Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Scorpio 2.0 DOHC rok 1990 nie odpala

autkom 01 Sep 2006 22:27 5478 20
  • #1
    autkom

    Level 17  
    Auto pomimo , że pompa podaje paliwo, wtryskiwacze cykają nie odpala. Samochód jest z gazem i na nim pracuje prawidłowo. Pozostaje podejrzewać układ zasilania. Wygląda na to, że przez wtryskiwacze nie przechodzi paliwo. A może coś jest innego na rzeczy?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    piosiek
    Level 15  
    a może paliwo niepalne, wczoraj robiłem vectre z takim problemem pan nalał paliwa podobno ruskiego paliwo było na pół z jakimś mułem który w dodatku zakorkował smok
  • #4
    autkom

    Level 17  
    Mierzone, no jest jakieś 2 bary. A paliwo się pali niestety.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    autkom

    Level 17  
    Paliwo idzie przelewem. Sprawdziłem wszystko. Ten minus na emulacji mnie zastanawia. Możliwe, że ciśnienie na listwie jest za małe. Albo za małe jest zejście sygnału do masy. Czy możliwe jest, że wtryskiwacz cyka, ale nie otwiera się całkiem? Minus podany ręcznie na kostce wtryskiwacza powoduje, że silnik zaczyna pracę. Jeśli więc jest brak dostatecznej różnicy napięcia na wtryskiwaczu to co to może być. ECM podmieniany i bez różnicy.
  • #7
    zibi70
    Level 18  
    Trza by zmierzyc czas wtrysku ,może padł ci przepływomierz (chyba ze silnik z czujnikiem MAP),a może coś nie tak z emulatorm wtryskiwczy od LPG albo przekażnikami odcinającymi paliwko. Natomias ciśnienie to faktycznie masz na pograniczu miń. 2.3 -2.7 do normalnej pracy
  • #8
    autkom

    Level 17  
    Silnik z czujnikiem MAP, emulator sprawdzony, a jak. Ciśnienie wtrysku faktycznie może i małe, ale żeby nawet nie pyrknął ?
  • #9
    --==tomolo==--
    Level 11  
    no i jak dales sobie rade?? bo ja mam identyczny problem.
  • #10
    pawelgas
    Level 12  
    ciśnienie wytwarzane przez pompe na wyjściu powinno być ok 3,5bar weber redukuje to ciśnienie do 2 bar na powrót z tego co pamiętam wtryskiwacze mogą cykać ale nie podawać paliwa można je przepłukać tzn zdemontować i wstwić do preparatu do czyszczenia wtrysków wystarczy zanurzyć by sie króciec tak 0.5 cm zanurzył na jakieś 15 minut potem zobaczysz zamontować i zobaczyć może też być zapchany na amen i nie przeczyścisz trzeba wymienić.
    ciśnienia podane dla pompy montowanej w baku ale nie sądze żeby przy zewn. były inne
    przetestowane w 4 przypadkach
    jesli się z ciśnieniem pompy wszystko ok to jeszcze weber zostaje do sprawdzenia. Cisnienie musi być i tyle.
  • #11
    wozniak.j
    Level 17  
    2bary w zupełności wystarczą do odpalenia auta i spokojnej jazdy,problemy mogą się pojawić ewentualnie przy szybkiej jeździe(z powodu niedostatku paliwa może mulić). Moim zdaniem problem leży gdzie indziej. Nie podoba mi się ten emulator ponieważ jego działanie polega na tym że w czasie pracy na gazie włącza szeregowo w obwód każdego wtryskiwacza opór na tyle wysoki aby wtrysk nie otworzył się pomimo podawania impulsów sterujących. Więc jeżeli jeździsz na gazie to wtryski i tak dostają napięcie ze sterownika,ale ich oporność wzrasta na tyle(przez emulator),że nie mają siły się otworzyć. Właśnie tu może tkwić problem tzn.emulator nie odłącza tych oporów pomimo przełączenia na benzynę-takie przypadki się zdarzają. Powodzenia
    Ps. Nic nie napisałeś czy jest iskra jak próbujesz go na benzynie. Sprawdź to dla świętego spokoju bo różne cuda się zdarzają.
  • #12
    --==tomolo==--
    Level 11  
    u mnie winny byl czujnik polozenia walu.
  • #13
    pawelgas
    Level 12  
    tomolo=> Jeśli by i w tym przypadku uszkodzony był czujnik o którym mówisz to na gazie też by niechodził nie było by iskry. a ciśnienie 2 bary to na powrocie może być a nie na listwie
  • #14
    roland111
    Level 10  
    witam wszystkich !!mam od paru dni wielki problem ford scorpio nie odpala pali tylko jak mu strzykne do filtra starter albo zrzuce klemy z aku . wydaje mi sie ze jak przekrece kluczyk na zaplon to powinna pompa pare sekund zagadac a tu nic chodzi dopiero jak zakrece rozrusznikiem , poregenerowalem juz wszystkie kabelki z gory silnika do wtryskow do cewek i nic,jak juz go odpale to biega super pompa podaje paliwo i pali raz za raz ale po postoju 5 minut nie zagada , podlaczylem juz przekaznik 3 z 1 na krotko pompa biega wszystko ok a fura nie pali jak juz pisalem po zdjeciu klemy albo strzyknieciu startera pali na dotyk juz jestem na krawedzi moich mozliwosco chyba go podpale . jak ktos morze mi pomodz to stawiam dobra flache whysky dzieki i pozdrawiam

