logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Modernizacja instalacji elektrycznej w bloku PRL - podłączenie różnicówki

reiden 04 Sty 2006 12:31 39689 29
  • #1 2145199
    reiden
    Poziom 2  
    Ocena: 1
    Witam,
    mam pytanie dotyczące modernizacji domowej instalacji elektrycznej w PRLowskim bloku ;)
    Instalacja jest standardowa, 2 żyłowa na aluminium. Chciałbym zmodernizować ją w taki sposób, aby kuchnia i łazienka zabezpieczone były różnicówką (reszta mieszkania zabezpieczona byłaby wyłącznikami nadmiarowymi). W kuchni i łazience wymienione są kable na miedziane, 3 żyłowe. Zastanawiam się teraz jak podłączyć różnicówkę. Kabel zaislający do mieszkania jest oczywscie 2 żyłowy. Czy mógłby mi ktoś z tym pomóc? Prosiłbym o jakiś instruktaż łącznie z rozpisaniem na kolorki kabla. W tej dziedzinie jestem laikiem (nie licząc skończonego technikum elektrycznego 10 lat temu ;) i mglistego pojęcia na temat wyłączników różnicowo-prądowych).
  • #2 2145296
    elektronik321
    Poziom 22  
    Ocena: 51
    witam

przed licznikiem w instalacji 2 zyłowej posiadasz przewody PEN(dwa w jednym, Pe- uziemienie(zółtozielony) , N mase(niebieski) ) do przewodu PEN dołączasz nowy miedziany przewód PE (zółtozielony) oraz N(niebieski) i w jego obwód szeregowo wpinasz róznicówke (faza tez puszczasz przez róznicówke)., aha nie zapomnij za róznicówką dać bezpieczników nadmiarowo prądowych
  • #3 2145349
    reiden
    Poziom 2  
    Jeszcze jedno pytanie. Podobno są w sprzedaży różnicówki wraz z bezpiecznikiem nadmiarowo-prądowym. Może ktoś coś polecić? Po czym można rozpoznać jaką ma się różnicówkę?
  • #4 2145374
    elektronik321
    Poziom 22  
    Ocena: 51