Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ogrzewanie podłogowe - od czego zacząć

kedar 12 Feb 2007 10:10 2770 7
Buderus
    kedar
    Level 11  
    Witam,

chcę wykonać elektryczne ogrzewanie podłogowe w 3 pomieszczeniach (sterowane niezależnie). W dwóch będą przewody grzejne a w jednym maty.

Niestety nie mam doświadczenia w zakresie takiego ogrzewania, mam natomiast silny zmysł techniczny ;) i uprawnienia elektryczne.

Mam pytanie na co powinienem zwrócić uwagę przy doborze mat, kabli, sterowników, umieszczenia czujników itp. Bardzo proszę o jakieś ogólne bądź bardziej szczegółowe wskazówki.
    Z góry dziękuję.
  • Buderus
  • Buderus
    kedar
    Level 11  
    Po przemyśleniu sprawy stwierdziłem, że ułożenie podłogówki zostawie "fachowcom".
    Jedynie chciałbym zapytać jak odbywa się sterowanie taką podłogówką. Czy czujnik temperatury jest w podłodze czy na ścianie? I jaki zakres temperatur powinien obsługiwać?
    Martronik
    Level 13  
    To bardzo poważna sprawa.Proponuję pochodzić po firmach , zaprosić fachowców na zasadzie przetargu żeby przyszli i zaproponowali rozwiązanie z kosztami wykonania i wybrać najkożystniejszą ofertę .Przy okazji można dowiedzieć się, czego można się spodziewać po takim ogrzewaniu u pana na miejscu.Ewentualnie poszukać działające u kogoś takie ogrzewanie i porozmawiać o wadach i zaletach. Sąsiad ma takie orzewanie elektryczne w domku jednorodzinnym i nie używa go od paru lat/przeszedł na węgiel i drzewo/ za drogo wychodziło,mimo taryfy nocnej.Radzę zabezpieczyć się i przewidzieć alternatywne rozwiązanie.Samo ogrzewanie to fajna sprawa, osobiście polecam ale to kosztuje, niestety.
    inatel
    Level 13  
    Do ogrzewania elektrycznego podłogówki montuje się sterownik na którym ustawia się temperaturę pomieszczenia (np.22°). Montaż sterownika jest bardzo prosty (w instrukcji tego sterownika jest wszystko opisane i jak go podłączyć).