Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra A 89 (C16NZ) Zamulony silnik na LPG

bolo.4x4 27 Nov 2005 15:44 6826 22
  • #1
    bolo.4x4
    Level 11  
    Witam....:!::!::!:Moj problem polega na tym ze od momentu zainstalowania instalacji gazowej silnik po nagrzaniu sie jakby dusi ( ciezko go wkrecic na oborty) mam ju na to sposob aby bardzo delikatnie dodawac gazu i wtedy jest ok, usterka ta nie wystepuje na zimnym silniku tylko na cieplym:?::?::?: na bezynie jest OK czy na zimym czy na cieplym silniku. .Instalacjie mam 2 generacji BRC, po zainstalowaniu gazu wymeinilem tez sonde Lambda,kopolke i swiece i nic sie nie poprawilo :cry::cry::cry: Gazownicy rozkladaja rece. Ps. po nagrzaniu silnik na LPG trzyma ok 850obr a mimo to chodzi niestabilnie ,a nagle(gwałtowne) dodanie gaz objaiwa sie spadkiem obrotow do ok 700 i wogole nie reaguje na to ze mam gaz wcisniety w podloge .Chlopaki prosze o pomoc daleko tak nie zajade :cry:
  • #2
    Tomek159
    Level 11  
    CZESC
    a zapalila ci sie kontrolkaod informujaca ze cos masz popsute. yles podpiac sie pod komputer
  • #3
    bolo.4x4
    Level 11  
    hmmm wlasciwie to czasami sie zapala na 10 odpalen silnika zapala sie moze ze 3 razy odczytalem kod bledu i wyszlo nr 42 nie wiem czego to moze byc wina ??
  • #5
    bolo.4x4
    Level 11  
    kod nr 42 Brak Impulsow z ukladu zaplonowego ?? hmmm??? wie ktos moze cos wiecej na temat tego bledu?? i czy to moze miec wpluw na prace LPG bo na benzynie jest super!
  • #6
    Marcin Z.
    Level 20  
    Witam!
    Sprawdź w jaki sposób masz podłączone impulsy do automatycznego przejścia na gaz. Czy jest nawinięty przewód od centralki gazu na przewód wys. nap. czy podłączony do cewki, bo być może centralka od gazu zakłóca impulsy.
    Pozdrawiam.
  • #7
    bolo.4x4
    Level 11  
    raczej to napewno nie jest spowodowane centralka od gazu, bo juz przed instalacja LPG wyswietlal mi ten blad, jak sie nie myle to od czasu jak wymienialem akumulator i zamiast dwuch mas podlaczylem tylko jedna do karoseri tylko a o tej do silnika zapomnialem :( i od tego momentu zaczelo sie kielbasic ,czsami samochod zapala od "tykneicia" a czasami probuje i nie moze i musze go grecic przez ok 6s i wtedy zapali. wymienilem juz caly modul komputera ale dalej jest tak samo :( moze orientujeice sie czy moze to byc spowodowane uszkodzonym modulem zaplonmowym tzn tym pod kopulka?? chyba szescio przewodowy jest ten modulik.Dzieki za odp...
  • #8
    marian11@
    Level 21  
    witam.
    Jezeli masz termostat na wezu doprowadzajacym powietrze do silnika to wez go zblokuj tak zeby tylko zimne sobie ciagnał.
  • #9
    bolo.4x4
    Level 11  
    dzieki juz ide do garazu eksperymentowac z tym termostatem :) -- wieczorem dam odp :)
  • #10
    Marcin Z.
    Level 20  
    Ja bym przejrzał instalacje po tym jak nie podpiąłeś masy silnika czy przypadkiem któryś z przewodów z instalacji nie został przeciążony lub przegrzany, jeśli nie buło podłączonej głównej masy silnika.
    Pozdrawiam.
  • #11
    bolo.4x4
    Level 11  
    odpowiadam w sprawie termostatu i sprawdzenia przewodow pod wzgledem obciazalnosci :D po zblokowaniu termostatu jest dalej tak jak bylo no i przewody sa tez ok.
  • #12
    marian11@
    Level 21  
    Witam.
    Jaka masz instalacje gazowa(na srubie,z silniczkiem czy sekfencyjny wtrysk???)
  • #13
    bolo.4x4
    Level 11  
    intalacja na silniczku krokowym- BINGO M <-- typ komputera gazowego...
  • #14
    damkoz
    Level 19  
    Ja mam identyczny problem w hyundaiu lantra 1.6 16V instalacja leonardo 2 gen. jak jest zimny wszystko ok jak silnik się nagrzeje zaczyna go mulić (na lpg), podobnie u mnie gazownik stwierdził ze nic się lepszego nie zrobi i że to jest gaz i musi być słabszy. Proponował założenie wariatoray zmieniającego kąt zapłonu .
  • #15
    marian11@
    Level 21  
    witam.
    Nie tylko wy macie problem z tym mułem przy ciepłym silniku.
    Przegladajac forum natknołem sie jeszcze na honde civic tam napisałem w odpowiedzi ze ma zabogata mieszanke ale po przemysleniu doszedłem do wnisku ze nie musi wcale tak byc a moze nawet odwrotnie za uboga.
    Gdzies wyczytałem ze sonda działa(czy prawidłowo funkcjonuje) dopiero po nagrzaniu do ok 300*C w takim przypadku mieszanka zostaje zmieniona przez układ sterowania.
    Ja na Twoim i Damkoza miejscu kupił bym (w celach eksperymentalnych)register (te srube co montuje sie w najprostrzych instalacjach koszt chyba 20pln)i zamontowal zamiast silniczka krokowego, po czym wszystko wyregulował i sprawdził czy ok.
  • #16
    borob
    Level 12  
    witam podejrzewam że masz uszkodzony czujnik położenia wału

