logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Weryfikacja koncepcji: PV+falownik+magazyn energii+generator

tycol 06 Kwi 2026 13:18 300 3
  • #1 21878368
    tycol
    Poziom 3  
    Cześć
    Chciałbym tylko zweryfikować moją koncepcję instalcji takiej psełdo off-gridowej, bo jestem totalnym laikiem. Założenia są takie:
    Energia brana z PV i z magazynu energii, który jest ładowany z sieci energetycznej, gdy brakuje prądu z PV. Do tego dołożony jakiś tani generator na wypadek awarii sieci i braku prądu z PV.
    Czy ten schemat, który wygenerował AI, jest OK? Chodzi mi o samą koncepcję bez wchodzenia w szczegóły związane z zaproponowanymi podzespołami. Może lepiej generatorem ładować magazyn energii zamiast podłączania go do wejścia mppt?

Schemat instalacji PV z falownikiem hybrydowym Deye, baterią 48 V i generatorem przez prostownik AC/DC
  • #2 21878661
    gbksiazczak
    Poziom 31  
    Ocena: 324
    Połączenie generatora AC (spalinowego?) przez prostownik do inwertera/falownika, żeby ten znowu dał AC to może i jest jakaś koncepcja ale mocno stratna. Skoro to offgrid, to chyba prościej będzie połączyć bezpośrednio generator/agregat z instalacją domową, gdy już wszystko zawiedzie...
  • #3 21878844
    KRebacz
    Poziom 12  
    Ocena: 8
    Ja mam tak zrobione de facto, z takimi różnicami:
    -w formie on-grid (czasami pobór mojego domu przekracza możliwości falownika)
    -nie ładuję magazynu z sieci, tylko w momentach braku wystarczającej produkcji ciągnę z sieci (brak strat ładowania-rozładowania magazynu)

Mam agregat spięty w gniazdo agregatu Deye, przy braku sieci spadku naładowania magazynu poniżej ustawionego procentu załącza agregat i ładuje magazyn (ustawiona moc na 80% nominału agregatu, teoretycznie najbardziej efektywne spalanie).