Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak wygłuszyć drzwi w aucie?

ePeter1234 15 Maj 2003 23:26 17794 15
  • #1 15 Maj 2003 23:26
    ePeter1234
    Poziom 18  

    Mam Passata i chciałbym poprawić dźwięk. Myślałem nad wytłumieniem przednich drzwi... NIewiem czy to coś pomorze, a jeżeli tak to jak i czym to zrobić...

    0 15
  • #2 16 Maj 2003 15:59
    rubens
    VIP Zasłużony dla elektroda

    -standardowo wytłumia się drzwi matą bitumiczną do kupienia w sklepach z tematyką car audio, allegro ( sotatnio kumpel kupił w castoramie bądź practikerze )

    0
  • #3 16 Maj 2003 16:33
    Hrabol
    Poziom 25  

    Boczek jest drewniany ale najbardziej rezonuje blacha obklej ja ta mata bitumiczna albo gabka.

    -1
  • #4 18 Maj 2003 21:36
    Deejay
    Poziom 11  

    Hrabol napisał:
    Boczek jest drewniany ale najbardziej rezonuje blacha obklej ja ta mata bitumiczna albo gabka.
    nooo raczej gabka nie jest najlepszym pomyslem - a co bedzie jak nasiaknie i zacznie sie grzybek tworzyc (a fujjjjj jaki smrod) kup lepiej maty dobrej klasy to nie bedziesz narzekal

    0
  • #5 18 Maj 2003 22:31
    tel-fan
    Poziom 14  

    osobiscie również swego czasu zaintersowałem sie wygłuszenim drzwi...
    Jednak dałem sobie spokoj, po zamontowaniu małego suba..
    Z tego co wiem mata równie bitumiczna równiez chlonie wode(wilgoć)..
    wiec to chyba nie bardzo rozwiązanie..
    Swego czasu kolega chwalił sie ze taką mate zapakował w worki foliowe i po sprawie..
    Inny ma Skode felicje a tam defoltowo drzwi są wygłuszone... a w pasku nie ma:)?

    POzdrawiam!

    0
  • #6 20 Maj 2003 07:22
    Dimmu
    Poziom 15  

    Zawsze mate można.pomalować lakierem bitumicznym i dopiero kleić...probem wilgoci wtedy odpada

    0
  • #7 13 Cze 2003 11:58
    Jikov
    Poziom 2  

    Witam
    co to jest ta mata bitumiczna? pierwszy raz slysze.. gdzie to kupic i za ile??
    pozdrawiam
    mrq
    mrq(malpa)2com.pl

    0
  • #8 13 Cze 2003 12:30
    CKsrv
    Poziom 32  

    Hmm powinienes miec maty w Passacie, chyba ze auto ma wymieniane drzwi po kuku.
    Od nowosci masz ten powóz czy nie?
    Zastanawiające troche.

    0
  • #9 13 Cze 2003 16:04
    qrchakos
    Poziom 20  

    Takie maty widziałem w sklepach typu praktiker, obi, leroy merlin... są też na allegro.

    0
  • #10 14 Cze 2003 13:49
    Jaco-77
    Poziom 11  

    Mata bitumiczna to najlepsyz sposb wytlumienia drzwi. Bitum na pewno nie chlonie wody. Jezeli chcesz poprawic bass zainstaluj glosnik na pierscieniu z MDF ,a jeszcze lepiej na stalowym. Jesli posiadasz glosniki
    fabryczne radzilbym zmienic na cos lepszego.

    0
  • #11 14 Cze 2003 14:17
    igod
    Poziom 24  

    Są swego rodzaju papy do dachów które zrobione są z tego samego materiału co maty bitumiczne - w dodatku tanie.

    Są również specjalne środki którymi maluje się karoserię samochodów aby zminimalizować drgania. Po zaschnięciu przypomina to kauczuk, jest bardzo skuteczne, dobrze się trzyma i wszędzie wchodzi. Niestety nie pamiętam nazwy tego środka, w sklepie samochodowym na pewno to mają - spytaj.

    0
  • #13 24 Cze 2003 17:31
    kapec
    Poziom 11  

    Tylko nie zapomnij wywalic folii bo nic ci nie da wyglusznie. Folia bedzie nadal trzeszczec. Ale i tak nadal cala tapicera bedzie rezonowac na uchwytach. Mozna nieraz dostac uchwyty z tzw. Amortyzatorem daje spora poprawe. Idac dalej w pasacie masz strasznie plastikowe wyloty nawiewow (nastepna grzechotka....) Mozna tak likwidowac i likwidowac, nadal zostaja ciegla od klamek i zamkow (nakladki teflonowe) taniej i efektowniej bedzie zalozyc sooba i zwrotnice.