    Dodano po 28 [minuty]:

    i jeszcze wywalilem ten cholerny wylacznik wstrzasowy w bagazniku polutowalem kabelki na krotko , CZASEM JAK GO COS WALNIE TO PALI GODZINKE BEZ PROBLEMOW , musze wam powiedziec ze te kabelki w fordzie to jest jakies nieporozumienie ten kto to zrobil powinien byc na stosie spalony material do niczego chyba dzieci w chinach by t olepiej zrobili.pozdrawiam wszystkich
  • #15
    marek1977
    Level 33  
    napisz jeszcze w kilku tematch to samo to na pewno otrzymasz odpowiedź....... od admina :) Załóż człowieku temat jak normalnie myśląca istota i nie błądź w innych tematach na oślep.
  • #16
    roland111
    Level 10  
    witam !! skrzynke z bezpiecznikami dzisiaj sprawdzilem wszystko tam bylo ok zadnego brudu zadnej wody nic jak nowka niesmigana , a ten dziad dalej nie pali musze mu strzyknac do filtra to zagada
    mysle ze jakby to byla pompa to by nie mial osiagow a auto smiga jak nowy .
    pomocy co to moze byc juz jestem zrezygnowany
  • #17
    pawelgas
    Level 12  
    Witam która wersja Scorupy silnik rocznik
  • #18
    mati910807
    Level 11  
    Witam Mam forda scorpio z 94r to jest jeszcze ten mk1 i mam taki problem ze nie chce mi odpalić jak go dzisiaj paliłem to przez jakieś 20 sekund pochodził i zaraz zgasł a teraz wcale nie chce załapać Czy to może być wina tego wyłącznika wstrząsowego?
  • #19
    nightingale
    Level 15  
    nie masz mk1 tylko mk2
    wstrzasowy jest w bagazniku zaraz obok zamka na plastikowej listwie
    obstawiam,ze to nie on,bo wogole by nie odpalil
    silnik dohc jak w tytule?
  • #20
    mati910807
    Level 11  
    To jest Mk1 DOHC Już sobie z tym poradziłem to była wina czujnika wstrząsowego Już jest wszystko OK Pozdrawiam
  • #21
    nightingale
    Level 15  
    niestety nie masz racji
    masz mk2
    nie patrz na bledne opisy allegro