Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa B - wspomaganie elektryczne

26 Maj 2006 19:32 49154 74
  • Poziom 13  
    Witam!
    Mój problem polega na tym, kupiłem kolumnę kier. elektryczną do corsyB i sterownik. Problem polega na tym, że nie wiem gdzie podłączyć
    4 kable. pierwsza kostka od lewej w sterowniku to wyjście na silnik druga to zasilanie silnika, trzecia to właśnie nie wiem, a czwarta to wejście z czujnika z kolumny kier. W tej trzeciej kostce jest jeszcze zasilanie więc je podłączyłem. Na schemacie jest to złączka x56
    Proszę o pomoc
  • Poziom 12  
    witam-na elektrodzie znalazłem twój post o twoim zakupie elektrycznego wspomagania do corsy-zdaje sobie sprawę ze było to kilka lat temu ale czy pamietasz gdzie podłaczyłes te kostki z przewodami od sterownika?i czy niezbedne jest podłaczenie sterownika do kompa aby go odpowiednio zestroic.czy takie montowane samemu wspomaganie przyniosło oczekiwane rezultaty? pozdrowionka. krzysztof
  • Poziom 12  
    Nic nie trzeba stroić instalacja jest gotowa wpinasz kostki wkładasz duży bezpiecznik pod maską i wszystko chodzi.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie.No tak ale kupiłem wspomaganie z modułem sterujacym z obcietymi przewodami i kostek brak-a w ogóle to stacyjka mi nie pasuje-i nie wiadomo czy airbag w kierownicy da sie załozyc-nie myslałem ze takie problemy beda:cry: .
  • Poziom 24  
    Witam!
    Panowie jak by co komu nie pasilo, zostalo z montazu / demontazu to z przyjemnoscia odkupie za gustowna cene.
    Mowa tu o wspomaganiu elektrycznym do Corsy B a scislej o samej mechanice - drazku kierownicy (chodzi o czesc, do ktorej jest przykrecona kierownica) moze byc bez silnika, komputera i zebatek.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 11  
    witam!
    Czy ktoś dysponuje opisem złączy w jednostce sterującej do corsy b?
    Zakładam wspomaganie w innym samochodzie i nie wiem jak je podłączyć a w necie nigdzie nie ma nic na temat a schemat powyżej nic mi nie mówi.
  • Poziom 12  
    witam-o ile dobrze pamiętam to BKGN 0.5 (czarno zielony) idzie do kontrolki eps ,BURD 0.5(niebiesko czerwony) to informacja o prędkosci ,GN 0.5(zielony) do komputera silnika-te trzy przewody od modułu wspomagania można podłączyć do wiązki przewodów która w chodzi do zespołu wskazników i szybkościomierza podłączając je z przewodami w tej wiązce o takich samych barwach-mowa oczywiście o instalacji Corsy B, przewód BNWH 0.5/0.75(brązowo biały )to złącze diagnostyczne -pozostaje wolny-ja tak podłaczyłem ten moduł gdy zakładałem eps w corsie B i Wszystko działało poprawnie-oczywiście zasilające przewody tez trzeba podłączyć.
  • Poziom 11  
    Juz 3 dzień marnuje na szukaniu opisu pinów w tym gnieździe a tu kolega mi wszystko wyjaśnił ale moim głównym problemem jest to że nie posiadam tej wtyczki z tymi kolorami kabli i muszę wiedzieć jaki pin w gnieździe jest od czego!!! PLIS HEEEEEEEEELP! Totalna despera!

