Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Duże grzanie obudowy w komputerach

tomekflak 09 Gru 2005 21:51 19151 25
  • #1 09 Gru 2005 21:51
    tomekflak
    Poziom 13  

    Witam, chciałbym sobie sam zkonstuować obudowe do mojego pc. Mam dwa pytania. Czy sklejka ok. 3mm jest bezpieczna ? Chodzi mi o przewodnictwo. Mój komp chodzi 24/7 i jest często mocno obciążony (mozna to nazwac serwerem ;) ). Boje sie że drewno może zająć się ogniem. Jeśli tak to macie jakis sposob na ograniczenie ryzyka ? Drugie pytanie to czy ktoś orientuje sie ile średnio kosztuje 1m2 sklejki 3mm ?.

    Moderowany przez nietykalny:

    Niepisz tematów WIELKIMI LITERAMI !

  • Pomocny post
    #2 09 Gru 2005 22:14
    opiate
    Poziom 17  

    No tak, nareszcie coś dla mnie, he,he. To jest link do firmy zajmującej się takimi artykułami www.forplyt.com.pl.. Z resztą poszukaj cen w internecie. Np sklejkę o wymiarach 1.2mx2.5m można kupić już za 40 PLN. Zależy to oczywiście od rodzaju (liściasta, iglasta, dębowa itp, itd)Myślę że nie ma się co bać, we wnętrzu obudowy komputera nie występują tak wysokie temperatury. Możesz dla pewności postarać się o jakiś klej odporny na wysokie temperatury i okleić drewno folią aluminniową, bardzo ograniczy to ryzyko pożaru. Domyślam się że planujesz wykonanie jakiegoś szkieletu, bo jeśli nie, to sklejka 3mm będzie snanowczo za cienka (min 5mm). Możesz np wykożystać oryginalny szkielet z obudowy. Z resztą, chętnie przyjrzałbym się bliżej temu projektowi. Może zapodaj jakiś plik z rysunkiem.

  • #3 10 Gru 2005 22:11
    tomekflak
    Poziom 13  

    Szkielet to podstawa :) planuje wykonanie podwójnego panela przedniego coby niebyło widać wkrętów i kombinuje nad tym aby móc ją wielokrotnie rozkręcać bez niszczenia drewna. Narazie zrobiłem projekt panela przedniego w corelu. Jak chcesz i masz czym to odtworzyć to daj znać a tu wrzuce. Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #4 11 Gru 2005 01:03
    opiate
    Poziom 17  

    Myślę że najlepszym sposobem na to żeby nie niszczyć drewna poprzez wielokrotne wkręcanie i wykręcanie wkrętów jest użycie zwykłych śrub metrycznych z nakrędką, przy czym nakrędka musi być na stałe wklejona w drewno. Możesz wkleić plik rysunku na forum, chętnie zobaczę.

  • #5 11 Gru 2005 02:08
    fliper_nx
    Poziom 10  

    hmmm następny ciekawy pomysł, a wiec czekam na projekt i foty

  • #6 11 Gru 2005 15:49
    tomekflak
    Poziom 13  

    Narazie zaplanowałem tylko panel przedni. Niestety niewiem jak w corelu 12 zaokrągla sie kanty prostokąta więc okienko z plexi jest na schemacie prostokątne (w żeczywistości będzie nieco zaokrąglone). Obudowa będzie w wymiarach 40x20x36 cm i będzie leżąca (mam nadstawke na biórko i pod monitorem mam przestrzen wysokości 20 cm). Narazie niemam cyforowki ale jutro już bede mial wiec zrobie troche zdjęć materiałom które przygotowałem. Planuje wykorzystać elementy z swojej starej obudowy (tylna ścianka na wyjścia kart rozszerzeń, zaslepka wyjsc w plycie głównej, stelaż pod dyski twarde i napędy, listwy pod płyte główną). Zastanawiam sie jeszcze czym najlepiej wywiercić otwór o średnicy powyżej 12 cm zwykłą wiertarką. Dla wyobrażenia sobie gotowej obudowy to powiem że planuje okleić ją okleiną na wzór takiej blachy przemysłowej w kratownice (www.centrostal.com.pl/Obrazki/blacha_al.jpg). Oczywiscie kolor srebrny, okienko będzie przezroczyste a w środku podświetlanie np na czerwono. Narazie musze czekac jeszcze do 20 grudnia bo ma urodzinki i może wpadnie trochu hajsu na materialy :) Ale sie rozspisałem... Pozdrawiam

