Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Diody LED w skuterze, mruganie diody,

SpeedGold 25 Feb 2007 12:02 11378 49
IGE-XAO
  • #31
    SpeedGold
    Level 11  
    lord_blaha wrote:
    nie zapominajcie że 7812 musi miec na wejściu napięcie troche większe niz te 12v ze skuterka... Kondensator nie jest pomysłem złym- diody nie powinny przygadsać wtedy na wolnych obrotach.



    A powiedzcie mi jak ten stabilizator ma być podłączony? najlepiej jak by go toś dorysował do tego rysunku powyżej.

    Diody na wolnych obrotach świecą bardzo dobrze tylko na wększych obrotach przygasają.
  • IGE-XAO
  • IGE-XAO
  • #33
    SpeedGold
    Level 11  
    Ja mam podłączone rezystory pod dodatnie końcówki diod a na tym rysunku widać że rezystory są podłączone z końcówką ujemną stabilizatora. Narysuj dokładnie jak mam to podłączyć skoro rezystory mam na dodatnich końcówkach.
  • #34
    lord_blaha
    Level 33  
    wyjście stabilizatora (skrajnie prawa noga patrząc na napisy)-> przez rezystor na dodatniej nóżce diody->dioda. Teraz: masa z prądnicy i wszystkie ujemne nózki diody do środkowej nogi 7812, wejśce stabilizatora (skrajnie lewa) do plusa prądnicy.

    ps- oznaczenie diody- "podstawa trójkąta" to plus, a "wierzchołek z kreską" to minus
  • #35
    SpeedGold
    Level 11  
    Zamontowałem stabilizator następnie podłączyłem do zasilania w skuterze. Diody świecą dobrze tylko że ten stabilizatior bardzo sie grzeje.
  • #37
    SpeedGold
    Level 11  
    Diod jest 9.
    Napięcie na wolnych obrotach 5-6V
    Napięcie na wysokich obrotach 12,8V

    "Zablokowane zasilanie na stabilizatorze?"
    Nie wiem o co chodzi :/
    Chodzi o mase ??
  • #40
    SpeedGold
    Level 11  
    Tak jest podłączone:
    Diody LED w skuterze, mruganie diody,

    Przy stabilizatorze jest zamątowany radiator.
  • Helpful post
    #41
    Balu
    Level 38  
    Nie wiem co u Ciebie znaczy do minusa... Ale ten stabilizator teraz w ogóle nie działa:D
    Diody musisz wpiąć w prawą nóżkę... zamiast "do plusa... "
    W ogóle coś to wymyślił to nie wiem.
    Zaraz Ci podeślę jak to powinno wyglądać.


    Więc tak:)
    +Acc do plus z akumulatora czy co to tam masz;)
    GND to masa...
    Uout to masz napięcie wyjściowe z stabilizatora.
  • #42
    asliwek
    Level 2  
    Witam.
    Wdaje sie, ze oswietlenie licznika jest zasilane napieciem zmiennym.
    Poniewaz diody LED maja (dopuszczalne) bardzo niskie napiecie wsteczne stosuje sie inna metode ochrochrony diod. Wystarczy do kazdej z nich podlaczyc antyrownolegle zwykla mala diode np.: 1N4148 a nie kombinowac ze stabilizatorami.
  • #43
    edi900
    Level 1  
    Witam wszystkich. Mam pytanie do wszytkich. Mojkolega zamontował diody bez żadnych stabilizatorow. Wział podlaczył od razu do akumulatora i dzialalo mu. Jak to mogl zrobić?
  • #44
    fiskusmati
    User under supervision
    widać że SpeedGold nie zna sie na elektronice, z tym:
    SpeedGold wrote:
    nie wiem jaki stały<=> czy zmienny<~> jest prąd
    tak mnnie rozsmieszył ale jeszcze bardziej z tym:
    SpeedGold wrote:
    Stałe ?? hmmm ale jak zwiększę obroty diody świecą mocniej. Jest wszystko na 100% dobrze przylutowane bo jak podłącze to wszystko pod zasilaczem jest ok.


    niby chyba zna sie na skuterach a nie wie że ma w skutzrze alternator (prądnice), ale jak diody swieca mocniej od dodania więcej gazu to wypada zmienić akumulator, ponieważ nie pracuje w pełnych ~12V a jak prądnica da mocy z silnika to idzie więcej prądu niż jest w stanie pomieścic teraz twój akumulator


    :D mam nadzieje że rozumiesz :D



    pozdrawiam
  • #45
    cyeber_vip
    Level 12  
    a czy ty widziałeś kiedyś akumulator w ogóle jakikolwiek ??

