logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Dobór panelu 410W i regulatora PWM do akumulatora LiFePO4 24V 100Ah

dayzfan 26 Mar 2025 16:04 882 6
REKLAMA
  • #1 21496274
    dayzfan
    Poziom 2  
    Witam,Czy pod ten panel 410w i pojedynczy akumulator lifepo4 24v moge bezpiecznie podłączyc regulator PWM 20A ?
    Dane Elektryczne (STC):
    Maksymalna moc (Pmax): 410 W
    Napięcie maksymalne (Vmp): 31.46 V
    Natężenie znamionowe prądu zasilania (Imp): 13.04 A
    Napięcie przy otwartym obwodzie (Voc): 37.45 V ±3%
    Prąd zwarciowy (Isc): 13.85 A ±3%
    Wydajność modułu: 21%
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 21519232
    dayzfan
    Poziom 2  
    @micha_łS dzięki, że odpisałeś, wiem, że pytanie durne, ale jestem laikiem w takich tematach i nie chcę czegoś spalić, dzięki.
  • REKLAMA
  • #4 21519370
    MichałS
    Poziom 35  
    Ocena: 681
    Kontroler PWM przy akumulatorze 24V i panelu 31V nie jest złym pomysłem. Utrata zysku energetycznego to kilka..kilkanaście procent. Dużo gorzej byłoby przy zbijaniu napięcia do 12V. W tej sytuacji lepiej kupić kontroler MPPT.

Jeszcze jedna sprawa; sporo kontrolerów solarnych jest uniwersalnych 12/24V. Dla ustawienia właściwego napięcia kluczowe jest aby w pierwszej kolejności podłączyć akumulator.
  • REKLAMA
  • #5 21519572
    dayzfan
    Poziom 2  
    @MichałS Dokładnie taki jest zamysł, jak napisałeś, czyli dobrze to wymyśliłem. Panel 400 W tańszy niż paneliki 200 W, więc wolę dopłacić do akumulatora 24 V. To będzie i tak nadto, jakiś LED, 1-2 żaróweczki, laptop z ładowarką samochodową, ładowanie smartfona i to wszystko. Ewentualnie coś wymyślę jeszcze drobnego lub małą przetworniczkę napięcia dokupię.
  • #6 21519644
    3301
    Poziom 34  
    Ocena: 869