Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia - Szarpanie skrzyni

rdcom 22 Jan 2006 15:08 24385 35
  • #1
    rdcom
    Level 12  
    Skoda Fabia 1,4 68 km od jakiegoś czasu dziwnie się zachowuje. Jadąc z góry, lub po prostej dosłownie dotykając pedału gazu, zaczyna szarpać. Przestaje po wdepnięciu
    gazu, dzieje się tak na każdym biegu gdy prędkość na danym biegu jest mała np. na 3 jadąc po prostej drodze około 40 km/h, 4 okoo 50km/h. dodatkowo zauważyłem na komputerze trochę większe spalanie Co to może być , świece niedawno wymieniane na 3 elektrodowe wg wskazań producenta.
  • #2
    Michał Walczak
    Level 18  
    moze padl czujnik polozenia przepustnicy - radze sprawdzic.
  • #3
    stefano11
    Level 21  
    Zmień świece do tego silnika idą świece jedno elektrodowe producent zakładał trzy elektrodowe świece z poczadku produkcji tego auta
    zajedź do servisu i zakup sobie świece jedno elektrodowe koszt to ok 60zł za 4 sztuki + wymiana
  • #4
    rdcom
    Level 12  
    Quote:
    Zmień świece do tego silnika idą świece jedno elektrodowe producent zakładał trzy elektrodowe świece z poczadku produkcji tego auta
    zajedź do servisu i zakup sobie świece jedno elektrodowe koszt to ok 60zł za 4 sztuki + wymiana

    czyżby 3 elektrodowe byly złe ja już zrobiłem na nich ze 3 tysiace i było ok
  • #5
    stefano11
    Level 21  
    Producent nakazuje wymianę w nickich tęperaturach nie przepalaja zalew je i stad możesz mieć problem uwież mi wymieniam je odrazu na począdku jak tylko przyjezdza ktoś na szrpanie i nierówna pracę
  • #6
    rdcom
    Level 12  
    Quote:
    Producent nakazuje wymianę w nickich tęperaturach nie przepalaja zalew je i stad możesz mieć problem uwież mi wymieniam je odrazu na począdku jak tylko przyjezdza ktoś na szrpanie i nierówna pracę

    szkoda trochę dopiero co wymieniłem na te 3 elektrodowe NGK. Jakie więc polecasz??? a moze czyszczenie przepustnicy tak piszą na innym forum coś pomoże 63 000 przebiegu???
  • #7
    stefano11
    Level 21  
    Polecam zakupić orginalne jednoelektrodowe a co do czyszczenia przepustnicy to nie zaszkodzi tylko puźniej po czyszczeniu trzeba wpisać od nowa nastawy podstawowe przepustnicy VAGIEM
    Możesz mieśteż uszkodzony czujnik tęperatury ale to trzba sprawdzić vagiem

    Co do większego spalania to od tych świec.Po wymianie na 70% pomagało
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    stefano11
    Level 21  
    bernidi wrote:
    No tamat przerabialiśmy dokładnie miesiąc temu(Fabia 1.4 8V 95ooo km).
    Objawy: Zrywanie przy delikatnym zwiększaniu obrotów pod obciążeniem, odczuwalne jak "brak przejścia".
    -badanie diagnostyczne w serwisie nie wykazało usterek w układzie sterowania silnikiem.
    -kontrola na stacji diagnostycznej podwozia wykazało jedynie nieznaczny luz w tulei wahacza przedniego oraz znaczny luz w układzie mechanizmu różnicowego.
    Po demontażu skrzyni i mechanizmu okazało się, że koła koronowe oraz satelity są bardzo zużyte.Brak możliwości prostego skasowania luzów.Zmniejszenie metodą mało konwencjonalną luzów w dyfrze (na czas poszukiwania nowej skrzyni) spowodowało znaczne zmniejszenie nieprzyjemnego "uderzenia" w czasie jazdy w czasie "dodawania gazu" po fazie hamowania silnikiem.Niemniej efekt braku płynnego rozwijania mocy pozostał, mimo teoretycznie sprawnego systemu sterowania.
    Temat ciekawy- chętnie poczytam o rozwiązaniu Twego przypadku.


