logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Schemat sterownika silnika krokowego bipolarnego z MOSFET - jak zabezpieczyć?

PIEKNY1234 21 Sty 2007 13:48 6958 8
  • #1 3469264
    PIEKNY1234
    Poziom 15  
    Ocena: 51
    Witam
    Jestem początkujący w tej dziedzinie dlatego zwracam się o pomoc. Mam dylemat ostatnio usiłuje znaleźć schemat sterownika silnika krokowego bipolarnego, opartego na układach MOSFET. Sa sterowniki na tranzystorach bioplarnych ale zero wzmianek o MOSFET`ach. Czy jest wogóle możliwe zrobić taki sterownik? Słyszałem żę te tranzystory są wrażliwe na ładunki elektrostatyczne więc czy istnieje możliwość zabezpieczenia ich przed takimi ładunkami za pomocą diod ? albo w jakiś inny sposob? Czy te tranzystory mogą pracować z obciązeniem o charakterze indukcyjnym?
  • #2 3469379
    emeryt2
    Poziom 42  
    Ocena: 2296
    Witam. Jezeli juz znalazles sterownik do silnikow krokowych<jest ich sporo uzyj szukaj>to w miejsce tranzystorow bipolarnych uzyj MOSFETownp. BUZ 10..
  • #3 3469467
    hefid
    Spoczywaj w Pokoju
    Ocena: 6157
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
  • #4 5219243
    605111211
    Poziom 11  
    Ocena: 4
    Witam !

U mnie jest odwrotna sytuacja.
    Mam płytkę układu sterownika silnika krokowego.
    Autor układu przewidział tranzystory BUZ11.
    Ponieważ mam całą furę bipolarnych tranzystorów mocy to zastanawiam się czy można MOSFET'a zastąpić takim tranzystorem.
    Układ będzie sterował silnikiem krokowym z drukarki więc nie wchodzą tu w grę jakieś oszałamiające moce i prądy.
    Chciałem prosić Fachowców o podpowiedź.

Pozdrawiam !
  • #5 5219350
    prezeswal
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 176
    Cześć!
    Na forum było wiele tematów, poświęconych silnikom krokowym i sterownikom. Dla początkujących polecam:
    http://www.edw.com.pl/pdf/k01/79_22.pdf
    i pouczająca animacja: