Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AstraF X16XEL wolne obroty, moc

usurus 02 Maj 2006 12:10 1317 7
  • #1 02 Maj 2006 12:10
    usurus
    Poziom 14  

    Po odpaleniu zimnego silnika obroty rosną do jakiś 2000 RPM i dopiero po kilkunastu sekundach wracają na swoje 800 RPM. Gdy silnik jest ciepły problemu nie ma. Mam jeszcze jedno spostrzeżenie: gdy silnik jest dobrze rozgrzany to mam wrażenie że jest słabszy niż na zimno (pierwsze 10 min.) Pozostałe parametry w normie: temp. silnika na trasie to 92C, spalanie na poziomie 6l. Żadnych świecących kontrolek.
    Jeszcze jedno, na wolnych obrotach wyczuwam od czasu do czasu delikatne wibracje, jakby wypadał zapłon na którymś cylindrze.

    Od czego zacząć, żeby nie robić bezsensownej roboty?

    Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.

    pozdrawiam
    usurus

    0 7
  • #2 02 Maj 2006 12:25
    marac
    Poziom 20  

    Sprawdź czy silnik nie łapie lewgo powietrza

    0
  • #3 02 Maj 2006 23:42
    marrrk
    Poziom 15  

    sprawdz cisnienie paliwa w ukladzie(goracy silnik) oraz filtr

    0
  • #4 03 Maj 2006 10:56
    Itek
    Poziom 20  

    A ile przejechałeś na tych świeczkach wygląda tak jakby się prosiły o wymianę.

    0
  • #5 04 Maj 2006 18:16
    usurus
    Poziom 14  

    1.Sprawdzenie szczelności - czy benzyna ekstrakcyjna się nada?

    2. Ciśnienie paliwa - nie dysponuje specjalistycznym sprzętem, chyba że są jakieś proste, domowe sposoby - dajcie znać.

    3. Świece i przewody wysokiego napięcia faktycznie można wymienić - niestety nie wiem ile już mają bo jestem kolejnym właścicielem.

    Jak się uporam z punktami 1 i 3 dam znać o efektach.

    Dla ścisłości dodam jeszcze kilka informacji:
    - brak LPG
    - przebieg 123 tyś. (z czego 3 moje)
    - 1996 r.

    0
  • #6 30 Maj 2006 16:20
    usurus
    Poziom 14  

    Zmieniłem świece i przewody wysokiego napięcia. Nieszczelności nie stwierdziłem.
    Samochód zyskał wyraźnie na mocy, ale problem pozostał ten sam.
    Najlepsze kopyto ma zaraz po odpaleniu, gdy chodzi dmuchawa dodatkowego powietrza (obroty jałowe trzyma wtedy na ~1200 RPM). Gdy zaczyna się nagrzewać to stopniowo robi się bardziej mulasty.

    Czy niesprawny EGR może dawać podobne objawy?

    pozdrawiam
    usurus

    0
  • #7 31 Maj 2006 09:58
    leinadzs
    Poziom 27  

    usurus napisał:
    Czy niesprawny EGR może dawać podobne objawy?


    Tak, może? Sprawdź jego działanie. Lubi sie zanieczyszczać (zawieszać). Jeżeli czyszczenie nie pomoże to go zaślep

    0
  • #8 27 Cze 2006 11:01
    usurus
    Poziom 14  

    EGR-a wyczyściłem - nawet nie był mocno zawalony, choć potrafił się zaciąć. Przy okazji zaślepiłem go i samochód odzyskał moc. Nadal jest niewielka różnica po nagrzaniu.
    W jeździe miejskiej nic się nie dzieje, ale w trasie po 15 minutach zapala się kontrolka. Zastanawiam się skąd system wie że EGR jest zaślepiony, skoro tłoczek chowa się do wewnątrz i nic mu zaślepka nie przeszkadza ???

    Macie jakieś pomysły???

    0