    Dodano po 1 [minuty]:

    witam podejrzewam że masz uszkodzony czujnik położenia wału
  • #17
    tacza
    Level 13  
    A ja bym postawił na zamałą dawkę przy starcie. Należy przeprogramowac kompa ze by przy niskich opbrotach silniczek krokowy był bardziej otwarty. Pozdrawiam
  • #18
    bolo.4x4
    Level 11  
    o to jest pomysl , zeby ustwic wieksza wartosc tego gazu przy starcie :) tylko jak ?? nie mam oprogramowania do BINGO M czy ktoś z szanownych kolegów ma jakis pomysł na zorganizowanie oprogramowania ktore by to umozliwilo ?? pozdrawiam...
  • #19
    Tedgas
    Level 12  
    duzo tu napisano lecz kolega ktory zwrócił uwagę na ciepłe zimne powietrze miał racje ktos ustawiajac gaz ustawił go na otwartym ciepłym powietrzu i teraz gdy nastapi przełaczenie na zimne mieszanka staje sie uboga przełacznikciepłe zimne sterowany jest podcisnieniem gdy sciagniemy wezyk pocisnieniowy z przełacznika jest on na zimnym mysle ze nalezy sprawdzic jak silnk sie zachowa na samym ciepłym wystarczy zamknac dopływ zimnego powietrza jesli bedzie działał prawiodlowo proponuje jechac do gazownika aby ustawił bingo przy właczonym zimnym powietrzu i ewentualnie wymienic element sterujacy przełanczaniem czyli podcisnieniem sterujacym znajduje sia on w plastikowej pokrywie monowtrysku jest to bimetal , i w oplach jest to czesta usterka , co chodzi o gaz samochód nie ma prawa byc duzo słabszy niz na benzynie roznica ma byc niezauwazalna, jesli macie taki problem i nikt nie moze go wam usunać zapraszam do mojego warsztatu
    "Tedgas" Gorlice ul Kwiatowa 5 tel 502 17 77 85 naprawie usterke zwiazana z gazem lub poprawię zle zamontowana instalację gazowa

    Dodano po 4 [minuty]:

    program do bingo mozna sciagnac z internetu lub kupic razem z interfejsem na allegro lecz mysle ze lepiej dac zarobic pare złotych komus kto ma doswiadczenie
  • #20
    st.sitarz
    Level 12  
    Witam
    Mam podobny problemm vectra a silnik c16nz lpg bingo m. na ciepłym silniku znikają mi wolne obroty na gazie dzieje sie to od pewnego czasu. Monitujac prace programem bingo zauważyłem że wtedy gdy fiksuja te wolne obroty napiecie na sondzie lamda jest 0 volta. na benzynie jest wszystko OK.
  • #21
    Tedgas
    Level 12  
    sonda 0-V oznacza uboga mieszanke , sprawdz jak zachowuje sie sonda lambda przy predkosci obrotowej silnka około 3000 powinna bładzic w zakresie 200-600 miliwolt jesli tak sie nie dzieje i nadal jest uboga mieszanka
    dobrze było by podpiac bingo do kompa i ustawic , mozna tez wykrecic srube regulacyjna na reduktorze < nie podałes typu reduktora wiec nie potrafie okreslic w ktorym miejscu jest ta sruba > mam byc to sruba regulujaca czułosc reduktora. Przyczna moze tez byc uszkodzony reduktor, niedawna wymiana filtra powietrza na nowy, taki efekt mial by miejsce gdyb bingo było ustawione przy zabrudzonym filtrze powietrza, zbyt malo podajesz informacji abym mogł dokładniej okreslic przyczyne takiej pracy silnika Pozdrawiam Tedgas Gorlice
  • #22
    st.sitarz
    Level 12  
    Reduktor to Tomasetto z napisem 100HP. Przeczyściłem go ale są troche jakby naciągnięte membramy. Silnik nie miał wolnych obrotów gdy był rozgrzany do ok 86 st. (wskazanie na sofcie bingo) dławił się i gasł na benzynie normalnie. Pomogło to czyszczenie i wymiana sondy lambda na starą która kiedyś z kolei wymieniłem na nową delphi. Z obrotami jakby sie uspokoiło ale pali 10l w cyklu mieszanym i jest mulasty czyzby to była wina tych 75 koniM czy pzrejechanych 160tys. jak go przywiozłem z Holadii to miał pzrejechane 103 tys. i super smigał na benzynie a po zagazowaniu zmuliło go I nie pomogły regulacje u gazownika. Może źle ustawiony regulator i komputer bingo sam nie wiem. Kolega miał podobny problem z WV Vento okazało sie ze gazownik nie załączył jakiejś opcji w programie Masa czy cos takiego Po zaznaczeniu nie to auto jedno kliknięcie pomogło.Sam nie wiem. A wogule dzięki za zainteresowanie.
  • #23
    bolo.4x4
    Level 11  
    prolemem byla zbyt mala dawka ustawiana na reduktorze.dziekue wsyzstkim za pomoc