    tu jest fotka gniazda

    Corsa B - wspomaganie elektryczne[/url]
  • Poziom 26  
    Pin 2 - brazowy z bialym paskiem prowadzi do zlacza diagnostycznego jako pin nr 3
    pin 3 - czarny, plus po zaplonie (15) podlaczony do bezpiecznika F17
    pin 6 - czerwony z niebieskim paskiem - sygnal predkosci - znajdziesz we wtyczce zegrow jako pin 25 - jak nigdzie nie podlaczysz, to tez bedzie dzialac.
    pin 7 - zielony - impulsy z ukladu zaplonowego - znajdziesz we wtyczce zegrow jako pin 9 (jest to sygnal do obrotomierza)
    pin 8 - czarny z zielonym paskiem - kontrolka systemu (EPS), orginalnie znajduje sie na tarczy obrotomierza pod wskazowka - znajdziesz we wtyczce zegrow jako pin 12
  • Poziom 16  
    Takie pytanie, ta wtyczka zegarów jest dostępna po wyjeciu deski rozdzielczej czy można sie do niej dobrać gdzieś wczesniej ?
    I pytanie nr 2: czy takie wspomaganie elektryczne można założyć do każdej corsy B, nawet takiej sprzed 97r bez poduszki z tzn cieńką kierownicą i też będzie działać ?
    A może nawet musi być dobrana specjalnie pod odpowiedni silnik itd (w co wątpie ale sprzedający komplety na allegro opisują je pojemnością silnika corsy z ktorej pochodzą)
  • Poziom 12  
    Witam.Żeby dostać się do wtyczki zegarów -a konkretnie licznika kilometrów z kontrolkami wystarczy go wymontować -deski rozdzielczej nie trzeba wymontowywać-to miejsce w którym bardzo łatwo można rozpoznać przewody i dokonać odpowiednich połączeń z modułem eps.Na pewno można zamontować do starszej corsy-ale korpus stacyjki musi być zmieniony -a za tym obudowa przełączników przy kierownicy i sam nie wiem co jeszcze bo do starszej corsy nie montowałem .Jak sie zdecydujesz na wspomaganie to pamiętaj ze sama kolumna ze wspomaganiem elektrycznym nie wystarczy-musi być jeszcze wspornik do kolumny eps do którego kolumna eps jest przykręcona na cztery śruby-jego też trzeba wymienić po uprzednim poluzowaniu śrub mocujących deskę rozdzielczą .
  • Poziom 16  
    Ale do takiej nowszej z poduszką wystarczy już tylko kolumna i sterownik ?
    Jesli korpus stacyjki i stacyjke to trzeba też zmieniać kluczyk a to jest niemożliwe ze względu na imobilazer w kluczyku.... chyba że piszesz o samej obudowie stacyjki.

    Tutaj dwa komplety które moge nabyć. Pierwszy jest ze stacyjką a drugi bez. Czy to wystarczy i co z tym imobilazerem jeśli będzie trzeba zmieniać stacyjkę.

    Corsa B - wspomaganie elektryczne Corsa B - wspomaganie elektryczne

    Na tej drugiej fotce widać chyba korpus kolumny o którym piszesz.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie.Do wymiany jest obudowa stacyjki a wkładka stacyjki i kluczyk pozostają bez zmian.Oba zestawy na fotkach nie są kompletne ale lepiej zakupić ten z prawej fotki i między czasie rozglądać się za obudową stacyjki ,jeszcze czarna osłona przełączników i stacyjki jest potrzebna .
  • Poziom 16  
    Ok, wszystko już chyba wiem tzn jesli chodzi o nowy typ kierownicy. Z Corsą nr 2 w rodzinie ze starszą wąską kierownicą która najcześciej występuje do roku 97r może być wiele niespodzianek.
    Ten bezpiecznik duży (50 albo 60A) jest dostepny w skrzynce bezpieczników czy trzeba go specjalnie montować gdzieś na zewnątrz?
    Troche trudno dokupić ten metalowy wspornik do którego montuje sie kolumne, wszyscy sprzedają zestaw (kolumna+sterownik+silnik) a o reszte trzeba się martwić :/
    Mam tylko nadzieję że do tej nowej kolumny ze wspomaganiem pasuje stara stacyjka, stare przełączniki (kierunkowskazów i wycieraczek) i do tego wszystkiego nowa obudowa plastikowa stacyjki i przełączników.

    Podsumowując aby założyć do corsy bez wspomagania kolumne ze wspomaganiem musi kupić:
    1. Kolumnę z czujnikiem położenia kierownicy wraz łamaną koncówką która przykręcamy do starego układu kierowniczego w aucie
    2. Silnik wspomagania
    3. Sterownik wspomagania
    4. Okablowanie czyli kable sygnałowe i zasilające, najczęsciej w sprzedawanych zestawach na allegro brakuje kostki z sygnałami wyprowadzonymi do złącza zagarów
    5. Wspornik do przykręcenia tego wszystkiego do ściany samochodu, na cztery śruby, nikt na allegro nie sprzedaje go w zestawie
    6. Obudowe plastikową stacyjki i przełączników, stara z wersji bez wspomagania podobno nie pasuje.
    Montaż kierownicy z poduszką lub bez powinien obyć się bez problemów tzn tą samą śrubą na nową kolumnę.
    Jeśli coś pominąłem to proszę o uzupełnienie. Zastanawia mnie jeszcze czy nie bedzie problemu z podłączeniem poduszki.