  • #7 14 Gru 2005 16:04
    lamer89
    Poziom 22  

    mozna by sie zastanowic nad zrobieniem odudowy w calosci z plexi. kawalki plexi mozna laczyc na silikon (raczej nie polecam) albo klej na goraco.

  • #8 14 Gru 2005 18:42
    daniel93
    Poziom 29  

    Gorzej z kuponem plexy.

    Dodano po 8 [sekundy]:

    Gorzej z kupnem plexy.

  • #9 14 Gru 2005 19:36
    tomekflak
    Poziom 13  

    JUz kiedys o tym myslalem... Największy problem tego rozwiązania to bardzo trudne metody łączenia. Kiedyś w gazecie znalazłem coś takiego jak szescienna kostka o wymiarach 1x1x1 cm i z kazdej strony mozna bylo w nią wkrecać śruby. Wyglądało to nawet estetycznie (pseudo chromowane i delikatne ;) ). Można by to było zastosować od wewnątrz w naroznikach do połączenia 3 scianek ze sobą, niestety ma to pare wad:
    -musisz posiadać grubą pleksi
    -nigdzie te niemoglem dostać :)

    A o pleksi dostaniesz chyba u każdego szklaża, a w castoramie mają tego od groma (kijowej jakości). Pozatym na allegro tez są wystawione :).
    Pozdrawiam

  • #10 14 Gru 2005 20:25
    Orochimaru
    Poziom 31  

    Można do łączenia zastosować kontowniki z wywierconymi otworami. Można je dostać w każdym hipermarkecie budowlanym.
    Co do drewnianej budy, zbudowałem kiedyś taką, na początku była cudowna, ale po miesiącu jak dobrze przeschła zaczęła się wypaczać, czego skutkiem było blokowanie się ścianki bocznej.
    Koniec końców skończyła w ogniu.
    Poza tym temp wewnątrz podniosła się średnio o 5-10 stopni.
    Więc jak chcesz robić z drewna to sklejka co najmniej 8mm
    Najlepszym moim zdaniem materiałem na budę jest blacha aluminiowa o grubości co najmniej 3mm. Cieńsza jest zbyt wiotka, co powoduje drgania (wiem coś o tym bo moja obecna buda jest z blachy 1.5mm).
    Przymierzam się właśnie do 4mm blachy ryflowanej :D

  • #11 14 Gru 2005 21:18
    tomekflak
    Poziom 13  

    hehe szalejesz. Ja mam zmiar zastosować okleine do drewna wlasnie we wzor blachy ryflowanej :) ale niema to jak sama blacha, niestety, z moimi umiejętnościami wole niebrac sie do obróbki blachy. Acha w zeszlym roku już kupilem sklejke z jakiej mialem zamiar zbudować te obudowe (obudowe planuje juz od dwoch lat ale jakos malo zapału miałem :) ). Do dzis leży i sie niewypaczyła :) może sie uda... Pozdrawiam

  • #12 15 Gru 2005 13:37
    daniel93
    Poziom 29  

    U szklaża hmmm... zobacze.
    A gdzie na allegro bo nie mogę znaleść ???

  • #14 15 Gru 2005 15:06
    adjar
    Poziom 24  

    Sorki ze nie z pomoca, tylko ze zwyklej ciekawosci, ale mnie zafrapowalo i musze sie spytac:
    Po co chcesz sam robic obudowe? Bo napewno nie z powodow ekonomicznych:) Chcesz to w jakis regal wbudowac?

