Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falujace obroty i gasnacy silnik Astra F 2.0 150KM GSI

21 Mar 2007 19:48 11895 38
  • Poziom 14  
    Witam forumowiczów.
    Mam problem z moim autem, od pewnego czasu mam spory problem z astra bo strasznie faluja w niej obroty w zakresie od 500 do 1500obr/min i niekiedy zdarza sie ze jak puszcze auto na luz gdy dojezdzam do krzyzowki czy tez zmieniam bieg to gasnie. Znajomy gosc stwierdzil ze to moze byc zawor recyrkulacji spalin lub jakis tam jeszcze inny (nie pamietam nazwy). Z tego co sie dowiedzialem z forum w tym silniku nie ma zaworcu recyrkulacji. W astrze siedzi silnik dwu litrowy o oznaczeniu C20XE, rok 1993. Auto jest wyposazone w LPG Lovato, jednak to samo dzieje sie na benzynie. Nie zauwazylem zeby LPG mi "strzelil" w puszke. filtr powietrza jest stozkowy jesli to ma jakies znaczenie i jest zamontowana oryginalna puszka SFI. 4 miesiace temu byl wymieniony komputer pokladowy bo poprzedni padl. na poprzednim komputerze i obecnym wswietlacz wyswietla ze auto przy predkosci ok 90km spala 10-12 litrow, i co jakis czas ze w zbiorniku nie ma juz paliwa mimo ze wskaznik jeszcze jest poza rezerwa. w aucie mialem nieszczelny ulkad wydechowy i to bylo przedtem tego przyczyna, teraz zostal uszczelniony jednak w okolicach katalizatora slychac jakby pyrczenie- czy to mozliwe ze w aucie jest przezarta puszka katalizatora?auto ma przejechane dopiero ok 170tys km.
    Prosze pomozcie jakos chociaz z tymi obrotami i gasnieciem. Nie wiem niestety gdzie w tym aucie znajduja sie jakies przepustnice bo poprzednie moje to TDI.
    Pozdrawiam

    P.S. Prosze moda zeby tego nie kasowal tematu.[/i]
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 27  
    Cześć !!!

    Qrna człowieku tak na początek trochę inwencji jeśli chodzi o wysilenie się odnośnie tego czy taki problem już był poruszany na elektrodzie - i korzystamy oczywiście z opcji - szukaj- a temat falujące obroty silnika i dajemy szukaj. Próbowałeś - na pewno nie !
    A tak na początek to Ci zasugeruję że to może być albo bardzo zanieczyszczony (albo jest poważnie wyeksploatowany) silnik krokowy.
    To on odpowiada za wolne obroty w silnikach benzynowych z wtryskiem.
    Odszukaj go odłącz wtyczkę wykręć i przemyj. Potem zamontuj w odwrotnej kolejności i 2 razy załącz zapłon i wyłącz a dopiero za 3 razem uruchom silnik. Powinno być lepiej albo po problemie. Zaznaczam jest to sugestia bo podobne efekty daje nieszczelność czujnika ciśnienia.

    Daj znać jak poszło Pozdro !
  • Poziom 12  
    Witam miałem podobny problem z gaśnięciem silnika szczególnie kiedy hamowałem i zdejmowałem nogę z gazu problem się pojawił zaraz po zamontowaniu instalacji gazowej, okazało się, że usterką był zbyt otwarty dolot powietrza do silnika przez filtr powietrza, po zaślepieniu rury z atrapy autko zaczeło śmigać bez żadnych problemów, Piszesz, że masz filtr stożkowy, on moim skromnym zdaniem powoduje że silnik otrzymuje większą dawkę powietrza przez co silnik nie nadąża z podaniem paliwa a to zkolei wpływa na skład mieszanki, która może powodować dziwne zachowanie się sterownika silnika a w rezultacie gaśnięcie.

    Co do falujących obrotów to kolega simek10 ma racje silnik krokowy odpowiada za regulacje obrotów i on może być zanieczyszczony i nie pracuje prawidłowo - możesz jeszcze sprawdzić czy układ pd filtra do kolektora jest szczelny i czy nie zasysa lewego powietrza, bo to również ma wpływ na obroty.