    Temat rozwiazany?

    Jeśli nie to sprawdz poduszkę zawieszenia silnika ta dużą przy rozrzadzie.
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    Michał Walczak
    Level 18  
    tak powazne zuzycie sie skrzyni przy tak niewielkim przebiegu? Dziwna sprawa... rozumiem 300tys... Ale 95 i wymiana róznicowego? predzej postawilbym na luzy w przegubach... Oj kiepska ta czesko-niemiecka kooperacja...

    Dodano po 2 [minuty]:

    no chyba ze ktos jezdzi bez oleju to wszystko jest mozliwe...
  • #12
    Jacek79
    Level 37  
    95 tysiecy pokazuje zegar , taka jest rzeczywistość
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    rdcom
    Level 12  
    czy powodem tego szarpania może być zużyty łańcuch rozrządu????
    Szarpanie nie występuje cały czas, wtedy gdy występuje szarpanie zauważyłem że wzrasta również zużycie paliwa (komputer).
  • #15
    Michał Walczak
    Level 18  
    Zuzyty lancuch rozrzadu powodem szrpania? - nie wydaje mi sie... Po pierwsze musialby byc strasznie zuzyty po drugie wystepowaloby to caly czas - moim zdaniem od lancucha na pewno nie. A gdy zaczyna szarpac to nie zapala sie lampka silnika?
  • #16
    rdcom
    Level 12  
    nie nie pali się żadna lampka ale zauważam że zużycie paliwa wzrosło
  • #17
    Michał Walczak
    Level 18  
    A ja proponowalbym takie rozwiazanie - podpiac tester reczny pod gniazdo i na jazde probna. Jak zacznie szarpac to wtedy trzeba przejrzec wszystkie czujniki podczas jazdy i moze ktorys oszukuje - trzeba wylapac jak glupieje. W ogole zobaczyc co sie wtedy dzieje z komputerem. Jakie dane zbiera z czujnikow i jaka dawke paliwa wyznacza, jakie przyspieszenie zaplonu itd... Moze czujnik polozenia walu glupieje... A moze sam komputer? Skoro mechanika jest ok... Musialbym sie przejechac autem zeby cos ustalic bo na odleglosc to mozna strzelac.
  • #18
    ttokia
    Level 13  
    A ja bym sprawdził Sonde Lambdę i jeśli możliwe przeciścił ją lub w razie bardzo złego stanu wymienił na nową. Może głupieć i ona reguluje dawką paliwa i najprawdopodobniej to jej wina.
    Radzę ją sprawdzić i odpisać.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ona właśnie wytrzymuje do 100tyś km, ale awarie zdażają się wcześniej przez np. większe zużycie paliwa.
  • #19
    stefano11
    Level 21  
    A co zrobiłeś ze świecami popartz co napisałem wyrzej a co do łańcucha to to jest to możliwe i nie bedzie palić sie żadna kontrolka zmienia się faza rozrządu i ma prao szarpać.
  • #20
    rdcom
    Level 12  
    świece wymieniłem, podmieniałem również listwę z cewkami nie wiem co dalej robić???
  • #21
    stefano11
    Level 21  
    zmień oprogramowanie w sterownika silnika
  • #22
    rdcom
    Level 12  
    no to już chyba bardziej skomplikowane. Przecież ja nic nie zmianiąłem i było ok.
    a co daje taka zmiana oprogramowania i jak to się odbywa???
  • #23
    stefano11
    Level 21  
    W serwisie jest taka mozliwość wyszła partia sterowników w kturych mozna zmienić oprogramowanie
  • #24
    99Jacek99
    Level 2  
    Miałem podobny problem, po przeczyszczeniu przepustnicy wszystko minęło.
  • #25
    rdcom
    Level 12  
    dziękuje za pomoc ten problem rozwiązany uszkodzony wtryskiwacz po wymianie jazda normalna i spalanie ok
  • #26
    speccar
    Level 18  
    mam 4 letni starz w aso skoda,zacznij od swiec-kto ci polecil 3 elektrodowe!!!to jest najczestsza przyczyna braku stabilnej pracy silnika zarowno na biegu jalowym jak i podczas jazdy przy minimalnym obciazeniu...zalecane przeprowadzenie nastaw,jak juz zmienisz swiece oczywiscie.
  • #27
    nom
    Level 23  
    cysiek11 wrote:
    mam 4 letni starz w aso skoda,zacznij od swiec-kto ci polecil 3 elektrodowe.