  • #16 15 Gru 2005 19:49
    tomekflak
    Poziom 13  

    No no no :) Rusek potrafi... Niektóre (większość) z tych obudów wygląda naprawde świetnie. A co do pytania adjar'a to nierobie tego ze względów ekonomicznych bo przy moich funduszach na te obudowe niema mowy o ekonomii :) W tej chwli mam obódowe mini ATX i niemiieszczą mi sie w niej już napędy :) Pozatym niema to jak własnoręcznie wykonana rzecz. Wiesz jaka to musi być satysfakcja ?. Dzisiaj wpadłem na genialny pomysł że w związku z tym że mam w domu "serwerek" i jeden komp jest zawsze włączony (zazwyczaj zasysam z neta 24/7) to chce poszeżyć swoją bude o 20 cm i umieścić w niej dwa komputery, jak będzie mnie stać to zastosuje przełącznik klawiatury, myszy i monitora (jeden monitor, klawiera, mysz na dwa kompy) ale to już myślenie przyszłościowe.

  • #17 15 Gru 2005 19:59
    adjar
    Poziom 24  

    Hehe, no chyba ze chodzi o tuning. Ale mam nadzieje ze nie planujesz zakladac mu niebieskiego neonka pod spod i spojlera z blachy falistej? :)

  • #18 15 Gru 2005 21:58
    tomekflak
    Poziom 13  

    heheh, też mam nadzieje że mi to do głowy nieprzyjdzie :)

  • #19 16 Gru 2005 18:37
    lamer89
    Poziom 22  

    plexi w dosc niskiej cenie jest w OBI mozna tam tez dostac aluminiowe narozniki do szafek ktore swietnie nadaja sie do laczenia plyt z plexi. Lepiej jednak wyglada laczenie wszystkiego na silikon (tak jak sie robi akwarium) trzeba tylko pamietac zeby kupic silikon szklarski a nie sanitarny .
    jak jeszcze w naroznikach zatopic niebieskie ledy zalosc swietnie wychodzi.

  • #20 21 Gru 2005 23:59
    tomekflak
    Poziom 13  

    Moim zdaniem takie rozwiązanie z sylikonem jest nietrwałe, mniej estetyczne i niestabilne. Wolałbym na jakiś pewniejszy sposob to łączyc. Zanosi sie na świeta, wiec jak bedzie troche czasu to wezme sie do roboty :)

  • #22 23 Gru 2005 18:16
    Helmans
    Poziom 20  

    No fajna rzecz ja myslalem by dac plekse i pomalowac ja tuszem UV a do srodka dac pseudo neon z diodami UV ciekawe jakby to wygladalo niestety nie mam diod

  • #23 23 Gru 2005 19:31
    -Hudy-
    Poziom 14  

    Hmmm a czy do tego UV nie tzeba tez swiatla UV zeby zadzialalo. Tzn. Ja tam na UV sie nie znam ale chyba tak jest. Do mojej budy przydala by sie jeszcze jakas katoda :]

  • #24 27 Gru 2005 11:30
    lamer89
    Poziom 22  

    diody UV sa dosc drogie (2.50 zl za 5 mm) zeby oswietlic pc trzeba by co najmniej 10 wiec po doliczeniu reszty elementow bardziej oplacalny bedzie zakup katody (ok 30~40zl)
    daje duzo wiecej swiatla i nie ma roboty z lutowaniem i umieszczaniem w pc (nie trzeba ciagnac tyle kabli)

  • #25 29 Gru 2005 04:13
    qnx
    Poziom 13  

    a może poliwęglan ?? po obróbce daje lepszą powierzchnie(czyt. nie widać śladów po frezowaniu) pozatym jest odporniejszy na uszkodzenia mechaniczne, rysy są nie widoczne. Tylko cena :D

  • #26 26 Mar 2006 16:19
    tomekflak
    Poziom 13  

    Wiecie co ? Dwa tygodnie temu będąc w posiadaniu większości matriałów zabrałem się do pracy. To niejest wcale takie łatwe jak sie wydaje. Okropne prace wykończeniowe (nie mam ręki do takich robótek), do tego okazało się że obudowa zajmować będzie pół biórka. Olałem to i wyniosłem 5 godzin pracy do piwnicy. Wygląda okropnie. Pozdrawiam i odradzam zabieranie się do takiej reoboty takim żółtodziobkom jak ja :)

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson