Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 2003rok 1.9TDI 101KM - brak ładowania aku

20 Sty 2007 23:44 7188 26
  • Poziom 11  
    Od paru dni zaczely mi wzrastac wolne obroty do 1000obr./min. przy czym powinny byc ok 870. Dzialo sie tak na zmiane raz bylo dobrze raz zle. Dzisiaj padl mi akumulator i zauwazylem ze po przekreceniu stacyjki przed uruchomieniem silnika nie zapala mi sie kontrolka ladowania. Domyslam sie juz ze te "wysokie" obroty byly spowodowane tym ze alternator nie obciazal silnika bo nie bylo ladowania.

    Jaki moze byc powod ze nie ma ladowania? Czy moze byc przyczyna padniety regulator napiecia czy jest to cos powazniejszego?
    Dodam ze wymontowalem regulator, szczotki sa ok, a komutator ma wyzlobione rowki na glebokosc ok 0.5 - 1mm
  • IGE-XAO
  • Specjalista AGD
    Na poczatek dobrze by bylo podmienic regulator napiecia.
  • Poziom 11  
    moze sie da jakos zmierzyc czy ten regulator jest sprawny? Bo na podmianke bede mial dopiero w poniedzialek, a jezdzic trzeba...
  • IGE-XAO
  • Specjalista AGD
    Raczej trudno to pomierzyc poniewaz jest to zamknieta hybryda.
  • Poziom 11  
    diody w alternatorze nie maja z tym nic wspolnego?
  • Poziom 19  
    diody w mostku sprawdzic pomiar na przebicie uzwojenia do masy wirnik sprawdzic regulator napiecia najlepiej było by miec stanowisko do prób albo skozystac z usługi takiego warsztatu który zajmuje sie remontem alternatorów np wybudowany alternator wieziesz do warsztatu gdzie to remontuja i na miejscu robią albo daja na wymiane gotowy bo szkoda experymentować i ładowac kase na czesci które tzreba kupic nie majac na podmianke a tanie nie sa .pozdr.
  • Poziom 21  
    po 1 -sprawdz czy wirnik nie ma przerwy,po 2-sprawdz ciaglosc przewodow od kostki alternatora,lubia sie porwac w okolicy skrzyni biegow
  • Poziom 11  
    ok, a jak sie sprawdza czy wirnik nie ma przerwy, na komutatorze? czy trzeba wyjmowac alternator? Sprawdzilem przewody od kostki i nie sa przerwane
  • Poziom 11  
    miałem podobny przypadek, nie łączył przewód od kontrolki .
    na oko wygłądał normalnie.
    po zapaleniu nie było ładowania,dopiero na dużych obrotach.
  • spec od auto-elektro
    Jeżeli twoje rowki w komutatorze mają głębokość 1mm to myślę że nic nie wykombinujesz bo to alternator do remontu ponieważ pierścienie mają ścianki 1mm i prawdopodobnie nie masz przejścia przez wirnik. A jeżeli coś tam zaskoczy to na bardzo krótką metę dlatego bez zastanawiania wymontować i dać do naprawy.P
  • Poziom 11  
    Samochod ma przejechane okolo 90tys km. Dziwne ze po takim czasie padlby pierwszy komutator, a nie szczotki(dł. 11.5mm)
  • spec od auto-elektro
    To są te rowki tak głębokie czy nie. Alternatorem jest pewnie Bosch. Przebieg jest taki sobie ale robiłem już po 30 000 gdzie komutatora nie było a szczotki całe. Wszystko zależy od materiałów a jakie one są to widać w szczególności w nowych samochodach.P
  • Specjalista AGD
    Tomaszek napisał:
    ok, a jak sie sprawdza czy wirnik nie ma przerwy, na komutatorze? czy trzeba wyjmowac alternator? Sprawdzilem przewody od kostki i nie sa przerwane

    Po wyjeciu regulatora w miejsce szczotek wprowadzasz przewody omomierza i sprawdzasz rezystancje.
  • Poziom 11  
    Do viper555: nie mierzylem glebokosci tych rowkow dlatego napisalem 0,5-1mm ale zaraz pojde do garazu i sprawdze.

    Do axxx: co powinien wskazac omomierz - 0.00 , jakas wartosc rezystancji, czy przerwe w obwodzie ?
  • Specjalista AGD
    Powinien wskazac pewna wartosc w omach jak przerwa to wirnik do wymiany.
    Sprawdz rowniez oba wycinki komutatora czy nie maja zwarcia do masy.
  • Poziom 15  
    najlepiej sprawdzić to włączając w obwód żarówkę chalogenową -musi lekko świecić,a podczas rożłanczania powiniwn się pojawiać na stykach lekki łuk elektryczny. chodzi o wirnik
  • Poziom 11  
    Sprawdzalem wirnik, zmierzylem omomierzem dwie czesci komutatora(dwa slizgi) i wyszlo 0.00, przebicia z wirnika do masy tez nie ma. Zlozylem wszystko przekrecilem kluczyk i lampka od ladowania dalej sie nie swieci, odpalilem silnik i obroty byly na normalnym poziomie. Dziwne rzeczy sie dzieja, chyba bede musial poczekac do jutra az dostane od kumpla drugi regulator na podmianke.
  • Specjalista AGD
    A czy żarowke od ładowania sprawdziłes ?
  • Poziom 11  
    nie, nie sprawdzalem, wydaje mi sie ze tam bedzie dioda i to przylutowana na stale
  • spec od auto-elektro
    Czym to mierzyłeś:?:, nie może być 0.00 musi być około 2.7Ω. Jeżeli masz 0.00 to wirnik ma zwarcie i masz spalony regulator jeżeli to prawda co piszesz.P
  • Poziom 11  
    Mierzylem multimetrem takim najtanszym, sprawdze jeszcze raz, moze zle ustawilem zakres pomiarowy
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ustaw zakres na 200Ω
  • Poziom 11  
    Zgadza sie wyszlo 2.7Ω, wczesniej ustawilem za duzy zakres pomiarowy
  • Poziom 21  
    Witam dotknij tym cienkim przewodem który przychodzi do alternatora do masy i sprawdz czy swieci lampka od ładowania Pzdr
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
  • Poziom 10  
    Jeśli w tej wtyczce z cienkimi przewodami(przewodem)są dwa to do masy zewrzyj d+ po przekręceniu zapłonu powinna kontrolka od ładowania świecić jeśli nie to odepnij to i podłącz żarówkę 12V2W ew 4W między d+ przy alternatorze a +aku jak świeci to odpal autko i jak zgaśnie to jest ok(zmierz napięcie) wtedy szukaj przerwy na kablu d+ do licznika lub kontrolka ew zasilanie tej kontrolki.Jeśli nie zgaśnie podmień regulator jak dalej nic to go musisz naprawić wg tego co piszesz to został stojan i diody do sprawdzenia.
  • Poziom 11  
    temat zamkniety, brak przewodzenia w kostce tak jak pisal wojtekryba!!!