Witam. Jestem bardzo początkującym i potrzebuje pomocy... Wiem jak połączyć diodę z kabelkami i do prądu i tyle. Chciałbym sobie zrobić takie coś że mi dioda miga, ale nie wiem jak. Dzisiaj postanowiłem rozebrać stary duży kalkulator i wyjąć z niego pare jakiś tam części(nie wiem rezystory czy coś)...Wieć wyjołem i nie wiem do czego mi mogą one posłużyć...Jak wiecie chciałbym się dowiedzieć jak zrobić tego migacza !!! wogóle chcę się dowiedzieć do czego słuzy np. rezystor, kondensator jaki mam znak na schematach(wszystkich elementów elektronicznych chcę się dowiedzieć jak wyglądają na schcematach i do czego służą i tp.) Nie znam się na schematach ani troche, nie wiem o nich nic !!!! Zaraz wam napisze co pisze na tych małych rzeczach co je wyjołem z kalkulatora...
Zdjęcie wszystkiego: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
Zdjęcie wszystkiego 2: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
Zdjęcie wszystkiego 3: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
Zdjęcie dużych zielonych beczek(
):
Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
Zdjęcie następne(nie wiem co to): Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
Zdjęcie następne też nie wiem co to: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
Na tych niby beczkach pisze:
100 uF
(zamalowany kwadrat) (kułko i w nim minus)
W niby kułku pisze '1'
i na samym dole pisze 40 V
Drugie takie samo beczka i pisze zamiast 100 uF pisze 47 uF
Taki duży jakby rezystor jest:
4 paski (fioletowy, zielony, brązowy i złoty)
MAłe rezystory jakby to pisze:
69K JV
Małe rezystroy niby jest:
3 paski
Kurde wytłumaczcie mi do czego mi to może posłużyć, podawajcie linki do stron gdzie jest napisane ze zdjęciami opis danego np. rezystora i co on daje w układzie...Tylko tego ma być dużo tych opisanych rzeczy...
I jak mam zrobić tego migacza??? Co mam użyć ?? Gdzie kupić ?? Jak mam odczytywać schematy ?????
Najłatwiejsze coś jak zrobić migacza ???