Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Becker Traffic Pro Spostrzeżenia i pytania.

tabit 19 Sep 2006 14:11 15783 12
  • #1
    tabit
    Level 10  
    Witam po raz pierwszy.
    Gratuluję świetnego forum które odwiedzam od dawna ale dopiero teraz się zalogowałem bo mam pare pytań.
    Zakupiłem Beckera BE. 4720 do Vectry B (polecam świetnie pasuje)
    Już po paru dniach zorientowałem się że może "kraść" mi prąd z akumulatora.
    Szukałem na forum i widzę że nie mi pierwszemu, jednak żadnych konkretów tylko typu -podłącz dobrze.
    Miernik pokazywał prawie 1 A przy wyłączonym.
    Zacząłem szperać w kablach i okazało się że czerwony przewód w kostce czyli zasilający trzeba było odłączyć bo był sprawcą poboru (wyjście w Beckerze na tym pinie nazywa się "Switched Positive(terminal15)".
    W to miejsce trzeba podłączyć żółty przewód aby miał stałe zasilanie (bo po wyjęciu kluczyka tracił pamięć) i sprawa chyba załatwiona.
    Dodam że do radia mam wciśniętą dodatkową kostke ISO jako przedłużkę, dlatego mogą przełączać przewody.
    Teraz mam na mierniku 0.11A , co mam nadzieję jest w normie (proszę o potwierdzenie).
    Jest to bardzo rozbudowana nawigacja, z którą nie daję sobie rady.
    Poszukuję polskiej instrukcji.
    Jest taka Na Elektrodzie ale ściągałem na 3 kompach i za każdym razem "plik jest uszkodzony i nie może być naprawiony"-Pomocy.
    Mam 4płyty Ver 9(podobno najnowsza-wypalana) i nawigacja cały czas pokazuje koło i w W-wie że jetem poza możliwością mapy.
    Nigdzie mnie jeszcze nie poprowadziła :D
    Znajduje satelity a mimo to jak mam ustawiony kompas to pokazuje co chce.



    Coś wyczytałem że sprzęt powinien być podłączony do prędkościomierza.
    Nie wiem jak to istotne, ale i tak nie wiem gdzie szukać kabelka w aucie.
    Jest tam sporo wiązek (climatronic) i lipa.
    Jest w iso radia wyjście- "speed signal(GAL)" do którego pewnie trzeba się wpiąć.

    Proszę o jakieś rady i spostrzeżenia na temat radia. Będę nie tylko wdzięczny.
    Marzy mi się spotkanie przy pizzy lub piwku ;) z kimś kto ma takie radyjko i się oriętuje. Ale to tylko marzenie.

    Pozdrawiam
    Robert
  • #2
    djlj24
    Car audio specialist
    Wyłączony Traffic PRO sprawny pobiera około 0,02-0,03A i to przy podłączonych obu plusach. Z tego co widzę pobiera stanowczo za dużo i to już jest syndrom zaczynającego się uszkodzenia zasilania (standard). Problem z kompasem może być problemem samej anteny GPS. A bez podłączonego sygnału prędkości dalego sobie nie ponawigujesz. Instrukcja obsługi do bezpłatnego pobrania z www.becker.de
  • #3
    tabit
    Level 10  
    Dzięki, :arrow: ale instrukcję potrzebuję po polsku.
    Co do natężenia to nie wiem, czy te 0.11A to tylko ze sprzętu tym bardziej że;
    wyłączam samochód i radio,- napięcie na poziomie 0.60A .
    Po ok 2 min odpala jakiś przekaźnik pod maską i spada do tych 0.11-0.10A
    Ale,
    pare razy (może i zawsze) jak odłączę akumulator na kilka sekund i znowu mierzę to wychodzi wzorcowe 20-25 mA.
    Czyli po wyjśiu z samochodu powinienem na chwilę odłączać akumulator żeby być spokojny:).
    Przypuszczam (niestety nie sprawdzałem przy odłączonym radiu)
    że te 0.11A ,to ciągnie głównie jakaś elektronika w vectrze może troche uszkodzona.

    Dodając do moich spostrzeżeń wcześniejszych nie napisałem że w radiu cały czas świeciło mi się bez względu czy włączony czy wyłączony nawet bez panela, podświetlenie przycisku ON i wejście na cd (w sumie 3 żarówki).
    Dużo ludzi na forum pisało że tak mają.

    To jest oznaką złego podłączenia.

    Obecnie po wyłączeniu sprzętu te elementy gasną po ok 4 sek i włączają się jak dotknie się byle jakiego przycisku na ok 2 sek. Wygląda że tak ma być.