    Jeszcze pytanie o stacyjke bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem, wystarczy zamienić samą wkładkę z kluczykiem? A stacyjkę jako taką pozostawiam z nowej kolumny? Co wtedy z modułem imobilazera? PRzyglądałem sie tej stacyjce i żeby ją wyjąc to trzeba rozwiercać potężne śruby a potem zamontować to na jakieś zamienne śruby. A wymiana samej wkładki jest prosta. Tylko co z imo ?
  • Poziom 11  
    Kilka odpowiedzi znam to zapodam:
    1. Bezpiecznik u mnie ma 50A
    2. Trzeba zamienić wspornik do którego montuje się kolumne kierownicza ponieważ stary jest na trzy śruby a nowa kolumna przykręcana jest na cztery do tego w innych miejscach, sam kształt wspornika tez się różni.
    3 Wystarczy zamienić samą wkładkę stacyjki, odchodzi problem kombinowania przy immobilajzerze. Zakładamy po prostu stary czytnik. Wkładke wyjmuje sie przekrecając kluczyk i naciskając w odpowiednia zapadkę.
    4. Obudowa plastikowa kolumny oczywiście tez jest inna i też trzeba kupić. Niestety raczej trzeba nówke bo starych jest jak na lekartwo na rynku.

    Jest tego troche przy zakładaniu EPSa. Koszty cześci około 500-600zł na używkach, cześć rzeczy trzeba kupić nowych. No i spokojnie trzeba dzień poświecić na to wszystko.
    Ale to i tak nic w porównaniu do zakładania hydraulicznego wspomagania do corsy. Tam cześci może nie wyjdą dużo drożej ale roboty jest pięć razy tyle.

    P.S.
    Jak mamy pecha to trzeba kalibrować czujnik położenia kierownicy bo auto może ściągać po uruchomieniu wspomagania.
    I trzeba uważać żeby nie kupić z anglika bo wszystko jest inne.


    Na koniec pytanie czy ktos wie gdzie mozna kupić wtyczki kablowe do sterownika wspomagania bo zawsze jest z tym problem. W ASO chcą chyba 75zł za 4 sztuki LOL.
  • Poziom 16  
    Ponieważ ostatnio znów montowałem to wspomaganie musze dopisać dla jasności, że nie ma szans wyjęcia kolumny wraz ze wspornikiem bez odkręcenia całej deski rozdzielczej i odchylenia jej co najmniej o 20-30cm od szyby i wyjęcia tego górą. Ktoś wyżej pisał że nie trzeba przy zakładaniu demontować deski rozdzielczej tylko ją popuścić, ja sobie tego nie wyobrażam. Teoretycznie byłaby szansa wyjęcia tego od dołu ale za chiny ludowe mi się nie udało, tam jest za mało miejsca nawet jak popuścimy deske. Może gdyby wyjmować oddzielnie kolumne i oddzielnie wspornik to może... ale nie polecam tej metody bo bedzie bardzo cieżko zamontować nową kolomne z silnikiem do już przykręconego wspornika.
    Aha i deski nie trzeba całkowicie wyjmować z auta bo sporo wiązek z kablami jest do niej przyczepionych, wystarczy ją całkowicie okręcić, wyszarpać wszystkie rurki od nawiewów powietrza i wysunać deske na jakieś 30cm do przodu, to wystarczy żeby wyjąć od góry kolumne i nie trzeba odcinać wszystkich mocowań wiązek kabli.
  • Poziom 12  
    Ja też zmieniałem kolumnę i dokładałem wspomaganie do mojej Corsy. Ale powiem szczerze, że jest tyle rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę że bez pomocy kogoś kto już to robił jest bardzo ciężko.
    W końcu kupiłem na allegro dokładną instrukcję montażu i powiem szczerze że warto było. Gość opisuje wszystko szczegółowo i profesjonalnie, opisał chyba każdą śrubkę którą trzeba odkręcić :)
    Jeśli ktoś ma zamiar montować elektryczne wspomaganie polecam poszukać aukcji użytkownika cac-tus. Niestety nie mogę się podzielić za free instrukcją :/
  • Poziom 2  
    KacperJ napisał:
    Ja też zmieniałem kolumnę i dokładałem wspomaganie do mojej Corsy. Ale powiem szczerze, że jest tyle rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę że bez pomocy kogoś kto już to robił jest bardzo ciężko.
    W końcu kupiłem na allegro dokładną instrukcję montażu i powiem szczerze że warto było. Gość opisuje wszystko szczegółowo i profesjonalnie, opisał chyba każdą śrubkę którą trzeba odkręcić :)
    Jeśli ktoś ma zamiar montować elektryczne wspomaganie polecam poszukać aukcji użytkownika cac-tus. Niestety nie mogę się podzielić za free instrukcją :/


