Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Becker Traffic Pro Spostrzeżenia i pytania.

tabit 19 Sep 2006 14:11 15864 12
  • #1
    tabit
    Level 10  
    Witam po raz pierwszy.
    Gratuluję świetnego forum które odwiedzam od dawna ale dopiero teraz się zalogowałem bo mam pare pytań.
    Zakupiłem Beckera BE. 4720 do Vectry B (polecam świetnie pasuje)
    Już po paru dniach zorientowałem się że może "kraść" mi prąd z akumulatora.
    Szukałem na forum i widzę że nie mi pierwszemu, jednak żadnych konkretów tylko typu -podłącz dobrze.
    Miernik pokazywał prawie 1 A przy wyłączonym.
    Zacząłem szperać w kablach i okazało się że czerwony przewód w kostce czyli zasilający trzeba było odłączyć bo był sprawcą poboru (wyjście w Beckerze na tym pinie nazywa się "Switched Positive(terminal15)".
    W to miejsce trzeba podłączyć żółty przewód aby miał stałe zasilanie (bo po wyjęciu kluczyka tracił pamięć) i sprawa chyba załatwiona.
    Dodam że do radia mam wciśniętą dodatkową kostke ISO jako przedłużkę, dlatego mogą przełączać przewody.
    Teraz mam na mierniku 0.11A , co mam nadzieję jest w normie (proszę o potwierdzenie).
    Jest to bardzo rozbudowana nawigacja, z którą nie daję sobie rady.
    Poszukuję polskiej instrukcji.
    Jest taka Na Elektrodzie ale ściągałem na 3 kompach i za każdym razem "plik jest uszkodzony i nie może być naprawiony"-Pomocy.
    Mam 4płyty Ver 9(podobno najnowsza-wypalana) i nawigacja cały czas pokazuje koło i w W-wie że jetem poza możliwością mapy.
    Nigdzie mnie jeszcze nie poprowadziła :D
    Znajduje satelity a mimo to jak mam ustawiony kompas to pokazuje co chce.

    Coś wyczytałem że sprzęt powinien być podłączony do prędkościomierza.
    Nie wiem jak to istotne, ale i tak nie wiem gdzie szukać kabelka w aucie.
    Jest tam sporo wiązek (climatronic) i lipa.
    Jest w iso radia wyjście- "speed signal(GAL)" do którego pewnie trzeba się wpiąć.

    Proszę o jakieś rady i spostrzeżenia na temat radia. Będę nie tylko wdzięczny.
    Marzy mi się spotkanie przy pizzy lub piwku ;) z kimś kto ma takie radyjko i się oriętuje. Ale to tylko marzenie.

    Pozdrawiam
    Robert
  • #2
    djlj24
    Car audio specialist
    Wyłączony Traffic PRO sprawny pobiera około 0,02-0,03A i to przy podłączonych obu plusach. Z tego co widzę pobiera stanowczo za dużo i to już jest syndrom zaczynającego się uszkodzenia zasilania (standard). Problem z kompasem może być problemem samej anteny GPS. A bez podłączonego sygnału prędkości dalego sobie nie ponawigujesz. Instrukcja obsługi do bezpłatnego pobrania z www.becker.de
  • #3
    tabit
    Level 10  
    Dzięki, :arrow: ale instrukcję potrzebuję po polsku.
    Co do natężenia to nie wiem, czy te 0.11A to tylko ze sprzętu tym bardziej że;
    wyłączam samochód i radio,- napięcie na poziomie 0.60A .
    Po ok 2 min odpala jakiś przekaźnik pod maską i spada do tych 0.11-0.10A
    Ale,
    pare razy (może i zawsze) jak odłączę akumulator na kilka sekund i znowu mierzę to wychodzi wzorcowe 20-25 mA.
    Czyli po wyjśiu z samochodu powinienem na chwilę odłączać akumulator żeby być spokojny:).
    Przypuszczam (niestety nie sprawdzałem przy odłączonym radiu)
    że te 0.11A ,to ciągnie głównie jakaś elektronika w vectrze może troche uszkodzona.

    Dodając do moich spostrzeżeń wcześniejszych nie napisałem że w radiu cały czas świeciło mi się bez względu czy włączony czy wyłączony nawet bez panela, podświetlenie przycisku ON i wejście na cd (w sumie 3 żarówki).
    Dużo ludzi na forum pisało że tak mają.

    To jest oznaką złego podłączenia.

    Obecnie po wyłączeniu sprzętu te elementy gasną po ok 4 sek i włączają się jak dotknie się byle jakiego przycisku na ok 2 sek. Wygląda że tak ma być.