    Co prawda mam 1.4/60KM, ale to prawie ta sama jednostka napędowa co autora wątku i od nowości miałem 3 elektrodowe briski, po 60 tys. km bezawaryjnej pracy (z czego 25 tys. na LPG) założyłem te same i zero problemów (71 tys. km).

    Producent do tych silników (AME, ATZ, AQW,AZE, AZF) zaleca świece Champion RC89PYC albo Brisk DR15TC (takie ja miałem).
  • #28
    speccar
    Level 18  
    aso przeprowadzila akcje serwisowa nie pamietam juz nr wzgledem swiec zaplonowych,gdyz w/w objawy spowodowane byly wlasnie poprzez brski 3 elektrodowe.zamieniane byly na briski1 elektrodowe...zgadza sie ze zmieniane byly przy przegladzie 60tys km,i klient nie zglaszal zadnych problemow!wybacz ale nie jest regola ze szarpanie spowodowane jest tylko przez swiece,poprostu to pierwszy krok....powodow moze byc znacznie wiecej.
  • #29
    nom
    Level 23  
    Czytałem o problemie przerywania w fabii na innym forum i tam pisali, że wymieniali jakieś gumki w listwie zapłonowej i pomagało, można spróbować, tym bardziej, że gumki kosztuja duzo mniej niż świece.
  • #30
    kubus4995
    Level 20  
    Z tego co wiem to wymienia się całą cewkę zapłonowa a nie jakieś gumki,jest jeszcze jedna możliwość obok przepustnicy po lewej stronie jest przewód gumowy który puszcza z starości i pozostaje czyszczenie przepustnicy o potem nastawy podstawowe jak koledzy mspominali wyżej

    Dodano po 7 [minuty]:

    rdcom wrote:
    Skoda Fabia 1,4 68 km od jakiegoś czasu dziwnie się zachowuje. Jadąc z góry, lub po prostej dosłownie dotykając pedału gazu, zaczyna szarpać. Przestaje po wdepnięciu
    gazu, dzieje się tak na każdym biegu gdy prędkość na danym biegu jest mała np. na 3 jadąc po prostej drodze około 40 km/h, 4 okoo 50km/h. dodatkowo zauważyłem na komputerze trochę większe spalanie Co to może być , świece niedawno wymieniane na 3 elektrodowe wg wskazań producenta.

    A I zobacz jakie masz ciśnienie w kołach letnie czy jeszcze zimowe:D
    Coś kolega nie jeżdzi zbyt lekko żeby jechać na 4 -50 km/h przecież to jest lekkie dowalanie silnika na 4 to powinieś jeżdzić 100km/h jazda na 4 i 5 biegu przy niskiej przędkości obrotowej silnika prowadzi do zwiększonego obciążenia silnika (przeciążenia ) i odbija sie nagatywnie na spalaniu (jadza nie ekonomiczna)wówiąc wprost męczysz ten silnik a nie wychodzi to na dobrea wiesz po co masz 5 bieg??
    przecież z tym autem nic się nie dzieje na złą technikę jazdy nie ma mocnych mechaników.