logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć głośniki do transformatora TG6-9-666 w piecyku P1 z ax84?

Viper_One 14 Sty 2006 20:51 2235 11
REKLAMA
  • #1 2180998
    Viper_One
    Poziom 12  
    Ocena: 29
    Witam

Chcę zrobić swoją pierwszą lampową konstrukcję. Stanęło na tym piecyku.

Schemat TUTAJ

Wzmacniacz jest na EL84 i ECC83.

Pytanie:

(Zaznaczam że nie znam się zbytnio na transformatorach. Zwłaszcza głośnikowych ;) )

Mam starego Wirtuoza i chciałem z niego wykorzystać trafa - sieciowe (TS40/15/6076) i głośnikowe (TG6-9-666). Obie z wyżej wymienionych lamp są w tym radiu, czy zatem mogę spokojnie wykorzystac trafo sieciowe?
    Z głośnikowym mam inne pytanie, otóż w Wirtuozie były dwa głośniki - jeden 5W 15Ω a drugi 1,5W 6Ω.

Jak powinienem podłączyć do niego głośnik?

Rozumiem że to trafo ma dwa uzwojenia wtórne (jak coś źle mówię to poprawcie) z których jedno jest do głośnika wysokotonowego, a drugie do niskotonowego.
    Czy powinienem połączyć ze sobą odczepy obu uzwojeń?
    Czy może podpiąć się pod jedno tylko, ale jaka będzie wtedy moc?

Z góry dziękuję za pomoc i uświadomienie :D
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 2181351
    tszczesn
    Specjalista - oldradio
    Ocena: 184
    Viper_One napisał:

Wzmacniacz jest na EL84 i ECC83.

Pytanie:

(Zaznaczam że nie znam się zbytnio na transformatorach. Zwłaszcza głośnikowych ;) )

Mam starego Wirtuoza i chciałem z niego wykorzystać trafa - sieciowe (TS40/15/6076) i głośnikowe (TG6-9-666). Obie z wyżej wymienionych lamp są w tym radiu, czy zatem mogę spokojnie wykorzystac trafo sieciowe?

Możesz. Jak robisz wzmacniacz, to raczej podłączysz do niego kolumnę - w tym wypadku musi mieć 15Ω (tyle ile niskotonowy głośnik z tego radia). Głośnik wysokotonowy ma mniej krytyczną impedancję.
  • REKLAMA
  • #3 2181816
    Viper_One
    Poziom 12