Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z alarmem Cobra w Renault Megane

12 Gru 2005 22:54 9413 14
  • Poziom 10  
    Witam!

    Mam nastepujacy problem z alarmem Cobra 0144 w Renault Megane z 1997 roku: po wymianie baterii w kluczyku przestal on dzialac calkowicie, dioda zapala sie na kilka sekund po czym gasnie, natomiast dioda podczerwieni nie zapala sie wcale. Mialem drugi kluczyk zapasowy - po wlozeniu do niego bateri dziala poprawnie (dioda zwykla zapala sie na moment, dioda podczerwieni zapala sie krotko dwa razy). Niestety nie rozbraja immobilaizera, tego kluczyka niegdy nie uzywalem wiec nie wiem czy byl sprawny czy tez nie. :cry: Efekt jest taki ze nie moge odpalic samochodu. Nie znam rowniez kodu PIN. W instrukcji obslugi do alarmu ktos napisal cos takiego "Biały | Brązowy | Czarny | Szary" czy to moze byc kod PIN w jakis sposob zakodowany na kolory poprzez serwisanta? Prosze o pomoc. Jeżeli nie znam kodu PIN, konieczna bedzie wymiana centralki na nowa?

    Pzdr.
    Radek
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Jesli chodzi o kod PIN to musisz dostac sie jakos do serwisu z autem tam ci go odczytają koszt ok. 100 zł to tylko zadziała dod warunkiem ze kluczyk jest w stu pr. sprawny.I jeszcze jedno jak widzisz podczerwien ????????
  • Poziom 10  
    Rozumiem ze kod PIN jest umieszczony w kosci ktora mozna odczytac programatorem? Czy ewentualnie mozna jakos przywrocic ustawienia fabryczne?

    Narazie mam problem z dojazdem do serwisu, samochod znajduje sie 50km od najblizszego :) Musze go jakos uruchomic (immobilaizer).

    Podczerwien mozna zobaczyc latwo - dowolny aparat cyforwy, komorka, itd....
  • Poziom 10  
    No to w sumie dobra wiadomość. Jutro pojadę do ASO, niech mi go wygenerują i będę mógł się przynajmniej ruszyć z miejsca. Może też uda się zaprogramować kluczyk...
  • Poziom 39  
    Oczywiście uruchomienie przy pomocy kodu awaryjnego to jest rozwiązanie tyle , że wprowadzanie kodu przy każdym uruchomieniu nieci kłopotliwe. A więc docelowo niestety koniecznośc synchronizacji nadajników. Faktycznie zdarza się, że nadajnik potrafi się wylogować z centrali. Ale czasem także udaje się go wlogować. Niestety trudno reguły. Niewykluczone, że twój nadajnik jest uszkodzony (mowa o tym pierwszym). Ale nie rozumiem dlaczego nie próbujesz stosować dwóch kluczyków dla jednego uruchomienia. Mianowicie jednym działającym kluczykiem rozbrajasz alarm a drugim dotychczas używanym uruchamiasz silnik. Weź pod uwagę, że nadajnik alarmu i immobilizera są to różne nieżależne układy. Może się okazać, że już coś było kombinowane w tym pojeździe i kluczyki nie zgadzają się lub , że dekoder (pętla) nie odbiera sygnału nadajnika. Ale generalnie zagadnienie nieco skomplikowane i trudno rozwiązać korespondencyjnie.
  • Poziom 16  
    A Moze po wymianie batrri poprostu oberwała sie dioda od podczerwieni lub sa zimne luty tez miałem takie przypatki
  • Poziom 10  
    Obecny stan:

    - samochod odpalil po wprowadzeniu kodu PIN
    - nadal nie dziala zaden z kluczykow
    - jeden kluczyk napewno jest uszkodzony, uszkodzil sie w trakcie lub po wymianie baterii, mozliwe ze zaszkodil mu zbyt niski poziom naladowania starej baterii. Zimne luty, itd. sprawdzone.
    - drugi kluczyk niby dziala prawidlowo ale nie rozbraja alarmu... bede dochodzil do tego co jest przyczyna.