    0
  • #14 16 Lis 2004 14:39
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Ja ostatnio nabyłem Opla Omegę Caravan A 1992 rok z Berlina od Turasów.
    I mam ten sam problem.
    Głośniki nawet oryginalne Blaupunkta 16.5 cm, w przednich dzwiach strasznie wprawiaja w drgania całe dzrzwi, boczek i blachy.
    Jest tam co prawda kawałek maty bitumicznej, ale jest to mało. Efekt audio jest mizerny, to nie gra tylko pierdzi.

    Tak samo jest z całą reztą auta. Duży dach jest niczym nie usztywniony, i przy zamykaniu drzwi, dźwięk jaki się wydobywa z karoserii przypomina dźwięk zamykanego auta dostawczego tzw. blaszaka. To z powodu nie usztywnionych dużych powierzchni blacy, na wszystkich drzwiach dacu i tylnej klapie. Podłoga seryjnie jest trochę wytłumiona, ale to też warto poprawć.

    Zamierzam się za to wziać, po to nawet aby wygłuszyć wnętrze auta przed hałasami z zewnatrz podczas jazdy.
    Wysokiej klasy limuzyny są extra wyciszone tam nawet jasdąc 200 Km/h jest tak cicho jak jadąc zwykłym tanim autem z prędkościa 30 Km/h. To za sprawą idealnego wygłuszenia nadwozia.

    Wracajac do wygłuszenia dzwi, to aby głośniczek basowy, no raczej średnio- niskotonowy grał idealnie, musi mieć zamkniętą sztywną obudowę z komory wewnętrznej dzrzwi coś na wzór zwykłej kolumny basowej.
    Na Tvn Turbo w programie Czas Tuningu Koleś ( Arkadiusz Walus ) z Kilinki dźwieku przredstawiał, jak przygotować takie drzwi.
    Należy je jak najmocniej usztywnić , naklejając wewnątrz dużą ilośc mat bitumicznych, smarując masą wytłumiająca w płynie i nawet usztywniająć wspornikiami zwenętrzną z wewnętrzną stronę drzwi. Należy przy tym pamiętać aby nie ograniczyć skoku szyby. Następie po usztywnieniu wnętrza, należy matą bitumiczną termokurczliwą pozakrywać wszystkie otwory jakie tylko znajdziemy w drzwiach, a jest ich sporo, chodzi tu o stworzenie zamkniętej obudowydla naszego głośniczka.
    W tak przygotowane drzwi można zamontować głośnik basowy markowej firmy i o większej mocy, a efekt audio będzie o niebo lepszy. Głośnik bedzie wtedy grał jak w dobrej klasy kolumnie domowej.
    W autach seryjnych, jak ja to określam z seryjnych głośników
    w seryjnych drzwiach można uzyskać tzw. "bas drzwiowy".Są to częstotliwośći wyższe niż 60 Hz, wymieszane z rezonansującymi elamentani tapicerki i blach drzwi. Zresztą pewnie sami wiecie jak to gra.

    W wakacje zabieram się za gruntowne wygłuszenie mojej Omegi.
    Wtegy dodam temat z dokładnym opisem przeprowadzonej akcji wraz ze zdjęciami.

    Informujcie też o efektach waszej pracy nad wytłuminaiem aut.

    0
  • #15 17 Lis 2004 21:55
    Bart_man
    Poziom 10  

    Jesli juz kupujemy maty bitumiczne, to warto zwrocic uwage na ogniodpornosc niby nic, ale moze miec swoje znaczenie... A przy montazu maty warto posluzyc sie opalarka, efekt podobny to izolacjii termokurczliwej. Osobiscie uwazam ze jest to dosc dobry material wygluszajacy, ale warto go wspomoc np. bitexem w sprayu, jedyna wada mat to waga.... a w sporcie samochodowym to dosc wazna cecha...

    0
  • #16 18 Lis 2004 11:10
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Racja.

    W sporcie samochodowym w Rajdówkach i w brykach startujących w zawodach na ćwierć mili, usówa się wszystkie wygłuszenia i pozostawia się gołą karoserię, żeby do minimun goraniczyć masę i pozbyć się nie potrzebnych dodatków.

    Z kolei moja Omega A Caravan '92 z motorem 2.6, R6 nie jest jeszcze autem strict sportowym, narazie jeszcze bardziej rodzinno-komfortowym więc jeszcze warto dodać trochę luksusu w postaci lepszego wygłuszenia wnętrza jak z limuzyn wysokiej klasy.
    Sytuacja się zmieni gdy zamontuję silnik 3.0 24 V o mocy 204 KM, a nie tak jak do tej pory 150 KM z motoru 2.6 12 V, wtedy będe starał się odchudzać auto, ale nie do przesady oczywiście.

    Do formowania mat bitumicznych tak jak wspomniałeś używa się opalarek.
    Podgrzana mata jest przyjazna w formowaniu.

    0