logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak ustawić ciśnienie gazu i posuw drutu w migomacie dla początkujących?

Gregorowski 11 Sty 2025 18:35 4944 8
REKLAMA
  • #1 21388343
    Gregorowski
    Poziom 4  
    Ocena: 12
    Witam, potrzebuję pomocy, bo jestem laikiem, chodzi o spawanie migomatem. Jakie ciśnienie powinno być na zegarze z prawej strony? Gdy odkręcam pokrętło w lewo, to na zegarze jest na maxa. Czy odkręcając w lewo, zmniejszamy gaz? Logicznie niby powinno się zwiększać ciśnienie. Jeszcze posuw drutu ustawiłem na +1, chyba to za wolny posuw. Wiadomo, że nikt mnie tu nie nauczy spawać, ale chociaż podstawowe parametry ustawić. Załączam zdjęcia oraz pierwszą spoinę.

Manometr butli gazowej z dwoma zegarami wskazującymi ciśnienie. Pierwsza spoina wykonana migomatem na metalowej powierzchni. Zbliżenie na panel sterowania migomatu z żółtymi pokrętłami i wyświetlaczem LED.
  • REKLAMA
  • #2 21388481
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • REKLAMA
  • #3 21388521
    kierbedz4
    Poziom 36  
    Ocena: 1005
    Z zamieszczonego zdjęcia spoiny można wywnioskować że masz ustawiony za mały prąd spawania oraz za duży posuw drutu.Gaz uchodzący z uchwytu spawalniczego chroni spoinę przed utlenianiem ustaw pokrętłem experymentalnie na 4atm samo spawanie powinno odbywać się w pomieszczeniu zamkniętym i nie w terenie otwartym aby wiatr nie zdmuchiwał wydostającego się gazu z końcówki uchwytu gdyż wtedy następuje pogorszenie jakości spawu.
  • #4 21389513
    arch_x
    Poziom 21  
    Ocena: 142
    Do ustawiania prądu i posuwu służy górne pokrętło. Na dolnym pokrętle ustawienie +1 to nie jest posuw, ale napięcie. Górnym pokrętłem ustaw prąd o 10% większy i naciśnij i zmniejsz posuw o 10%. Dolne zostaw jak jest.