Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B6 2001 130KM brak mocy

18 Lis 2006 00:22 13382 22
  • Poziom 10  
    witam. Często poruszano juz ten temat ale wszystkie rady nie dały efektu.Objaw w moim aucie to brak mocy na niskich obrotach. Po przekroczeniu około 2200 obrotów samochód nagle dostaje potężnego doładowania (wciska w siedzenie). Czasami jednak przytrzymując auto między 2000 - 2200 obrotów traci całkowicie moc, turbina nie załącza się. Maksymalna predkość to 110 km. Naprawa warsztatowa jak dotej pory nic nie dała. Turbina jest sprawna(spawdzono w ASO), kierownica turbiny tez, zawór sterujący kierownicą także sprawny, przepływomierz sprawny a ja juz nie mam sił i odść warsztów. Pomóżcie.
  • Poziom 21  
    trzeba podłączyć pod vag-a,powinno wszystko wyjaśnić.
  • Poziom 15  
    to jest tdi, czy benzyna? :)
    jak zwykle radze zaczac od sprawdzenia szczelnosci calego ukladu, szczegolnie wszystkie podcisnienia, rurka po rurce,wężyk po wężyku, króciec po króćcu...., odpal silnik i szukaj moze gdzies jest nieszczelnosc, posprawdzaj tez przy wyzszych obrotach
    czemu wszyscy jak maja turbine to od razu zabieraja sie za powazne sprawy, a nie zaczynaja od podstaw?? :)
  • Poziom 10  
    Dziękuje za pierwsze odpowiedzi. Pod Vag-a był podłączany. Jest komunikat treści Ciśnienie poniżej regulacji oraz drugi Cuzjnik temperatury paliwa zwarcie na plus. Sprawdziłem szczdelonośc układu rurka po rurce wydaje sie OK. Dzis jednak odłączyłem przepływomierz który był już wymieniany i okazało się że nie ma żadnej róznicy. Czy to oznacza że jednak on jest walnięty.
  • Poziom 21  
    wg mnie jednak kierownica turbiny sie zaciera,naalepiej podlaczyc wakum pompke pod puszke i zobaczyc jak porusza sie ciegno
  • Poziom 13  
    witam
    najczestrza przyczyna tkwi w elektrozaworku i silowniku turbiny.
    elekrtozawor kupisz na allegro za pare zlotych .
    Turbine mozna wyjac i wyczyscic , oczywiscie kierownice powietrza i nic wiecej. Przed rokiem robilem taki ,,zabieg,, i turbo dziala do dzis
  • Poziom 13  
    Sprawdz wartość przepływki żądaną do mierzonej czy się pokrywają,często miałem przypadki ze ludzie zakładali przepływki nie pod dany model silnika,i wtedy jest taki efekt jak opisujesz,zmienia się moment obrotowy,przepływka na pompo wtryski jak dobrze pamiętam ma mieć końcówke 044 lub 056.Sprawdz kod silnika,jest na wklejce w bagażniku,i zorientuj się czy jest założona odpowiednia przepływka.
  • Poziom 10  
    Panowie dziękuje za wszystkie rady. Jednak musze zacząć wszystko od początku. Pogubiłem sie już który czyjnik, który zawór jest od czego. Na poczatku grubej rury z powietrzem są dwa czujniki jeden na górze(czujnik masy powietrza), a pod rurą jest drugi - nie wiem do czego. Idąc dalej przed turbina jest jakis miernik mocy tak to nazwał mechanik jednak ja myslę że to mprzepływomierz. Ktoś pisal o jakims zaworku na wtryskiwaczu sterującym gdzie to jest. Czy działanie popmpowtrysków ma wpływ na ciśnienie doładowania? Jeśli jest ktoś na tyle życzliwy prosze krok po kroku poradzic co mam zrobić bo serwisy to złodzieje cały tydzień majstrowali i nic a kasę sporą wzieli.
  • Poziom 13  
    Sprawdz wartosci przepływki,i czy jest ona odpowiednia pod model silnika,duzo przypadków miałem ze ludzie zakładali nie odpowiednie,jezeli to jest ok sprawdz czy wartości turbiny sa poprawne,czesto zacierają się cięgna ograniczające turbine,ewentualnie sprawdz podciśnienia.Na samym początku to zrob diagnostyke vag-iem,z wartości mierzonych jak ktoś sie zna bedzie wiedział gdzie jest problem.
  • Poziom 10  
    Panowie minęło trochę czasu od zgłoszenia mojej awarii. SAprawa wygląda tak. 3 warsztaty samochodowe, sprawdzenie szczelności ukłądu podciśnienia, sprawdzenie wartości mierzonych i danej przeppływki, zawór n75 sprawny, turbo przeczyszczone, kierownica sprawna i mocy na niskich obrotach jak nie miał tak nie ma a przy 2200 obrótów tryb awaryjny. Ale biue pokoi mnie fakt gdy spóbowałem ruszyc ręką sztance od kierownicy to chodzi bardzo ciężko a na forum słyszałem że powinna chodzić jak masło.
  • Poziom 10  
    Witam myślę że to chyba jednak kierownica turbiny. Trzeba sporo siły aby na wyłączonym silniku poruszyc nią. Reką to jedynie na jakieś 5mm udaje się ją podnieść. Czy to jest ok czy jednak nie. Druga sprawa o którą chcem zapytać. Na sztancy jest śrubka którą coś się relguluje. Czy może ktoś powiedzieć do czego ona służy i jak ma być ustawiona. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    witam