    tam jest tylko + oraz - zarówno do wyjścia jak i do ładowania jak prądnica daje więcej niż 12V to całość zanim zostanie zmagazynowana w aku idzie na instalacje więc nie mówcie od razu że aku do wywalenia bo to trochę śmieszne, w samochodzie tez tak jest że mierzy się na akumulatorze nawet 14V a bodajże jak jest poniżej 12,5V na wolnych obrotach to znaczy że prądnica/alternator coś szwankuje jak byłem u mechanika (z elektroniką w samochodzie) to właśnie tak mi sprawdzał alternator tyle że tam są jeszcze układy stabilizujące instalacje (przynajmniej tak mi sie wydaje że muszą być bo komputer by sie za szybko spalił z takimi wahaniami ale mechanikiem samochodowym nie jestem). a w skuterach jest jeszcze inna bajka bo tam jest rozrusznik i prądnica w jednym więc im wyższe obroty silnika tym większy prąd ładowania akumulatora i co za tym idzie większy w instalacji bo to jest połączone ze sobą znaczy prądnica+instalacja+akumulator = jeden obwód elektryczny (no może nie do końca ale tak pokrótce można to opisać)

    Po mojemu trzeb tutaj by dać nową diodę, sprawdzić miernikiem dokładnie prąd podczas gdy przygasa jak wtedy nie ma prądu to szukać dalej jak jest to cos z rezystorem lub samą kolejną diodą, jak prądu nie ma sprawdzić czy wszytko OK podpięte, dawanie dodatkowych czy kondensatorów czy stabilizatorów spowoduje tylko to że diody nie będą reagować na zmianę obrotów silnika a co za tym idzie prądu.

    a co więcej skomplikuje układ i utrudni szukanie usterki...
  • #47
    SpeedGold
    Level 11  
    fiskusmati wrote:
    widać że SpeedGold nie zna sie na elektronice, z tym:
    SpeedGold wrote:
    nie wiem jaki stały<=> czy zmienny<~> jest prąd
    tak mnnie rozsmieszył ale jeszcze bardziej z tym:
    SpeedGold wrote:
    Stałe ?? hmmm ale jak zwiększę obroty diody świecą mocniej. Jest wszystko na 100% dobrze przylutowane bo jak podłącze to wszystko pod zasilaczem jest ok.


    niby chyba zna sie na skuterach a nie wie że ma w skutzrze alternator (prądnice), ale jak diody swieca mocniej od dodania więcej gazu to wypada zmienić akumulator, ponieważ nie pracuje w pełnych ~12V a jak prądnica da mocy z silnika to idzie więcej prądu niż jest w stanie pomieścic teraz twój akumulator


    :D mam nadzieje że rozumiesz :D



    pozdrawiam





    To zacznijmy tak temat już ZAMKNIĘTY
    Diody zostały podłączone bezpośrednio do aku.


    TAK nie znam się na elektronice. Z resztą to pisał to mój kuzyn z mojego konta ale mniejsza z tym.
    I co tu takiego śmiesznego?? jak już wcześniej wspomniałem na elektronice się nie znam tak jak i on więc chciał zasięgnąć wiedzy właśnie na tym forum ale widze że tu trzeba mieć wielka wiedze żeby o coś zapytać.



    cyeber_vip wrote:
    a czy ty widziałeś kiedyś akumulator w ogóle jakikolwiek ??



    Wyobraź sobie Panie wszechwiedzący że widziałem.


    cyeber_vip wrote:
    .... a w skuterach jest jeszcze inna bajka bo tam jest rozrusznik i prądnica w jednym.....



    Przyznam nie słyszałem jeszcze o takim rozwiązaniu w tym skuterze nie ma tekiego napewno.



    fiskusmati wrote:
    no własnie ;)


    No teraz to zabłysłeś :D
  • #49
    kortyleski
    Level 43  
    Idioci... prawie wszyscy doradzający, może nie idioci ale dyletanci...
    Otóż skuter - prawie każdy posiada dwa obwody zasilania:
    1)cewka prądnicy=>regulator=> akumulator=> kierunki, stop, rozruch
    2) druga cewka prądnicy=> pozycja tył, lampa przód, rezystory dociążające prądnicę, PODŚWIETLANIE ZEGARÓW.
    Tam jest prąd zmienny więc żadne stabilizatory czy ledy bez prostownika nie zdają egzaminu
    Jeden kolega asliwek zna temat...
  • #50
    SpeedGold
    Level 11  
    lord_blaha wrote:
    SpeedGold wrote:

    Diody zostały podłączone bezpośrednio do aku.


    Czy naprawdę tak trudno jet zrozumieć , że niedługo Ci sie spalą?



    Jak narazie dziala przez kilka miesięcy, wszystko jest ok.