    Wiem że soft można zaktualizować.Chyba widziałem to właśnie na becker.de . Niestety jestem noga w tych sprawach.
    Może ktoś mi pomoże troszeczkę z tym sprzętem ?
    PZDR
  • #4
    tabit
    Level 10  
    Ponawiam prośbę o instrukcję polską beckera i opis gdzie są przewody prędkościomierza i wstecznego w vectrze.

    Wczoraj byłem u jakiś magików od car-audio i krzykneli za podłączenie 150zł . Dla mnie to trochę za dużo tym bardziej że navi traktuję jako dodatek - niestety niesprawny dodatek.
    Dzięki
  • #5
    SlaweK
    Level 43  
    To forum tak wygląda dzięki użytkownikom i temu że staramy się pilnować tutaj porządku. A Ty już jesteś na granicy określonej regulaminem. Po pierwsze, nie piszemy postów jeden pod drugim a po drugie to o instrukcje obsługi pytamy w innym dziale. Z polską instrukcją może być problem jeśli dany sprzęt nie był przenaczony do sprzedaży na rynku polskim. Producentowi z reguły w takim przypadki nie opłaca się opracowywać ją w polskiej wersji, o czy świadczy dostępność map.
    Jak widać także to specjaliści, których tu coraz mniej, niezbyt chcą się dzielić doświadczeniem w montaży bądź co bądź modnych ostatnio urządzeń z laikami a i zapewne też dlatego że przewidują następne pytania których będzie wiele nim zaczniesz korzystać z tego urządzenia.
    Twój opis, na co zwrócił Ci uwagę kolega powyżej, sugeruje że z radiem nie jest za dobrze jeśli pobiera taki prąd na wylączonym. Z doświadczenia wiemy że takie Ople bez pobierają około 15-25mA z akumulatora na wyłączonym kluczyku, a radio powinno max kilka mA pobierać. Chciałem Ci zwrócić uwagę na to że mimo że w Oplu jest oryginalna kostka ISO to zasilania po kluczyku i stałe ma odwrotnie niż przewiduje to standard który ma Becker. Niektóre Ople mają sygnał SVC który można wykorzystać jako sygnał prędkości na złączu ISO a ze wstecznym biegiem może być kłopot.
    Tak że czasem lepiej by to obejrzeli specjaliści, niekoniecznie tacy co się cenią jak diabli bo jakość z ceną nie idzie w parze a fachowcy nie lubią oszczędnych klientów.

    SławeK
  • #6
    lubis
    Level 2  
    Nic strasznego jezeli do Opla wkladasznavi Beckera obojetnie jaki model to zeby nie wcinal Ci pradu i dzialala navi musisz zaminic gruby plus z wtyczki na cieki po prostu zamienic te dwa kable i po sprawie!
  • #7
    GuiLty
    Level 11  
    Moze i pytanie sie gdzies pojawilo, ale nie moge znalezc.

    Czy BE4720 trzeba wyjmowac z MB W202 za pomoca wyjmaków (kluczy). Niemiec, ktory sprzdawal auto byl bardzo gorliwy jesli chodzi o dokumenty auta, ale do radia dal mi tylko instrukcje obslugi, nie mam karty kodów i numeru seryjnego. Jak je odczytac, zeby zdobyc kod?

    Moze wymiary kluczy to sobie dorobie.

    Z góry dziękuję.
  • #8
    tabit
    Level 10  
    Choć nigdy nie potrzebowałem to na podstawie zdjęć z allegro dorobiłem sobie wycinając z blaszki. Metoda prób i błędów nie była nadwyrężana.
    Wcześniej ze szprych robiłem do blaupunkta który miałem wcześniej, ale to zupełnie nie skomplikowane.

    Obecnie Becker mi padł i szukam SERWISU w okolicy Otwock-Warszawa
  • #9
    Tomek657
    Level 10  
    A ja swojego beckera 6053 to jest w ciezarowce wyjmuje dwoma nozykami do wyrzynarki bardzo dobrze zaskakuja i radyjko wychodzi bez klopotow
  • #10
    RAFAŁ1974
    Level 10  
    Witam serdecznie. Mam forda mondeo 95r mam pytanie czy znajde gdzieś przewód na którym pojawia się impuls prędkosci do BECKERA.
  • #11
    idie
    Level 11  
    Witam, kopiłem autko w Niemczech z radiem Becker Traffic Pro Navi. Po rozładowaniu akumulatora muszę wpisać kod, którego nie dostałem z dokumentami. U producenta odzyskanie kodu kosztuje 300zl netto (taniej kopić nowe radio) i trzeba czekać 3-4 dni robocze. Czy istnieje jakaś alternatywa na odzyskanie kodu?
  • #12
    SlaweK
    Level 43  
    Tak, istnieje, u fachowca i podejrzewam że nieco taniej.

    SławeK
  • #13
    idie
    Level 11  
    Radio dziala :) 1h szukania w internecie za 0 zl.