logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak podłączyć baterię LiPo 7.4V do odbiornika DumboRC X6FG i silnika 3.7V?

ziajokkk 18 Mar 2024 17:20 540 4
  • #1 21009407
    ziajokkk
    Poziom 3  

Cześć, ostatnio wpadłem na pomysł zrobienia małego autka RC. Z elektroniki jestem praktycznie cały zielony, przeczytałem tylko parę artykułów o jej podstawach i dalej skrupulatnie zgłębiam ten temat. Idzie do mnie z Chin odbiornik DumboRC wraz z odbiornikiem X6FG.
    Odbiornik ma zakres napięć 4.8-10V dlatego dobrałem baterie LiPo 7.4V. Bardzo zależy mi na małej wielkości autka. Czytałem o stabilizatorach napięcia i z tego wynika, że np. podłączenie do odbiornika serwa 3.5-6V lub silniczka 3.7V nie powinno być problemem. Lecz każde autko RC, na które patrzałem, było podłączone w ten sposób: BATERIA -> ESC -> MOTOR i właśnie ESC było podłączone do odbiornika, więc przy użyciu stabilizatora napięcia lub po prostu mniejszej baterii to napięcie będzie za małe dla odbiornika. Mój wniosek taki: muszę podłączyć baterie do odbiornika i z odbiornika sterownik silnika wraz z silnikiem, jak również serwo. W jaki sposób zasilić odbiornik i jak będzie w nim przekazywany prąd? Czy taki stabilizator liniowy mogę bezkarnie swobodnie wlutować między przewody wychodzące z odbiornika a np. silnik czy trzeba użyć jakiejś płytki PCB? Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Schemat podłączenia odbiornika RC z baterią, silnikiem, ESC i serwem Zdjęcie odbiornika DumboRC X6FG z opisanymi elementami.
  • Pomocny post
    #2 21011733
    wojtek 9007
    Poziom 40  
    Ocena: 847
    Witam - proszę zastosować pierwszy schemat czyli bateria do regulatora ESC -regulator steruje silnikiem oraz zasila
    odbiornik , do odbiornika podłączony jest serwomechanizm . Inna kolejność jest niewskazana .
  • Pomocny post
    #3 21012132
    Madrik
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 1188