witam, jestem początkującym elektronikiem (2 technikum) i myśle że czas sobie złożyć jakiś zasilacz, czuje się na siłach żeby sklecić ten z electronics-lab(http://www.electronics-lab.com/projects/power/003/index.html), ale pojawia sie z mojej strony parę pytań.
1. może trochę laickie. czy na załączonym rysunku dobrze rozrysowałem podłączenie wentylatora do tego układu, czy może powinno byc to inaczej wykonane. (przepraszam za nie staranność rysunku, na szybko robiłem)
2. diody D1-D4 czy mogę je zastąpić 6 amperowymi diodami P600M ??
3. tranzystor 2N2219 - ciężko go dostać czym go zastąpić
4. myśle że lepiej zamiast 5W rezystora R7 wstawić 10W, czy dobrze myśle i czy należało by go również do radiatora przyłożyć
5. mam jakieś trafo produkcji cccp na 380V, na wyjściu jest 36V(przy 380V), ale przemierzyłem napięcie na wyjściu przy 230V i wychodzi 24V, trafo ma 160W, czy ono sie nada ??( myśle że tak ale warto zapytać)
6. co proponujecie zmienić w tym układzie(jakie elementy) z waszej własnej autopsji.
Bardzo byłbym wdzięczny za każdą pomoc i mam nadzieje że niczego nie pokręciłem
POZDRAWIAM i czekam cierpliwie na odpowiedzi
1. może trochę laickie. czy na załączonym rysunku dobrze rozrysowałem podłączenie wentylatora do tego układu, czy może powinno byc to inaczej wykonane. (przepraszam za nie staranność rysunku, na szybko robiłem)
2. diody D1-D4 czy mogę je zastąpić 6 amperowymi diodami P600M ??
3. tranzystor 2N2219 - ciężko go dostać czym go zastąpić
4. myśle że lepiej zamiast 5W rezystora R7 wstawić 10W, czy dobrze myśle i czy należało by go również do radiatora przyłożyć
5. mam jakieś trafo produkcji cccp na 380V, na wyjściu jest 36V(przy 380V), ale przemierzyłem napięcie na wyjściu przy 230V i wychodzi 24V, trafo ma 160W, czy ono sie nada ??( myśle że tak ale warto zapytać)
6. co proponujecie zmienić w tym układzie(jakie elementy) z waszej własnej autopsji.
Bardzo byłbym wdzięczny za każdą pomoc i mam nadzieje że niczego nie pokręciłem