Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic Coupe Vgen i problem z montazem alarmu...

crash2k 29 Dec 2006 23:19 2258 12
Relpol
  • #1
    crash2k
    Level 12  
    Witam,
    mam alarm taki jak ten:
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=144779599

    chcialem go podlaczyc i napotkalem kilka problemów mianowicie,
    1. mam w alarmie przewod pod ktory podpinam zespol wylacznikow drzwiowych (sterowanych masa), szukalem tego przewodu w instalacji samochodu i nie wiem czy znalazlem dobry. W momencie jak dzwi sa otwarte i swieci sie zarowka mam na nim 1V, jak dzwi sie zamkna mam tam 12V. Zastanawiam sie czy to ten przewod?? O co chodzi z tym sterowaniem masa?

    2. jest w tym alarmie przewod a wlasciwie dwa do blokady zaplonu (max 12A). Czy trzeba przewod zaplonowy od stacyjki przerwac i te dwa kable tam podlaczyc zeby zaplon szedl przez alarm??
  • Relpol
  • Helpful post
    #2
    renqien
    Level 32  
    1- dobry i plusem się nie przejmuj.
    2- tak, tylko jeszcze przewód "stacyjka" podepnij między stacyjką, a przecięciem, żeby wysterować blokadę.
  • #3
    crash2k
    Level 12  
    1. czyli normlnie bez zadnych przekaznikow etc podpinam sie pod ten przewod?
    2. czyli najpierw podpinam 12V stacyjka za tym rozcinam kabel i wpinam sie blokada zaplonu
  • #5
    mr-perch
    Level 29  
    Zastanawiam się, czy przekaźnik blokady (wewnątrz alarmu) wytrzyma długotrwałe obciążenie, gdy wepniesz go w obwód "po stacyjce"? Jeżeli nie ma plomby na centralce, to otwórz ją i odczytaj z przekaźnika, jakim prądem mogą być obciążane jego styki.
  • #6
    renqien
    Level 32  
    Honda ma bardzo małe obciążenie na przewodzie stacyjkowym (jak zresztą większość japończyków), spokojnie wytrzyma.
  • #7
    mr-perch
    Level 29  
    Oby tylko chińko-tajwańsko-koreański przekaźnik wytrzymał japoński prąd ;)
  • #8
    renqien
    Level 32  
    No powiem szczerze, że ten alarm jest polski, może nie najwyższych lotów, ale jednak. Przekaźnik pewnie ma TYCO lub coś podobnego, więc może pociągnie.
  • #9
    crash2k
    Level 12  
    Troche za pozno przeczytalem wasze posty bo zagladalem dzis do tego alarmu, chcialem zobaczyc czy pozadnie polutowany. Niestety nie pamietam jaki tam byl przekaznik ale sam alarm wykonany bardzo ladnie. Podlaczylem go razem z tym odcieciem zaplonu i na razie wszystko dziala. Zostal juz tylko centralny zamek, ale brakuje mi na razie silownika master, nie wiem nawet gdzie jest umieszczony kontroler CZ, moze ktos sie orientuje jak to jest?

    BTW w alarmie mam takie 2 przewody: zamykanie (masa 150mA) i otwieranie (masa 150mA). Moze mi ktos powiedziec jak to ma dzialac? :) Poza tym z tego co sie orietuje CZ jest sterowany plusem a nie masa zgadza sie?
  • #10
    mack43
    Level 11  
    centralka CZ jest w drzwiach kierowcy pod tapicerką, takie zielone pudełko
    sterowanie w civicu jest masą, jest taki switch w drzwiach kierowcy który podaje masę jak się zamyka lub otwiera drzwi, dokupujesz tylko master'a bo slave'a masz w drzwiach pasażera,
    a i jeszcze będziesz miał trochę jazdy z przeciągnięciem dwóch kabli z drzwi kierowcy do wnętrza auta ale dasz radę
    pozdro
  • #11
    crash2k
    Level 12  
    montowalem dzis ten silownik CZ i podpinalem centralke pod alarm z tym ze z tego co zauwazylem nie potrzeba mi bylo silownika master bo sterowanie masa juz mialem, wiec nawet tych 3 kabli od silownika nie podpinalem. A moze powinienem ? Jest to jakas roznica dla silownika master?
  • #12
    renqien
    Level 32  
    Nie ma różnicy ani dla siłownika, ani dla alarmu. Działa, więc jest dobrze.
  • #13
    crash2k
    Level 12  
    Ok :) Dzieki wszystkim za pomoc. Temat zamykam i pozdrawiam