Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw vento 1,8 monowtrysk - obroty...

karina 20 Feb 2006 15:32 7672 12
  • #1
    karina
    Level 25  
    Auto jak w temacie model silnika ABS 92r.
    jeszcze kilka dni temu chodziło jak igła. Ale około 3 dni temu coś się stało.
    Otóż silnik nie trzyma obrotów, tzn, uruchomię silnik to muszę trzymać pedał gazu aby nie zgasł, jak puszczę to gaśnie zarówno na benzynie jak i na gazie...
    Przedtem trzymał idealnie - zarówno na beznynie jak i na gazie..
    Ponadto gdy trzymam mu obroty pedałem gazu w granicach 1000 obrotów to odczuwam nieregularną pracę silnika.
    Wymieniłem przewody, świece, filtr gazu. Dalej to samo.
    Co proponujecie ??
    (dodam że wymieniłem olej - pod korkiem wlewu miałem "masło")
  • #2
    piotr122
    Level 12  
    Jeżeli tak samo jest na gazie i benzynie to trzeba szukać we wspólnych rzeczach,nie tylko w gazie.
    Stawiałbym na silnik krokowy,chociaż takiego zachowania nie miałem.U mnie nie trzymał wolnych obrotów.Do sprawdzenia jest silnik krokowy,potencjometr położenia przepustnicy i czy jest lewe powietrze
  • #3
    karina
    Level 25  
    OK ale jak to sprawdzić ( mam na myśli potencjometr przepustnicy i silnik krokowy) ?
  • #4
    Marcinbr
    Level 12  
    zobacz też gume miedzy przepustnicą a kolektorem
    lubi pekać i przepuszcza lewe powietrze a potem sa takie jaja
    pozdrawiam
  • #5
    JAFO
    Level 25  
    Jedni czyszczą silnik krokowy, przepustnicę i potencjometr przepustnicy.
    Drudzy wstawiają nowy silnik krokowy i potencjometr przepustnicy.

    NATOMIAST JEDYNĄ RZECZĄ ŁĄCZĄCĄ JEDNYCH I DRUGICH JEST TO, ŻE WSZYSCY MUSZĄ PO TYCH ZABIEGACH PRZEPROWADZIĆ PROCEDURĘ ADAPTACJI PRZEPUSTNICY.
  • #6
    jacekczewa
    Level 18  
    Witam

    Spróbuj poruszac wtyczkami przy czujnikach w poblizu silnika ( szczególnie wtyczką od czujika temperatury cieczy chłodzącej)
    często brak jest styku - zasniedzieje troche i po zawodach - nierówne obroty, cięzko sie zbiera, gasnie przy ruszaniu, miałem tak w swoim pasku
    Pozdrawiam
  • #7
    piotr122
    Level 12  
    Praktycznie sprawdzenie polega na podpięciu laptopa z programem,czyli serwis autoryzowany.
    Jeżeli wiesz gdzie jest silnikkrokowy to go wymontuj i spróbuj przemyć naftą oczywiście bez rozbierania,bo w innym przypadku można go nie poskładać do kupy.U mnie pomogło.Potencjometr powinien być w okolicy linki od gazu,po rozebraniu przemyć go sprayem do potencjometrów,ew.kontaktem.Przy samym silniku krokowym nie potrzeba było robić procedury adaptacji.Sprawdż fora samochodowe,tam więcej będzie o tych 2 elementach
  • #8
    autoel
    Level 26  
    Sprawdź czy po puszczeniu gazu odbojnik przepustnicy "dobija" do krokowca wciskając mikrowyłącznik, bez tego krokowy "nie wie" że ma pilnować wolnych obrotów.
    Nie napisałeś czy poza wolnymi obrotami silnik chodzi OK.
  • #9
    karina
    Level 25  
    generalnie na wolnych jest źle ale czuć przerywaną/nierówną pracę silnika w trakcie jazdy. Odczuwam takie jakby szarpnięcia..
    Zastosuję się do waszych rad i sprawdzę wszystkie elementy o których napisaliście koledzy, mam nadzieję że chodzi tylko o zabrudzenie...
    A orientuje się ktoś jaki jest koszt takiego silnika krokowego i potencjometru przepustnicy ??
    p.s: ( jak włączam zapłon to czuć że pedał gazu się opuszcza)
  • #10
    chrobot
    Level 15  
    Quote:

    (dodam że wymieniłem olej - pod korkiem wlewu miałem "masło")


    to oznacza zemulgowany olej , najczesciej przyczyna jest uszczelka pod głowica o ile istnieje równiez ubytek plynu chlodniczego , lub nieszczelny korek oleju (łapie wilgoc z powietrza),wtedy poziom plynu nie ulega zmiane
  • #11
    karina
    Level 25  
    na chwilę obecną wyczyściłem gumowy trójnik pomiędzy pokrywą klawiatury a wtryskiem - było tam kupe "masła"
    Mam problem ze zdjęciem plastikowej obudowy na wtrysku- tej od filtra powietrza.
    Otóz jest tam jedna sruba fi6 - odkręciłem ją ale mimo to obudowa nie chce zejść.
    Wie ktoś jak ją zdjąć - tak aby nie uszkodzić gumowej podstawy wtrysku ??
  • #12
    karina
    Level 25  
    rozebrałem cały gaźnik/wtrysk i wymyłem wszystko dokładnie benzyną. Przedmuchałem sprężarką i prawie jest dobrze.
    Prawie bo idealnie trzyma obroty jak silnik nieco się nagrzeje.
    Jak jest zimny zaraz po zapaleniu to ma około 400 - 500 obrotów, tak jakby nie działało ssanie...
    Macie koledzy może jakieś rady ?
  • #13
    karina
    Level 25  
    Już wszystko OK - po kilku odpaleniach jak ręką odjął - widocznie komputer musiał się dopasować do mojego trybu jazdy. Więc faktycznie chodziło o zasyfiony gaźnik. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.