Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

czy komputer moze powodowac miganie swiatła i inne bajery??

darkone 05 Mar 2006 16:19 3317 12
  • #1
    darkone
    Level 23  
    witam. moze mam idiotyczne pytanie :) ale coz, zadam :) ostatnio swiatło zaczęło mi migac, takie normalne swiatlo z instalacji elektrycznej w domu, dzieje sie to praktycznie co pare sekund, na ułamek sekundy swiatlo gasnie i to zaczyna byc bardzo denerwujące, czy komputer moze takie rzeczy powodowac? dodam ze moj zasilacz zachowuje sie dosc dziwnie. nie wiem jak to wytlumaczyc ale powiem co sie dzieje: np jeden molex nie działa, a drugi na tej samej gałęzi działa, pozatym po zmierzeniu napiecia wszystko jest w porządku a jak podlacze pod niego nagrywarke dvd to przerywa tak jakby nie dostawał stale prądu tylko z jakąs czestotliwoscią, z przerwaniami :( normalnie nie wiem co zrobic czy to wina zasilacza? moze za slaby moze zly? na dodatek czasami przy grach robi mi sie restart. dlaczego powiązałem to z zasilaczem?? bo kiedy uruchamiam jakąs gre to komp chyba pobiera wiecej prądu nie? pozatym jak slucham mp3 to tez tak jakby przerywa :( normalnie jakby wszystko zwariowało :/ jak ktos trafi w sedno problemu to dostaje odemnie wszystkie punkty :)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    mrrudzin
    Level 39  
    To że "światło miga" może być spowodowane wadliwą instalacją elektryczną. Jeżeli gdzieś masz poluzowane połączenie (chociażby w puszce), pod wpływem płynącego w obwodzie prądu nagrzewa się ono, zwiększa się rezystancja, następuje przerywanie obwodu. Warto obejrzeć też skrzynkę z bezpiecznikami (czy któryś się nie poluzował).
    Spróbuj posłuchać czy nic nie "bzyczy, skwierczy itp" w puszkach, skrzynce z bezpiecznikami czy przy gniazdku do którego masz podłączony komputer.
    Tak wogóle: czy gdy światło mrygało, próbowałeś wyłączyć komputer? Czy przestało?
    Spróbuj ewentualnie właczyć w gniazdko gdzie jest podłączony komputer jakieś urządzenie pobierające dużą moc (popularna farelka etc) i zobacz czy też "mryga".

    Teraz odnośnie komputera:
    To że wtyczka moelex nie działa tak jak powinien nie jest powodem mrygania światła. Najprawdopodobniej któryś z przewodól jest luźny, lub pin we wtyczce jest rozgięty itp. Sugerowałbym podłączenie nagrywarki pod inną wtyczkę.
    Jeżeli występują restarty - to już gorzej. Zjawisko to może wynikać z przegrzewania (lub innej przyczyny wynikającej z samego zasilacza) lub z iskrzenia gdzieś w instalacji (czego efektem jest "mryganie światła").
    Jeżeli masz możliwość - podłącz inny zasilacz i zobacz czy problem będzie występował dalej.
    Tak wogóle napisz jaki masz zasilacz (marka i moc) i jaką konfiguracje sprzętu.
  • #3
    tzok
    Moderator of Cars
    Resety mogą (i pewnie są) wynikiem "migania światła" (skoków napięcia w instalacji).
  • #4
    darkone
    Level 23  
    mam radeona 9600XT
    zasilacz to jakis procomp 300W - to jest jakis noname czy firmowy? szajs czy dobry?
    potem sempron 2800
    i plyta epox

    wlasie instalacja elektryczna jest sprawna, wszystko ladnie dzialalo, dopoki nie postawilem komputera w innym miejscu, dlateo pomyslalem ze to mryganie tak jak i reszta rzeczy moze byc winą zasilacza, bo to wszystko co tu powiedzialem moze miec z nim związek. Najbardziej denerwujące jest sluchanie mp3 bo co jakies pare minut zatnie sie na pare sekund tj tak poskacze po utworze :( a to czym moze byc spowodowane??
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    Instalacja nie jest sprawna skoro tak się dzieje... a przy takich skokach/zanikach zasialnia to ten komputer długo nie pociągnie.
    Co do zasialcza to jest to no-name.
  • #6
    artur_wroc
    Level 17  
    proste pytanie !! jak odpinasz komputer od zasilania to reszta urządzeń w chacie działa i swiatło nie mryga ??? jak tak to zmien zasilacz i finał tego postu
  • #7
    mrrudzin
    Level 39  
    Quote:

    jak odpinasz komputer od zasilania to reszta urządzeń w chacie działa i swiatło nie mryga ??? jak tak to zmien zasilacz i finał tego postu