    Dodano po 3 [godziny] 18 [minuty]:

    Znalazlem na forum info, ze po okolo 1000 nacisniec klucza kod moze odjechac i sie zdesynchronizowac z centralka. Mogloby to tlumaczyc czemu drugi klucz nie dziala, nie byl uzywany conajmniej 5 lat !!!

    okolo 300 dni w roku * 2 nacisniecia * 5 lat = 30.000 nacisniec.

    Doczytalem sie rowniez ze jest to alarm 2 generacji z kodem kroczacym.
    W ASO nie chcieli mi powiedziec jaka jest procedura ponownego wkodowania kluczyka ;) Jest to samochod Renault Megane Coupe 1.6 97r. Oznaczenie kluczyka: Sxxxxxx.

    Moze ktos bedzie mogl mi pomoc i podac procedure ponownej synchronizacji kluczyka?
  • Poziom 15  
    Po wprowadzeniu kodu PIN wyłączasz stacyjkę.
    Naciskasz na przycisk centralnego zamka przez min. 5s, zamki powinny się zamknąć i otworzyć.
    Potem w ciągu 10 s naciskasz dwukrotnie przycisk zablokowania/odblokowania pierwszego pilota, zamki powinny się zamknąć i otworzyć lub tylko zamknąć.
    Jeśli chcesz wprowadzić drugi pilot robisz to samo.
    Nie wiem tylko czy uda Ci się to z Twoim pilotem bo ma on numer 7 pozycyjny.
  • Poziom 10  
    Sytuacja sie pogorszyla :)

    Po probie synchronizacji kluczyka (nieudanej) uaktywnil sie alarm i teraz juz nic nie mozna zrobic, ani go rozbroic (kluczyk nadal nie dziala) ani tez jechac autem bo ciagle wyje.

    Chyba pozostaje mi odlaczyc syrene i dostac sie do jakiegos punktu w ktorym bedzie mozna zsynchronizowac kluczyk z centralka.

    Czy we Wroclawiu jest ktos kto podjalby sie tego?
  • Poziom 11  
    wbij PIn jeszcze raz i będzie można jechać, sprawdz odbiornik tych pilotów jest w lusterku wstecznym bardzo częsta usterka... zimne luty
  • Poziom 17  
    Tak jak radzi Sylwax - sprawdź płytkę odbiornika. Zimą to nagminny problem w Reniach. Zobacz czy po wygrzaniu w domu wszystko wróci do normy.
  • Poziom 2  
    witam
    posiadam megane 97' i tez mam podobny problem jeden kluczyk mi sie popsul mimo napraw nie da sie go naladowac i obecnie posiadam tylko jeden czekam na moment kiedy przestanie mi dzialac i wtedy bedzie jazdaaa jak ktos moze niech powie jaki jest system naladowania kluczyka jakby co bo to co jest na forum jest jakos niejasno napisane ale panowie mam na to wyjscie postanowilem zlikwidowac ten oto system w moim aucie i udac sie do mechanika by deaktywowal obecny alarm centralny zamek i imobilaizer a zalozy nowy sterownik centralnego i podpial go takze do alarmu cena okolo 300 zl i jest spokoj z kluczykami w megan
    pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Skoro za to wszystko co wymieniłes krzyknął 300zł to pedz do niego zeby sie nie rozmyslił to prawie jak zadarmo za taką usluge
  • Poziom 11  
    Jeśli masz nadal problem z tym kluczem to daj znać (utecht[at]gmail.com). Mam co prawda megankę z 2000 roku, z COBRĄ sterowaną pilotem nie wbudowanym w klucz, lecz wiszącym na małej smyczy, ale może postaram się przetłumaczyć Ci pocedurę przyuczania kluczy opisaną w dokumentacji alarmu.
    Pozdrawiam
    M.U.