logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sharp 50FQ8EG 50 QLED 4K 144Hz - zacinający się obraz UHD/Full HD, słaby sygnał WiFi?

pawellorek1 18 Lut 2025 23:26 723 16
REKLAMA
  • #1 21445994
    pawellorek1
    Poziom 6  
    Błagam użytkownicy, pomocy. Kupiłem nowy TV Sharp 50FQ8EG 50" QLED 4K 144 Hz Google TV Dolby Vision Dolby Atmos, bo chciałem sobie w dobrej jakości pooglądać sport. Dzisiaj przyszedł i od rana męczę się z nim, otóż cały czas w aplikacjach, gdzie jest generowany dobry obraz, czyli UHD, ale nawet Full HD obraz mi się bardzo zacina. Nie można praktycznie oglądać, bo aż oczy bolą od tnącego obrazu. Niestety jestem w tym zielony i nie wiem, co może być przyczyną. Aplikacje oglądam bezpośrednio z Google TV wbudowanego w TV, nie korzystam z dekodera, więc odrzucam kwestię złego połączenia HDMI. Sprawdzałem też różnych opcji na upłynnienie obrazu, ale też nic się nie zmienia. Jedyne, co mnie zastanawia, to fakt, że owszem, wg pomiarów mam na TV prędkość internetu Play Światłowód 5G 231 Mbps, Upload 41 Mbps, ping 17 ms. Jednak jak patrzę na połączenie WiFi, to tak jakby siła sygnału była mniej więcej w połowie, czy to może być problemem? Router od internetu znajduje się u mnie w drugim pokoju, czy może być tak, że prędkość internetu jest ok, ale przez to, że siła sygnału jest słaba, to dlatego tak się dzieje?

Jakich pomiarów mógłbym dokonać, aby sprawdzić, czy to jest powodem? Zainstalowałem sobie program do analizy WiFi, ale kompletnie się na tym nie znam. Napisałem też do Playa, co może być przyczyną, ale za żadne skarby nie chcą mi pomóc, ani wysłać techników, aby sprawdzili, co jest przyczyną słabego sygnału, wszak router znajduje się praktycznie za ścianą drugiego pokoju. Jedyne, co mi zaproponowali, to restart routera, co oczywiście nie pomogło.