    Dobrze byłoby jeszcze podłączyć wcześniej jakiś porządny (np 1-2kW) odbiornik pod to samo gniazdko gdzie pracował komputer i zobaczyć co się będzie działo. Całkiem możliwe że winna jest instalacja elektryczna, bo kolega wyżej pisze
    Quote:

    wszystko ladnie dzialalo, dopoki nie postawilem komputera w innym miejscu
  • #8
    lemos
    Level 17  
    Witam podstawowe pytanie jakie sie nasuwa to czy jak odlaczysz komputer od sieci to wystepuja podane objawy (miganie swiatla). Pozatym jest to dziwe poniewaz zgodnie z istniejacymi normami obwod zasilania silowego tzn.gniazdek i obwod zasilania oswietlenia sa osobnymi obwodami i sa zabezpieczone osobnymi bezpiecznikami. Nie mam pojecia jak to wyglada u ciebie ale przyczyna moze byc np. obluzowanie sie poloczen w skrzynce bezpiecznikowej(pobor pradu przez komputer powoduje iskrzenie obluzowanych stykow i przerwy pradu). Napisz cos blizej o twojej instalacji to sprobujemy cos dalej pomyslec. Odrzucam tu wine zasilacza poniewaz aby wystapily migania swiatla (oczywiscie przy zasilaniu obu obwodow z jednej fazy)zasilacz musial by powodowac krotko trwale zwarcia tzw. metaliczne, a elektronika w zasilczu raczej nie jest w stanie takie zjawiska powodowac bo przy pierwszej probie spalila by sie, i w takim wypadku raczej zadzialaly by zabezpieczenia.
    Pozdrawiam
  • #9
    mrrudzin
    Level 39  
    Quote:

    poniewaz zgodnie z istniejacymi normami obwod zasilania silowego tzn.gniazdek i obwod zasilania oswietlenia sa osobnymi obwodami i sa zabezpieczone osobnymi bezpiecznikami.

    Ja np. mam instalacje wykonaną z przewodów aluminiowych (w postaci aluminiowych drutów). Całe piętro (oświetlenie, gniazdka itp) jest podłączone pod jeden bezpiecznik.
    Te normy o których piszesz nie obowiązywały 30 lat temu.
    Podejrzewam że podobnie jest u kolegi darkone
  • #10
    lemos
    Level 17  
    Zgadzam sie z tym co piszesz ze w naprawde starych budynkach wystepuja instalacje aluminowe ale jest strasznie niebezpieczne rozwiazanie i wymaga jak njszybszej wymiany. Dodatkowo jesli kolega posiada instalacje aluminowa a jak wszyscy wiedza aluminum jest strasznie podatne na plyniecie, powinien sprawdzic stan polaczen.
    pozdrawiam.
  • #11
    darkone
    Level 23  
    nie no mam wszystko zabezpieczone jednym glownym bezpiecznikiem 25A i 3ma po 10A ale nie jest to jakos podzielone, tylko na przykad 3 kontakty i 2 zyrandole sa pod jeden bezpiecznik, ale najdziwniejsze jest to ze te mrugania wystepują w calym domu, nawet w piwnicy, nie mam instalacji aluminiowej tylko z grubych kabli miedzianych wbudowanych w sciany. aha, nie probowalem jeszcze odlaczyc kompa ale jutro sproboje i zaobserwuje zmiany, pozatym mam trafo 400W, i jak je podłączam to swiatlo i tak zachowuje sie jak chce, czyli nie mruga kiedy trafo pobiera prąd, wiec to raczej nie jest spowodowane przeciązeniami.

    a co z muzyką?? ma ktos na to jakies wytlumaczenie? poprostu co pare minut poprzycina sie chwile i dalej gra, tak nie powinno byc ale jest, dlaczego tak sie dzieje?

    a co z grami? czego winą sa te restarty?? przeciez to tez nie jest normalne? nic nie da ponowna instalka windy czy inne sterowniki, to sie poprostu dzieje :( i podejrzewam ze to wina zasilacza a co wy o tym sądzicie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha zapomnialem dodac, wlasnie jak przestawilem kompa w inne miejsce to i tak zasilam go z tego samego gniazdka :/
  • #12
    tzok
    Moderator of Cars
    Zasialcz jest kiepski i może się kończyć, nie zmienia to faktu, że przy tak niestabilnym zasilaniu to zakrawa na cud, że komputer Ci w ogóle działa i da się cokolwiek na nim robić, jak u mnie przygaśnie światło to na 100% od razu mam bluescreena lub reset.
  • #13
    darkone
    Level 23  
    :( poprostu nie mam slow, swiatlo wprawdzie przestalo mrygac ale teraz jak slucham muzyki to zamiast tego "skakania" jest straszny szum, komputer wariuje a na dodatek nie moge wlaczyc firewalla :( jakis wirus mi wszedl na kompa ale go usunalem i teraz jak proboje wlaczyc zapore to pisze ze nie ma takiej uslugi albo jest wylaczona, prosze pomozcie mi :(