    Hmmm... Widzę na allegro ten poradnik, ale same świeże aukcje i nie mogę znaleźć pozytywnych komentarzy za wcześniejsze (np. od autora tego postu). Sprytna reklama? Jeśli nie i wszystko było OK jak opisujesz - proszę wystaw komentarz, lub wskaż wystawiony do wcześniejszej aukcji (jeśli już niedostępna).
  • Poziom 12  
    Są pozytywy za ten poradnik, niedokładnie patrzysz. A ja kupiłem bez licytacji bo było taniej także nie mogę wystawić komentarza.
    U mnie nie było problemów z montażem także mogę polecić. Nawet znajomy z którym gadałem proponuje mi żebym i jego żonie to założył w corsie (oczywiście za opłatą), ale powiem szczerze, że się waham bo trochę roboty jest, a potem jak coś się popsuje to będzie na mnie...
  • Poziom 1  
    Założyłem konto tylko żeby się spytać o jedną rzecz. Czy mając całą kolumne z silnikiem podejdzie do tego obojętnie jaki sterownik z corsy B ? Bo widzę że wyglądają wszystkie identycznie ale mają różne oznaczenia ? To montaż stwarza jeszcze jakaś trudności oprócz podłączenia elektryki która jest na kilku kablach ?
  • Poziom 16  
    Są chyba tylko dwa rodzaje tych sterowników. Z końcówką 62 i 63. Nigdy nie próbowałem podmieniać ale na 90% można je stosować zamiennie. Ale kupujesz na wlaśna odpowiedzialność :)
  • Poziom 10  
    Ja założyłem zgodnie z tą instrukcją o której pisze Kacper ale części kupiłem w komplecie także nie było kłopotów. Ale z 5h czasu trzeba mieć na rozebranie i złożenie.
    Przy okazji mam pytanie czy to normalne że kontrolka EPS gasnie dopiero z trzy sekundy po zapaleniu silnika? Samo wspomaganie działa wyśmienicie i naprawde warto było trochę podłubać. Same części chyba bardzo staniały bo kupiłem komplet za 220zł.
  • Poziom 13  
    Cześć,
    Przymierzyłem się dziś do montażu wspomagania do corsy z 2000r i odpuściłem z braku wspornika - myślałem, że stary przerobię, ale nie było szans. Muszę kupić, wtedy zaatakuję jeszcze raz.

    Ale mam inne pytanie, czy wspomaganie z corsy C będzie miało takie same wyjścia w sterowniku co corsa B? A jeśli nie, to może ktoś ma rozpiskę, taką jak do wspomaganie corsy B? Chcę dołożyć takie wspomaganie do innego samochodu, gdzie miejsca jest bardzo dużo, a mogę to ESP mieć z anglika w okazyjnej cenie.
  • Poziom 16  
    kostki są chyba takie same jak CorsieB także sygnały bedą te same. Zresztą łatwo to sprawdzić podłączając całość pod auto bez montowania (10minut roboty).
  • Poziom 16  
    I co dałeś radę z tym generatorkiem odpalić bez podłączania calosci pod auto ?
  • Poziom 35  
    Impulsy masy od 2Hz na włąściwy pin i wspomaganie sie aktywuje, choć tego nie widać ani nie słychać dopuki nie ruszysz kierownicą.

    I tylko te impulsy sa potrzebne do pracy wspomagania oprócz zasilania.
  • Poziom 9  
    Ja podałem impulsy + z generatora fali prostokątnej. Ustawione jest ok 50 Hz i wspomaganie rusza. Po podaniu napięcia oraz impulsów po chwili słychać puknięcie przekażnika w sterowniku i zaczyna działać. Problem tylko w tym, że tylko w lewo działa a w prawo nie. Co może być przyczyną??
  • Poziom 9  
    Jakaś kalibracja wystarczy czy wymiana?