Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bipolarny silnik krokowy na tranzystorach MOSFET

PIEKNY1234 21 Jan 2007 13:48 6751 8
    PIEKNY1234
    Level 15  
    Witam
    Jestem początkujący w tej dziedzinie dlatego zwracam się o pomoc. Mam dylemat ostatnio usiłuje znaleźć schemat sterownika silnika krokowego bipolarnego, opartego na układach MOSFET. Sa sterowniki na tranzystorach bioplarnych ale zero wzmianek o MOSFET`ach. Czy jest wogóle możliwe zrobić taki sterownik? Słyszałem żę te tranzystory są wrażliwe na ładunki elektrostatyczne więc czy istnieje możliwość zabezpieczenia ich przed takimi ładunkami za pomocą diod ? albo w jakiś inny sposob? Czy te tranzystory mogą pracować z obciązeniem o charakterze indukcyjnym?
    emeryt2
    Level 42  
    Witam. Jezeli juz znalazles sterownik do silnikow krokowych<jest ich sporo uzyj szukaj>to w miejsce tranzystorow bipolarnych uzyj MOSFETownp. BUZ 10..
    hefid
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
    605111211
    Level 11  
    Witam !

U mnie jest odwrotna sytuacja.
    Mam płytkę układu sterownika silnika krokowego.
    Autor układu przewidział tranzystory BUZ11.
    Ponieważ mam całą furę bipolarnych tranzystorów mocy to zastanawiam się czy można MOSFET'a zastąpić takim tranzystorem.
    Układ będzie sterował silnikiem krokowym z drukarki więc nie wchodzą tu w grę jakieś oszałamiające moce i prądy.
    Chciałem prosić Fachowców o podpowiedź.

Pozdrawiam !
    PIEKNY1234
    Level 15