Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diody LED w skuterze, mruganie diody,

SpeedGold 25 Lut 2007 12:02 9908 49
  • #31 25 Lut 2007 12:02
    SpeedGold
    Poziom 11  

    lord_blaha napisał:
    nie zapominajcie że 7812 musi miec na wejściu napięcie troche większe niz te 12v ze skuterka... Kondensator nie jest pomysłem złym- diody nie powinny przygadsać wtedy na wolnych obrotach.



    A powiedzcie mi jak ten stabilizator ma być podłączony? najlepiej jak by go toś dorysował do tego rysunku powyżej.

    Diody na wolnych obrotach świecą bardzo dobrze tylko na wększych obrotach przygasają.

  • #33 25 Lut 2007 19:03
    SpeedGold
    Poziom 11  

    Ja mam podłączone rezystory pod dodatnie końcówki diod a na tym rysunku widać że rezystory są podłączone z końcówką ujemną stabilizatora. Narysuj dokładnie jak mam to podłączyć skoro rezystory mam na dodatnich końcówkach.

  • #34 25 Lut 2007 22:08
    lord_blaha
    Poziom 33  

    wyjście stabilizatora (skrajnie prawa noga patrząc na napisy)-> przez rezystor na dodatniej nóżce diody->dioda. Teraz: masa z prądnicy i wszystkie ujemne nózki diody do środkowej nogi 7812, wejśce stabilizatora (skrajnie lewa) do plusa prądnicy.

    ps- oznaczenie diody- "podstawa trójkąta" to plus, a "wierzchołek z kreską" to minus

  • #35 28 Lut 2007 19:54
    SpeedGold
    Poziom 11  

    Zamontowałem stabilizator następnie podłączyłem do zasilania w skuterze. Diody świecą dobrze tylko że ten stabilizatior bardzo sie grzeje.

  • #36 28 Lut 2007 22:10
    Balu
    Poziom 38  

    Wiela masz tych diod równolegle? Jaki tam prąd płynie? Zablokowane zasilanie na stabilizatorze?

  • #37 28 Lut 2007 22:14
    SpeedGold
    Poziom 11  

    Diod jest 9.
    Napięcie na wolnych obrotach 5-6V
    Napięcie na wysokich obrotach 12,8V

    "Zablokowane zasilanie na stabilizatorze?"
    Nie wiem o co chodzi :/
    Chodzi o mase ??

  • #38 28 Lut 2007 22:16
    Balu
    Poziom 38  

    OK. To jeszcze powiedz jaki ten stabilizator wmontowałeś...
    Zablokowane zasilanie - czy masz kondensatorki które powodują że 78xx się nei wzbudza...

  • #39 01 Mar 2007 16:43
    lord_blaha
    Poziom 33  

    stabilizator możesz przykecić do kawałka metalu w skuterze, rama zadziała jak duży radiator.

  • #40 02 Mar 2007 20:41
    SpeedGold
    Poziom 11  

    Tak jest podłączone:
    Diody LED w skuterze, mruganie diody,

    Przy stabilizatorze jest zamątowany radiator.

  • Pomocny post
    #41 02 Mar 2007 21:17
    Balu
    Poziom 38  

    Nie wiem co u Ciebie znaczy do minusa... Ale ten stabilizator teraz w ogóle nie działa:D
    Diody musisz wpiąć w prawą nóżkę... zamiast "do plusa... "
    W ogóle coś to wymyślił to nie wiem.
    Zaraz Ci podeślę jak to powinno wyglądać.


    Więc tak:)
    +Acc do plus z akumulatora czy co to tam masz;)
    GND to masa...
    Uout to masz napięcie wyjściowe z stabilizatora.

  • #42 09 Maj 2007 14:28
    asliwek
    Poziom 2  

    Witam.
    Wdaje sie, ze oswietlenie licznika jest zasilane napieciem zmiennym.
    Poniewaz diody LED maja (dopuszczalne) bardzo niskie napiecie wsteczne stosuje sie inna metode ochrochrony diod. Wystarczy do kazdej z nich podlaczyc antyrownolegle zwykla mala diode np.: 1N4148 a nie kombinowac ze stabilizatorami.

  • #43 25 Lip 2008 12:52
    edi900
    Poziom 1  

    Witam wszystkich. Mam pytanie do wszytkich. Mojkolega zamontował diody bez żadnych stabilizatorow. Wział podlaczył od razu do akumulatora i dzialalo mu. Jak to mogl zrobić?

  • #44 25 Lip 2008 18:11
    fiskusmati
    Użytkownik obserwowany

    widać że SpeedGold nie zna sie na elektronice, z tym:

    SpeedGold napisał:
    nie wiem jaki stały<=> czy zmienny<~> jest prąd
    tak mnnie rozsmieszył ale jeszcze bardziej z tym:
    SpeedGold napisał:
    Stałe ?? hmmm ale jak zwiększę obroty diody świecą mocniej. Jest wszystko na 100% dobrze przylutowane bo jak podłącze to wszystko pod zasilaczem jest ok.


    niby chyba zna sie na skuterach a nie wie że ma w skutzrze alternator (prądnice), ale jak diody swieca mocniej od dodania więcej gazu to wypada zmienić akumulator, ponieważ nie pracuje w pełnych ~12V a jak prądnica da mocy z silnika to idzie więcej prądu niż jest w stanie pomieścic teraz twój akumulator