    Spotkałem się z tym autem już nie raz i stawiam na :
    1.wtrysk sterujący !
    lub
    2.kierownica turbiny która się często zaciera!!

    jeśli chodzi o żaluzję na turbinie to najlepiej sprawdzić na kanale,wcisnąć mocniej gaz i zobaczyć czy się poruszy cięgno ,odchylenie nie jest za duże ale zauważalne :)
  • Poziom 10  
    prosze mi powiedzieć co to jest wtrysk sterujący jak sie dop tego zabrać lub jakie są koszty naprawy tegfo urządzenia.
  • Poziom 38  
    wtrysk sterujący to wtrysk z taki pierścieniem i kabelkiem. jest to indukcyjny czujnik wzniosu iglicy oporność kilkaset omow (dokładnie chyba gdzieś koło 700 podaję z pamięci. Najlepiekj sprawdzić oscyloskopem.
  • Poziom 10  
    Niepokoje się to kierownicą turbiny. Przy włączonym silniku porusza się ale na wyłączonym ledwo można ją ruszyć może ona jest jednak zapieczona i poruszą się z oporem. Na wielu forach piszą że powinna poruszać się bez problemu nawet przy użyciu ręki.
  • Poziom 42  
    ladamaniac napisał:
    wtrysk sterujący to wtrysk z taki pierścieniem i kabelkiem. jest to indukcyjny czujnik wzniosu iglicy oporność kilkaset omow (dokładnie chyba gdzieś koło 700 podaję z pamięci. Najlepiekj sprawdzić oscyloskopem.

    W tym silniku nie ma wtrysku sterujacego to jest 130 "koni" na pompowtryskach, trzeba się zająć turbiną i jej sterowaniem
  • Poziom 10  
    Witam Państwa ponownie. Powoli mój problem się rozwiązuje. Wymieniłem turbinę. Pięknie się wkręca. Wymienułem też rozrząd, wtryski, czujnik N75, przepływkę. Jednak pojawił się teraz inny problem 3000 obrotów na 4 i 5 biegu i znów łapie tryb awaryjny. Drugi problem to zaczął palić 9 litrów średnio i jest strasznie głośny.
  • Poziom 17  
    Proponuje sprawdzić rozrząd czy jest dobrze ustawiony.
  • Poziom 13  
    Witam!
    Też bym proponował sprawdzenie rozrządu znaki muszą sie zgadzać no i proponował bym ustawić początek wtrysku i wyprzedzenie ale do tego potrzebny jest wag. po każdej wymianie rozrządu trzeba dokonać niewielkiej korekty z ustawieniem początku wtrysku i sprawdź czy pompa daje dobre cisnienie
  • Poziom 10  
    witam ja mam podobny przypadek ale w fordzie mondeo 2.0 benzyna gaz na gazie chodzi bez zarzutu ale jak przełączę na benzynę to miedzy 1800-2200 niema mocy robi sie taka dziura ale jak minie 2200 to idzie jak trzeba
  • Poziom 2  
    Witam na 100 proc będą to zapieczone kierownice w turbinie trzeba rozebrać turbinę przeczyścić i po kłopocie
  • Poziom 10  
    robi31102 napisał:
    witam. Często poruszano juz ten temat ale wszystkie rady nie dały efektu.Objaw w moim aucie to brak mocy na niskich obrotach. Po przekroczeniu około 2200 obrotów samochód nagle dostaje potężnego doładowania (wciska w siedzenie). Czasami jednak przytrzymując auto między 2000 - 2200 obrotów traci całkowicie moc, turbina nie załącza się. Maksymalna predkość to 110 km. Naprawa warsztatowa jak dotej pory nic nie dała. Turbina jest sprawna(spawdzono w ASO), kierownica turbiny tez, zawór sterujący kierownicą także sprawny, przepływomierz sprawny a ja juz nie mam sił i odść warsztów. Pomóżcie.

    JEŚLI PISZESZ ŻE WPADA W TRYB AWARYJNY TO Z JAKIM KODEM BŁĘDU? PDŁCZ POD DOBREGO WAGA TO SIE WYJAŚNI

    Dodano po 2 [minuty]:

    robi31102 napisał:
    witam. Często poruszano juz ten temat ale wszystkie rady nie dały efektu.Objaw w moim aucie to brak mocy na niskich obrotach. Po przekroczeniu około 2200 obrotów samochód nagle dostaje potężnego doładowania (wciska w siedzenie). Czasami jednak przytrzymując auto między 2000 - 2200 obrotów traci całkowicie moc, turbina nie załącza się. Maksymalna predkość to 110 km. Naprawa warsztatowa jak dotej pory nic nie dała. Turbina jest sprawna(spawdzono w ASO), kierownica turbiny tez, zawór sterujący kierownicą także sprawny, przepływomierz sprawny a ja juz nie mam sił i odść warsztów. Pomóżcie.

    JESZCZR RAZ! MASZ B6!! JEŻELI JEST PROBLEM KOMPUTER DIAGNOSTYCZNY GO WYKRYJE PRZEZ SYSTEM OBDII