Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos 1.5 DOHC + gaz. Gdzie najprościej zrobić odłączenie pompy paliwa?

darek-stasiak 01 Sep 2006 17:30 5164 16
  • #1
    darek-stasiak
    Level 24  
    Gdzie (w którym miejscu) najprościej zrobić odłączenie pompy paliwa wraz z przełączeniem auta na gaz?Czy to można zrobić na złączu C203 (5)i gdzie to w samochodzie można znaleźć?
  • #2
    _robert_
    Level 20  
    W przedziale silnika jest skrzynka bezpieczników a w niej bezpiecznik i przekażnik pompy paliwa.
    Łatwo je odnależć,pod spodem jest sporo miejsca,blisko do elektrozaworu gazu...
  • #3
    darek-stasiak
    Level 24  
    dzięki zobaczę i dam znać jak znajdę :|
  • #4
    gazer11
    Level 15  
    ja Ci nie polcam tago zabiegu...
  • #5
    przemek20
    Level 20  
    W lanosie pompa pada nad wyraz często. Czemu nie polecasz?
  • #6
    gazer11
    Level 15  
    lepiej dbac o filtr paliwa i o to zeby benzynka byla w zbiorniku! przeplywajaca przez listwe benzyna chlodzi wtryskiwacze!!! nie ma pozniej problemow ze sie zapiekly lub inne cuda
  • #7
    przemek20
    Level 20  
    Niepracujące wtryskiwacze chłodzi? Mysle ze nie specjalnie, a pompy w lanosie padają naprawde czesto i lepiej zeby zadbac o samochod po prostu pojeździć co pewien czas na benzynce, a pompe odciąć. Pozdrawiam.
  • #8
    gazer11
    Level 15  
    to ze nie pracuja to nieznaczy ze sa zimne
  • #9
    darek-stasiak
    Level 24  
    Jeśli silnik jest gorący a benzyna ma temp. otoczenia to mitem staje się chłodzenie wtryskiwaczy niepracujących "zamkniętych",więc chyba lepszym i tańszym rozwiązaniem jest odłaczenie pompy paliwa przy pracy na gazie.Wtryski są przystosowane do pracy w tak wysokiej temperaturze silnika.
  • #10
    _robert_
    Level 20  
    To już tylko twoja dobra wola.Ja widziałem tyle zepsutych pomp,że jeden czy dwa uszkodone wtryski nie robią wrażenia...
  • #11
    Dzareks
    Level 12  
    Wystarczy mieć zbiornik paliwa zalany w okolicach połowy to pompa nie padnie. Tylko w przypadkach, gdy pracuje w prawie pustych, prawie że na sucho to się zaciera i silnik się spala.
  • #12
    darek-stasiak
    Level 24  
    Moja pompa paliwa nie zepsuła się do końca tylko bardzo głośno pracuje co sugeruje jej rychły koniec ;w zbiorniku mam ok 1/4 zbiornika i poziom co jakiś czas uzupełniam.W interneciena forach(np:Lanosa) czytałem,że i przy naogół pełnym zbiorniku też pompy padają ;przebieg mojego auta to 124000 km. rocznik '99 lipiec.
  • #13
    Dzareks
    Level 12  
    Witam ponownie.
    Podobny przypadek miałem kiedyś w citroenie ZX. Częste zatarcia pompy. Założyłem wtedy zwykły wyłącznik na przewodzie zasilającym. Wada tego rozwiązania, że trzeba pamiętać o wyłączeniu i włączeniu pompy :) Proste, ale wymagajace przyzwyczajenia.
  • #14
    _robert_
    Level 20  
    W Lanosie czy Nubirze przy przebiegach 80-120 tys.
    pompy padają ,czy gaz jest,czy nie...
    Mowa o orginałach,polskie podróbki są co raz lepsze.
    Były z większymi króćcami,cieknącymi spawami,wytrzymywały tydzień,miesiąc,.czujniki poziomu wzkazywały różne rzeczy...
    Od jakiegoś czasu jest spokój.Poczekamy kolejne 100 tys.zobaczymy co będzie...
  • #15
    zybinek
    Level 11  
    W swoim Lanosie przeciąłem drucik na bezpieczniku pompy paliwa i podłączyłem do ich końców zwarte styki małego 12V przekaźnika, którego cewkę podpiąłem do zaworu odcinającego gaz.
    Jeżeli jadę na LPG to styki przekaźnika są rozwarte i pompa paliwa wyłączona. Przekaźnik bez problemu mieści się w skrzynce bezpieczników.

    Przejechałem z tą przeróbka już ponad 150 000 km bez wymiany pompy paliwa!
  • #16
    marian11@
    Level 21  
    Witam.
    Ja w swoim zalozylem odtakowy przekaznik :)
    I pompka nie pracuje po przelaczniu sie na gaz:)
    i zero klopotow
    Podrawiam. zdrowych wesolych
  • #17
    darek-stasiak
    Level 24  
    Zamontowałem dodatkowy przekaźnik w skrzynce przekaźników odcinający pompę paliwa pod maską silnika, sterowany napięciem z elektrozaworu. Na razie jest OK.Wszystko działa od pięciu miesięcy.