logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Propozycje prostych projektów na mikrokontrolery AVR z użyciem przerwań

3go 07 Mar 2007 18:13 2001 9
REKLAMA
  • #1 3653951
    3go
    Poziom 2  
    Witam,

od jakiegoś zacząłem chodzić na zajęcia związane z programowaniem mikrokontrolerów. Musze przyznać, że zaciekawił mnie ten temat i dlatego postanowiłem, że spróbuję wykonać projekt - coś ciekawszego niż robimy na zajęciach. Przechodząc do setna: czy znacie jakiś ciekawy projekt ?, jak nie znacie to może zaproponujcie.

Otóż zaznaczam, że jestem osobą początkująca pod względem hardware' u, więc projekt nie powinien być zbyt skomplikowany - możliwy do zrealizowania przeze mnie. Projekt powinien opierać się (najlepiej byłoby) na mikrokontrorekach z rodziny AVR, PIC lub 8051 (preferuje AVR). Ze względów na znajomość Ansi C, chciałbym go zaprogramować właśnie w C, oczywiście pewnie mnie nie ominie Asembler. Kluczową sprawą jest też aby projekt korzystał z tzw. przerwań.

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i propozycje odnośnie projektu - również od jakiej książki zacząć, ewentualnie na jakich przykładach się wzorować

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 3653975
    Balu
    Poziom 38  
    Ocena: 48
    1) brakuje słowa czasu
    2) sedna
    3) Jeżeli nie masz jakiś konkretniejszych kierunków projektu... to może coś prostego:
    4xwyświetlacz led + pcf8573+ avr np. mega 8.
    I Sobie możesz zrobić taki chyba najbardziej początkujący ale użyteczny układ - zegarek:)A co do przerwań... to możesz zrobić przyciski po przerwaniach, albo np. nie używać PCF8573 a dołączając kwarc zegarkowy do uP. Możliwości jest wiele...a może kalendarz? Albo extra budzik... albo dobudowany pilot włączający TV na kawe czy herbatę rano?:)

Sprecyzuj się w jakim dziale chciałbyś się chociaż obracać z tym projektem.
  • REKLAMA
  • #3 3662914
    3go
    Poziom 2