Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ustawianie opcji w a-mon al 700 altronic

pop3 21 Lip 2006 23:28 5680 15
  • #1 21 Lip 2006 23:28
    pop3
    Poziom 13  

    mam prośbę chcę i właściwie muszę ustawić instalacje lpg w swoim autku ponieważ na gazie przy hamowanie mi gasł i troszkę regilowałem śrubami na parowiku /śruba wolnych obrotów na biegu jałowym i czułośći membrany-LAVATO/
    POSIADAM INTERFEJS DO DIAGNOSTYKI GAZU I CHCIAŁBYM DZIĘKI NIEMU USTAWIĆ SOBIE PARAMETRY GAZU
    Program toA-MON 1.6--I JEGO ZAKŁADKI
    CO MOŻNA DZIĘKI NIM USTAWIĆ I OPTYMALNIE USTAWIĆ
    1-MOITOR
    -POŁACZENIE,PALIWO,przełacznik,lambda,mieszanka,obroty ,kroki,volt itp
    2-programowanie
    3różne
    4ustawienia
    5 parametry
    JAK WŁAŚCIWIE SIĘ DO TEGO ZABRAĆ NIE DEMOLUJĄĆ INSTALACJI

    OPIS POSZCZEGÓŁNYCH PARAMETRÓW KTÓRE MAJĄ BEZPOŚREDNI WPŁYW NA PRACE I CZEGO NIE WOLNO RUSZAĆ

    PROSZĘ O POMOĆ

    0 15
  • Katalog Megger
  • #2 22 Lip 2006 14:54
    gazer11
    Poziom 15  

    mozesz zaprogramowac srednie otwarcie silnika krokowego i na podstawie sygnalu z sondy lambda wuregulowac mieszanke na biegu jałowym
    musisz wejsc w programowanie i zaprogramowac od nowa ale to nie ma sensu jak masz komunikacje to poprostu wyreguluj bieg jałowy
    pozdrawiam

    0
  • #3 25 Lip 2006 15:10
    pop3
    Poziom 13  

    powiedz mi prosze ustawienie autatora -pływanie obrotów na biegu jałowym miałem max-105,,,min-115 a reraz mam max-104,,min 114 kroki wychoszą 101 -jaki wpływ na prace parametrów gazu ma jego ustawienie to po pierwsze
    a po drugie program pokazywał mi ,że mam za dużo powierza.
    jak ustawić lambde mieszanka uboga -bogata ,wartość sondy dl sondy lambda prostej -optymalne parametry i czy ustawić na prace normalną czy ekonomiczną -DLA OPLA OMEGI 2.0 16V

    0
  • #4 25 Lip 2006 18:44
    gazer11
    Poziom 15  

    to ile masz krokow nie ma znaczenia wazne zeby dobieralo i na wysokich i na niskich obrotach! wpisz jazde NORMALNA:)

    0
  • Katalog Megger
  • #5 25 Lip 2006 21:37
    mars1
    Poziom 16  

    Ten komunikat wyświetla na zakładce "programowanie"? Jeśli tak to nie przejmowałbym się tym. Ważne aby w zakładce "monitor" górny pasek lambdy oscylował od ubogiej do bogatej, a dolny pasek oscylował jak najmniej wokół wartości optymalnej. Podobno komunikat o nadmiarze powietrza wyświetla się zawsze, gdy przy programowaniu atuator ustawi się powyżej 105 kroków.

    0
  • #6 26 Lip 2006 17:52
    pop3
    Poziom 13  

    chyba ilość podanych kroków wpływa na stabilność obrotów na biegu jałowym?/????////po zmniejszeniu kroków poniżej 105 a konkretnie 104 samochód nabrał ducha ,zrobiło się inne przyszpieszenie a czy wartośc lambdy /mówisz że powinna oscylować/ jeżeli po ustawieniu jest na programowaniu cały pasek zielony i jakieś ok 3/5 paska czerwonego to jest dobrze???????
    po regulacji pokazał mi taki pozycje -regulacja poprawna ,oraz metan poprawny /czy coś podobnego/
    jednakże czasem mam wrażenie jakby się jeszcze dławił przyszpieszjąc

    proszę o ocenę i jeżeli to możliwe poradę?

