logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Tokarka – podłączenie przewodu ochronnego i fazy, poprawność instalacji elektrycznej

Uruk-hai 08 Lip 2025 11:41 534 12
  • #1 21600575
    Uruk-hai
    Poziom 10  
    Ocena: 27
    Witam. Mam problem z tokarką (świeżo zakupiona). Na wstępie zaznaczam, że nie jestem elektrykiem a to co widać na poniższych fotografiach to efekt pracy zawodowego elektryka.

Pierwsze pytanie. Czy ten przewód ochronny (żółto-zielony) nie powinien być podłączony do obudowy tokarki z nie do tranzystora?
    Tokarka – podłączenie przewodu ochronnego i fazy, poprawność instalacji elektrycznej
    Drugie pytanie: czy do transformatora nie powinna być podłączona faza a nie jak teraz przewód ochronny?
  • #2 21600633
    nikusert
    Poziom 41  
    Ocena: 1753
    Musisz sprawdzić na jakie napięcie jest transformator po stronie pierwotnej.
    Jakie ma napięcie po stronie wtórnej?
  • #3 21600636
    Uruk-hai
    Poziom 10  
    >>21600575 >>21600633 w tym momencie nie ma tam żadnego napięcia bo jest kompletnie odłączony. Drugi koniec podłączony jest do żarówki więc pewnie ma 24V i teraz pytanie brzmi jak podłączyć transformator do zasilania. W tym stanie jak otworzyłem pokrywę to jeden koniec był do przewodu zabezpieczającego a drugi urwany (patrz zdjęcie nr2). Podejrzewam, że tam ma być wpięta faza ale patrząc na to jak ktoś to podłączał nie mam pewności co jest tam porobione.
  • #4 21600648
    nikusert
    Poziom 41  
    Ocena: 1753
    Na transformatorze masz opisane napięcia
    U1 i U2
    Jeżeli transformator masz na napięcie 220-230V, musisz zastosować przewód 5-cio żyłowy.
    Na jakie napięcie są styczniki?

Dodano po 3 [minuty]:

Transformator n napięcie220-230V zasilony z fazy i przewód N, nie przez przewód ochronny.
    Przewód ochronny na korpus tokarki.
  • #5 21600675
    Uruk-hai
    Poziom 10