    :D mam nadzieje że rozumiesz :D



    pozdrawiam

  • #45 25 Lip 2008 19:15
    cyeber_vip
    Poziom 12  

    a czy ty widziałeś kiedyś akumulator w ogóle jakikolwiek ??

    tam jest tylko + oraz - zarówno do wyjścia jak i do ładowania jak prądnica daje więcej niż 12V to całość zanim zostanie zmagazynowana w aku idzie na instalacje więc nie mówcie od razu że aku do wywalenia bo to trochę śmieszne, w samochodzie tez tak jest że mierzy się na akumulatorze nawet 14V a bodajże jak jest poniżej 12,5V na wolnych obrotach to znaczy że prądnica/alternator coś szwankuje jak byłem u mechanika (z elektroniką w samochodzie) to właśnie tak mi sprawdzał alternator tyle że tam są jeszcze układy stabilizujące instalacje (przynajmniej tak mi sie wydaje że muszą być bo komputer by sie za szybko spalił z takimi wahaniami ale mechanikiem samochodowym nie jestem). a w skuterach jest jeszcze inna bajka bo tam jest rozrusznik i prądnica w jednym więc im wyższe obroty silnika tym większy prąd ładowania akumulatora i co za tym idzie większy w instalacji bo to jest połączone ze sobą znaczy prądnica+instalacja+akumulator = jeden obwód elektryczny (no może nie do końca ale tak pokrótce można to opisać)

    Po mojemu trzeb tutaj by dać nową diodę, sprawdzić miernikiem dokładnie prąd podczas gdy przygasa jak wtedy nie ma prądu to szukać dalej jak jest to cos z rezystorem lub samą kolejną diodą, jak prądu nie ma sprawdzić czy wszytko OK podpięte, dawanie dodatkowych czy kondensatorów czy stabilizatorów spowoduje tylko to że diody nie będą reagować na zmianę obrotów silnika a co za tym idzie prądu.

    a co więcej skomplikuje układ i utrudni szukanie usterki...

  • #46 25 Lip 2008 19:52
    fiskusmati
    Użytkownik obserwowany

    no własnie ;)

  • #47 25 Lip 2008 23:00
    SpeedGold
    Poziom 11  

    fiskusmati napisał:
    widać że SpeedGold nie zna sie na elektronice, z tym:
    SpeedGold napisał:
    nie wiem jaki stały<=> czy zmienny<~> jest prąd
    tak mnnie rozsmieszył ale jeszcze bardziej z tym:
    SpeedGold napisał:
    Stałe ?? hmmm ale jak zwiększę obroty diody świecą mocniej. Jest wszystko na 100% dobrze przylutowane bo jak podłącze to wszystko pod zasilaczem jest ok.


    niby chyba zna sie na skuterach a nie wie że ma w skutzrze alternator (prądnice), ale jak diody swieca mocniej od dodania więcej gazu to wypada zmienić akumulator, ponieważ nie pracuje w pełnych ~12V a jak prądnica da mocy z silnika to idzie więcej prądu niż jest w stanie pomieścic teraz twój akumulator


    :D mam nadzieje że rozumiesz :D



    pozdrawiam





    To zacznijmy tak temat już ZAMKNIĘTY
    Diody zostały podłączone bezpośrednio do aku.


    TAK nie znam się na elektronice. Z resztą to pisał to mój kuzyn z mojego konta ale mniejsza z tym.
    I co tu takiego śmiesznego?? jak już wcześniej wspomniałem na elektronice się nie znam tak jak i on więc chciał zasięgnąć wiedzy właśnie na tym forum ale widze że tu trzeba mieć wielka wiedze żeby o coś zapytać.



    cyeber_vip napisał:
    a czy ty widziałeś kiedyś akumulator w ogóle jakikolwiek ??



    Wyobraź sobie Panie wszechwiedzący że widziałem.


    cyeber_vip napisał:
    .... a w skuterach jest jeszcze inna bajka bo tam jest rozrusznik i prądnica w jednym.....



    Przyznam nie słyszałem jeszcze o takim rozwiązaniu w tym skuterze nie ma tekiego napewno.



    fiskusmati napisał:
    no własnie ;)


    No teraz to zabłysłeś :D

  • #48 26 Lip 2008 12:15
    lord_blaha
    Poziom 33  

    SpeedGold napisał:

    Diody zostały podłączone bezpośrednio do aku.


    Czy naprawdę tak trudno jet zrozumieć , że niedługo Ci sie spalą?

  • #49 26 Lip 2008 12:49
    kortyleski
    Poziom 41  

    Idioci... prawie wszyscy doradzający, może nie idioci ale dyletanci...
    Otóż skuter - prawie każdy posiada dwa obwody zasilania:
    1)cewka prądnicy=>regulator=> akumulator=> kierunki, stop, rozruch
    2) druga cewka prądnicy=> pozycja tył, lampa przód, rezystory dociążające prądnicę, PODŚWIETLANIE ZEGARÓW.
    Tam jest prąd zmienny więc żadne stabilizatory czy ledy bez prostownika nie zdają egzaminu
    Jeden kolega asliwek zna temat...

  • #50 26 Lip 2008 13:16
    SpeedGold
    Poziom 11  

    lord_blaha napisał:
    SpeedGold napisał:

    Diody zostały podłączone bezpośrednio do aku.


    Czy naprawdę tak trudno jet zrozumieć , że niedługo Ci sie spalą?



    Jak narazie dziala przez kilka miesięcy, wszystko jest ok.

  Szukaj w 5mln produktów