    0
  • #7 26 Lip 2006 20:31
    mars1
    Poziom 16  

    Jeżeli przeszedłeś cykl programowania to proponuję nie wracać już na nią. Ten cykl ma za zadanie rozpoznać układ zapłonowy silnika i wstępnie ustawić komputer. Czerwony kolor paska świadczy o bogatej mieszance, czarny i optymalnej a zielony o ubogiej. Masz instrukcję do a-mona? Teraz obserwuj zakładkę monitor i co dzieje się na paskach górnym i dolnym lambdy. I tak jak pisałem górny to wartość chwilowa i ona powinna oscylować, a dolny to wartość średnia i powinna utrzymywać się w obszarze mieszanki idealnej z jak najmniejszymi oscylacjami i raczej wolałbym częstsze wychylenia w stronę mieszanki bogatej. Na tej stronie masz okienko z pozycją atuatora i przy braku oscylacji i wskazaniu bogatej mieszanki na pasku wartości chwilowych, jego pozycja pewnie będzie stała i minimalna możliwa. Teraz należałoby podregulować parownik tak, aby atuator zaczął "chodzić" i regulować skład mieszanki(oscylacje na górnym pasku), albo zmniejszyć ustaw. wyjściowe atuatora. I przy regulacji pamiętać należałoby, że dla silnika lepsza jest mieszanka lekko zbyt bogata, niż miałaby trwale pokazywać ubogie wartości.
    Regulację wukonuj dla biegu jałowego i dla wysokich obrotów( ok 3000). Dobrze byłoby aby w obu tych zakresach regulacja była poprawna.

    0
  • #8 26 Lip 2006 22:49
    pop3
    Poziom 13  

    jeżeli możesz prześli mi link do programowania AL 700
    czy na parowniku regulować srubą regulacji składu mieszanki,czy też można śrubą czułości membrany

    0
  • #9 26 Lip 2006 23:17
    mars1
    Poziom 16  

    Regulowałem jednym i drugim z tym że powoli i trzeba obserwować reakcję na zmiany. Poszukaj "krótki poemat na gazu temat". Wprawdzie dotyczy to instalacji I generacji ale doskonale wprowadza w podstawy regulacji instalacji.

    "jeżeli możesz prześli mi link do programowania AL 700" -- ??? Chodzi Ci o oprogramowanie lub instrukcję( opis) programu. Bo nic innego w necie nie znalazłem.

    0
  • #10 27 Lip 2006 22:50
    pop3
    Poziom 13  

    najlepiej jedno i drugie????/

    0
  • #11 29 Lip 2006 13:01
    mars1
    Poziom 16  

    Soft jest np tu http://members.lycos.co.uk/lpglpg/ , ale ja nie korzystałem z nich więc nie mogę nic o nich powiedzieć. Spróbuję dołączyć opis spakowany i podzielony na cztery, bo całość ma 1.4M więc naliczy pewnie punkty.

    0
  • #12 29 Lip 2006 16:16
    pop3
    Poziom 13  

    MARS1 SERDECZNIE DZIĘKUJE ZA POMOC!

    0
  • #13 30 Lip 2006 15:04
    mars1
    Poziom 16  

    Parametrem którego nie należy ruszać to próg sondy lambda w zakładce zastrzeżone. Standartowo jest ustawiony na 0,449 i nie powinien być mniejszy chyba że chcesz jeździć na ubogiej mieszance. Ja u siebie ustawiłem tą wartość odrobinę wyżej.

    0
  • #14 02 Sie 2006 18:13
    pop3
    Poziom 13  

    narazie jest tak ,że ustawiłę według twoich sugesti i zatankowałem do pełna zrobiłem 147km i zatankowałem i weszło 12,9 litra gazu a jeżdziłem do 100k/h ale będe jeszcze testował i napisze co zaobserwowałem?

    0
  • #15 04 Sie 2006 18:01
    mars1
    Poziom 16  

    Trochę mało przejechałeś aby mówić o sensownej średniej. Poza tym aby zwiększyć szansę na poprawną średnią, tankuj przy tym samym dystrybutorze i przy tym samym ustawieniu samochodu jeśli podjazd nie jest poziomo. Cóż, 13/100 to dużo, ale jeżeli masz np pięciolitrowy silnik to już wcale nie jest dużo:-). Ale wracając do sedna sprawy duże spalanie może wbrew pozorom świadczyć również o ubogiej mieszance. Pomimo regulacji a-monem ja mam również wpięty na stałe tester tu opisany http://www.ekoalma.pop.pl/modules.php?name=Tutoriaux&rop=tutoriaux&did=10 z tym że zmieniłem sposób wyświetlania z linijki na punkt. Ale ten tester nie pokaże średniej wartości i mimo że są oscylacje napięcia lambdy to uśredniona mieszanka może być uboga. Powodzenia przy regulacjach życzę i proponuję na początku ustawiać mieszankę lekko zbyt bogatą i ją zubażać. Bo długa jazda na ubogiej mieszance może okazać się kosztowna (remont silnika)

    0
  • #16 14 Lut 2007 14:24
    pop3
    Poziom 13  

    ustawiłem według wskazówek wszystko jest ok.

    0