    Wiem że soft można zaktualizować.Chyba widziałem to właśnie na becker.de . Niestety jestem noga w tych sprawach.
    Może ktoś mi pomoże troszeczkę z tym sprzętem ?
    PZDR
  • #4
    tabit
    Level 10  
    Ponawiam prośbę o instrukcję polską beckera i opis gdzie są przewody prędkościomierza i wstecznego w vectrze.

    Wczoraj byłem u jakiś magików od car-audio i krzykneli za podłączenie 150zł . Dla mnie to trochę za dużo tym bardziej że navi traktuję jako dodatek - niestety niesprawny dodatek.
    Dzięki
  • #5
    SlaweK
    Level 43  
    To forum tak wygląda dzięki użytkownikom i temu że staramy się pilnować tutaj porządku. A Ty już jesteś na granicy określonej regulaminem. Po pierwsze, nie piszemy postów jeden pod drugim a po drugie to o instrukcje obsługi pytamy w innym dziale. Z polską instrukcją może być problem jeśli dany sprzęt nie był przenaczony do sprzedaży na rynku polskim. Producentowi z reguły w takim przypadki nie opłaca się opracowywać ją w polskiej wersji, o czy świadczy dostępność map.
    Jak widać także to specjaliści, których tu coraz mniej, niezbyt chcą się dzielić doświadczeniem w montaży bądź co bądź modnych ostatnio urządzeń z laikami a i zapewne też dlatego że przewidują następne pytania których będzie wiele nim zaczniesz korzystać z tego urządzenia.
    Twój opis, na co zwrócił Ci uwagę kolega powyżej, sugeruje że z radiem nie jest za dobrze jeśli pobiera taki prąd na wylączonym. Z doświadczenia wiemy że takie Ople bez pobierają około 15-25mA z akumulatora na wyłączonym kluczyku, a radio powinno max kilka mA pobierać. Chciałem Ci zwrócić uwagę na to że mimo że w Oplu jest oryginalna kostka ISO to zasilania po kluczyku i stałe ma odwrotnie niż przewiduje to standard który ma Becker. Niektóre Ople mają sygnał SVC który można wykorzystać jako sygnał prędkości na złączu ISO a ze wstecznym biegiem może być kłopot.
    Tak że czasem lepiej by to obejrzeli specjaliści, niekoniecznie tacy co się cenią jak diabli bo jakość z ceną nie idzie w parze a fachowcy nie lubią oszczędnych klientów.

    SławeK
  • #6
    lubis
    Level 2  
    Nic strasznego jezeli do Opla wkladasznavi Beckera obojetnie jaki model to zeby nie wcinal Ci pradu i dzialala navi musisz zaminic gruby plus z wtyczki na cieki po prostu zamienic te dwa kable i po sprawie!
  • #7
    GuiLty
    Level 11  
    Moze i pytanie sie gdzies pojawilo, ale nie moge znalezc.

    Czy BE4720 trzeba wyjmowac z MB W202 za pomoca wyjmaków (kluczy). Niemiec, ktory sprzdawal auto byl bardzo gorliwy jesli chodzi o dokumenty auta, ale do radia dal mi tylko instrukcje obslugi, nie mam karty kodów i numeru seryjnego. Jak je odczytac, zeby zdobyc kod?

    Moze wymiary kluczy to sobie dorobie.

    Z góry dziękuję.
  • #8
    tabit
    Level 10  
    Choć nigdy nie potrzebowałem to na podstawie zdjęć z allegro dorobiłem sobie wycinając z blaszki. Metoda prób i błędów nie była nadwyrężana.
    Wcześniej ze szprych robiłem do blaupunkta który miałem wcześniej, ale to zupełnie nie skomplikowane.

    Obecnie Becker mi padł i szukam SERWISU w okolicy Otwock-Warszawa
  • #9
    Tomek657
    Level 10  
    A ja swojego beckera 6053 to jest w ciezarowce wyjmuje dwoma nozykami do wyrzynarki bardzo dobrze zaskakuja i radyjko wychodzi bez klopotow
  • #10
    RAFAŁ1974
    Level 10  
    Witam serdecznie. Mam forda mondeo 95r mam pytanie czy znajde gdzieś przewód na którym pojawia się impuls prędkosci do BECKERA.
  • #11
    idie
    Level 11  
    Witam, kopiłem autko w Niemczech z radiem Becker Traffic Pro Navi. Po rozładowaniu akumulatora muszę wpisać kod, którego nie dostałem z dokumentami. U producenta odzyskanie kodu kosztuje 300zl netto (taniej kopić nowe radio) i trzeba czekać 3-4 dni robocze. Czy istnieje jakaś alternatywa na odzyskanie kodu?
  • #12
    SlaweK
    Level 43  
    Tak, istnieje, u fachowca i podejrzewam że nieco taniej.

    SławeK
  • #13
    idie
    Level 11  
    Radio dziala :) 1h szukania w internecie za 0 zl.