logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Podłączenie haka Auto Hak Skoda Roomster 2009 – 8 przewodów, 7 czy 13 pin?

lukaszbnm 24 Maj 2025 09:55 390 7
REKLAMA
  • #1 21558582
    lukaszbnm
    Poziom 2  
    Witam, chcę podłączyć gniazdo haka, tylko że jest 8 kabli, ni jak to do 7-pinowego gniazda. Nie znam się, ktoś podpowie, bo jest jeden dodatkowy przewód brązowy oprócz standardowych kolorów i nie ma na nim prądu. Czy tam podejdzie 13-pinowe gniazdo? Bo mi się przyda.
    AI: Podaj proszę markę, model i rocznik samochodu – to pomoże ustalić schemat przewodów.
    Skoda Roomster 2009, hak firmy Auto Hak.
    Hak wypinany.
    AI: Czy ten dodatkowy brązowy przewód jest fabryczny, czy może ktoś go dołożył? Wiesz może, skąd dokładnie wychodzi?
    Brązowy jest dodatkowy.
  • REKLAMA
  • #2 21558600
    stanislaw1954
    Poziom 43  
    Ocena: 4626
    Oczywiście możesz zamontować gniazdo 13 pin, ale jak nie masz doprowadzonych odpowiedniej ilości przewodów, to i tak nie zrealizujesz wszystkich połączeń. Możesz spokojnie założyć gniazdo 7 pin, a w przypadku korzystania z wtyczki nowego typu*(13 pin) zastosujesz przejściówkę z 7 pin na 13 pin.
  • REKLAMA
  • #3 21558611
    stachu_l
    Poziom 38  
    Ocena: 1115
    stanislaw1954 napisał:
    w przypadku korzystania z wtyczki nowego typu*(13 pin) zastosujesz przejściówkę z 7 pin na 13 pin.

Ale nie będzie działało światło cofania w przyczepie. Od któregoś roku przyczepy inne niż lekkie (DMC większe niż 750kg) mają obowiązkowe światło cofania i wymagają wtyczki 13-pin (albo inne rozwiązania jak popularne w UK dwie wtyczki 7-pin).
    Sprawdzałeś czy na brązowym nie pojawia się napięcie jak włączysz wsteczny bieg?
    Dla świateł wymienionych w przepisach gniazdo 13-pin daje dodatkowo wsteczny w stosunku do 7-pin.