logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór sterownika do instalacji elektrycznej sterowanej komputerowo i manualnie

domelfm 23 Sty 2007 00:50 2497 10
  • #1 3476402
    domelfm
    Poziom 16  
    Ocena: 28
    Wiec jestem studentem informatyki A przy okazji mam uprawnienia sep 1kV i zakładam instalacje elektryczne. A pomysł jest następujacy. Chciałbym wykonać instalację elektryczną sterowana z komputera oraz z wyłaczników . Dla przykładu swiatło w kuchni chcialbym gasić wyłacznikiem na scianie lub logujac się do serverka obsługujacego instalacje i gasić przez komputer :) Instalacje chciałbym wykonać na stycznikach . Całosć instalacji od strony elektrycznej jest dla mnie prosta sterowanie to jest jedyny problem. Dlatego pytam się jaki sterownik mogli byscie polecić ? Dodam ze potrzebował bym ok 60 wyjść na styczniki oraz ok 60 wejść. Z zaprogramowaniem takiego sterownika raczej nie bedzie problemu . Moze ktoś zna jakieś akie rozwiazanie które umozliwi osiagniecie tego celu ?
  • #2 3476512
    marcino2000
    Poziom 24  
    Ocena: 167
    chłopie informatykiem jesteś!!! zasteruj portem lpt albo comem albo usb. takie rzeczy to moja laska - fryzjerka robi /proste programy w bascomie czasem pisze i robi proste gadzety/
  • #3 3476576
    tprzemko
    Poziom 22  
    Ocena: 21
    Witam
    Na moje oko pomysł trochę chybiony. Dojdzie do tego że nie będzie gdzie obrazka powiesić od tej ilości kabli. Nie jestem w temacie ale są firmy które robią takie inteligentne domki może poczytaj co one oferują i jak to jest rozwiązane.
    Pozdrawiam
  • #4 3477239
    domelfm
    Poziom 16  
    Co do sterowania lpt.... raczej odpada. :) Mysle o sterowaniu poprzez siec enternet :)
    A co do ilosci kabli to nie była by ona az tak duza jak to sie wydaje :)
    A i tak wiekszość z tych kabli to by były niskoprzekrojowe kable do sterowania :)
  • #5 3480601
    andre772