logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

zasilacz laboratoryjny z electronics-lab, pare pytań

krisyo 27 Mar 2006 23:10 2876 11
REKLAMA
  • #1 2465300
    krisyo
    Poziom 14  
    Ocena: 10
    witam, jestem początkującym elektronikiem (2 technikum) i myśle że czas sobie złożyć jakiś zasilacz, czuje się na siłach żeby sklecić ten z electronics-lab(http://www.electronics-lab.com/projects/power/003/index.html), ale pojawia sie z mojej strony parę pytań.
    1. może trochę laickie. czy na załączonym rysunku dobrze rozrysowałem podłączenie wentylatora do tego układu, czy może powinno byc to inaczej wykonane. (przepraszam za nie staranność rysunku, na szybko robiłem)
    2. diody D1-D4 czy mogę je zastąpić 6 amperowymi diodami P600M ??
    3. tranzystor 2N2219 - ciężko go dostać czym go zastąpić
    4. myśle że lepiej zamiast 5W rezystora R7 wstawić 10W, czy dobrze myśle i czy należało by go również do radiatora przyłożyć
    5. mam jakieś trafo produkcji cccp na 380V, na wyjściu jest 36V(przy 380V), ale przemierzyłem napięcie na wyjściu przy 230V i wychodzi 24V, trafo ma 160W, czy ono sie nada ??( myśle że tak ale warto zapytać)
    6. co proponujecie zmienić w tym układzie(jakie elementy) z waszej własnej autopsji.

Bardzo byłbym wdzięczny za każdą pomoc i mam nadzieje że niczego nie pokręciłem
    POZDRAWIAM i czekam cierpliwie na odpowiedzi
    Załączniki:
    • zasilacz laboratoryjny z electronics-lab, pare pytań zasilacz.jpg (117.88 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 2465330
    christo
    Poziom 26  
    Ocena: 11
    Trafo sie nada.

Zamiast dawać tych rezystorów to daj 7812 przed tym wentylatorem.
  • #3 2465509
    krisyo
    Poziom 14  
    ale on sie chyba będzie grzał czyli jeszcze jakiś radiatorek na niego trzeba wrzucić, dzięki za odpowiedz czekam na kolejne :)
  • REKLAMA
  • #5 2467083
    krisyo