzmie stoją.

    >>20591895
    Coś mi się kojarzy że ktoś to tu na forum opisywał.
  • #13
    johnny833
    Level 31  
    piotrekwoj1 wrote:
    To teraz taka mechaniczna zagadka. Zafira b 1.8 xep.ale to nie ważne. Po wymianie tarcz i klocków z przodu przez właściciela hamulce zaczynają brać przy samej podłodze. Układ nie zapowietrzony.

    Kiedyś typ wkładał klocki nie wiem już jakie auto, i uwierzył byś że klocek nie siadł gorą w jarzmie? Efekt był taki że klocek pękł (okładzina) a blacha działała jak sprężyna? Objawy bardzo podobne.
  • #14
    piotrekwoj1
    Level 41  
    johnny833 wrote:
    piotrekwoj1 wrote:
    To teraz taka mechaniczna zagadka. Zafira b 1.8 xep.ale to nie ważne. Po wymianie tarcz i klocków z przodu przez właściciela hamulce zaczynają brać przy samej podłodze. Układ nie zapowietrzony.

    Kiedyś typ wkładał klocki nie wiem już jakie auto, i uwierzył byś że klocek nie siadł gorą w jarzmie? Efekt był taki że klocek pękł (okładzina) a blacha działała jak sprężyna? Objawy bardzo podobne.

    To nie to, klocki prawidłowo zamontowane.
    ociz wrote:
    >>20591870
    Prowadnice w jarzmie stoją.

    Prowadnice luźne.
  • #15
    johnny833
    Level 31  
    No to puchnie przewód elastyczny?
  • #16
    piotrekwoj1
    Level 41  
    johnny833 wrote:
    No to puchnie przewód elastyczny?

    Też nie.
  • #17
    johnny833
    Level 31  
    Pewnie proste jak cep ale i już się spotkałem ale na razie się zawiesiłem. 😁
  • #18
    milejow
    Level 43  
    johnny833 wrote:
    . Odwrócone zamienione kable we wiązce czujnika wału.
    .
    Miałem dokładnie to samo w Renault Premium kiedyś, czujnik zwykły indukcyjny a przy zamienionych kablach nie chciał palić.
    Z szybami był taki myk, że źle zamontowałem klawisze na przyciskach, obróciłem je o 180*i git, tam są po dwa przyciski w jednym bloku i stąd dwie szyby działały inaczej. Nie brałem pod uwagę możliwości zamiany bo byłem pewien, że nie da się tego zmontować odwrotnie a widać dało się😊
  • #19
    piotrekwoj1
    Level 41  
    johnny833 wrote:
    Pewnie proste jak cep ale i już się spotkałem ale na razie się zawiesiłem. 😁

    Proste jak spojrzy mechanik. Właściciel źle założył sprężyny trzymające zacisk do jarzma. Pierwszy raz takie coś widziałem.
  • #20
    johnny833
    Level 31  
    E no takie coś to prościzna. Widziałem już takie cuda. Ale nie było aż takich objawów. Co on te sprężyny wcisnął miedzy klocek a zacisk?
  • #21
    Aleksander_01
    Level 42  
    Nie wiem czy mnie takie "szczęście" dopada, czy wszyscy tak mają.
    Dziś było tak - podjeżdża reno kangoo 1,5 dci po lifcie. Samochód świeżo zakupiony, był przód uderzony, wymieniono rozrząd, oleje, filtry, nabito klimatyzację i.....nie załącza się wentylator na chłodnicach. Ciśnienie rośnie momentalnie od 6 do ponad 25 barów i następuje rozłączenie sprzęgła sprężarki.
    Tester nie widzi błędów, brak możliwości wysterowania wentylatora z testera.
    Co obstawiacie ?