    Tu masz stronę gdzie jest opisane wszystko co możesz samemu zrobić aby poprawić sobie prace silnika i kilka innych jeszcze spraw.
    http://astra.autokacik.pl/technika/napraw2.html
  • Użytkownik usunął konto  
  • Osprzęt kablowy
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    elektrit napisał:
    To taka różnica jak żarówka i świetlówka.

    uwierz mi elektrit dla niektórych to są te same rzeczy,znam nawet takich po szkole elektrycznej i dla nich żarówka, świetłówka-jedno świeci i drugie więc o co chodzi. :D
  • Poziom 14  
    magir: Qrna człowieku tak na początek trochę inwencji jeśli chodzi o wysilenie się odnośnie tego czy taki problem już był poruszany na elektrodzie - i korzystamy oczywiście z opcji - szukaj- a temat falujące obroty silnika i dajemy szukaj. Próbowałeś - na pewno nie !
    A tak na początek to Ci zasugeruję że to może być albo bardzo zanieczyszczony (albo jest poważnie wyeksploatowany) silnik krokowy.A tak na początek to Ci zasugeruję że to może być albo bardzo zanieczyszczony (albo jest poważnie wyeksploatowany) silnik krokowy.
    To on odpowiada za wolne obroty w silnikach benzynowych z wtryskiem.
    Odszukaj go odłącz wtyczkę wykręć i przemyj. Potem zamontuj w odwrotnej kolejności i 2 razy załącz zapłon i wyłącz a dopiero za 3 razem uruchom silnik. Powinno być lepiej albo po problemie. Zaznaczam jest to sugestia bo podobne efekty daje nieszczelność czujnika ciśnienia.

    rafal412: Witam miałem podobny problem z gaśnięciem silnika szczególnie kiedy hamowałem i zdejmowałem nogę z gazu problem się pojawił zaraz po zamontowaniu instalacji gazowej, okazało się, że usterką był zbyt otwarty dolot powietrza do silnika przez filtr powietrza, po zaślepieniu rury z atrapy autko zaczeło śmigać bez żadnych problemów, Piszesz, że masz filtr stożkowy, on moim skromnym zdaniem powoduje że silnik otrzymuje większą dawkę powietrza przez co silnik nie nadąża z podaniem paliwa a to zkolei wpływa na skład mieszanki, która może powodować dziwne zachowanie się sterownika silnika a w rezultacie gaśnięcie.

    Co do falujących obrotów to kolega simek10 ma racje silnik krokowy odpowiada za regulacje obrotów i on może być zanieczyszczony i nie pracuje prawidłowo - możesz jeszcze sprawdzić czy układ pd filtra do kolektora jest szczelny i czy nie zasysa lewego powietrza, bo to również ma wpływ na obroty.

    elektrit: Ludzie, a gdzie co cholery w dwulitrówce jest silnik krokowy?
    Zawór suwakowy kanału powietrza dodatkowego!!!!
    To taka różnica jak żarówka i świetlówka.

    Kolego magir ta opcje szukaj to juz przetestowalem i to nie tylko na elektrodzie i jakos za duzo nie znalazlem, jak cos bylo to z silnikami 1.4 czy tam 1.6 ale zeby cos znalesc z tym moim konkretnie to juz nie jest tak latwo. Z tego co widzialem na zdjeciach na allegro tego silniczka krokowego to jakos ciezko go bedzie rozebrac, ale skoro piszesz ze sie da to ok, spieral sie nie bede. Najgorzej to go bedzie mi zlokalizowac.

    rafal412: mysle ze chyba problem z tym gasnieciem silnika moze byc zwiazany z filtrem, tylko ze jest on juz dosc brudny i wymaga wymiany, akurat u mnie nie ma zrobonego zadnego dolotu powietrza za atrapy. Na poczatku mialem ten problem gdy dawka gazu sterowal inny silniczek krokowy. problem zniknal po zalozeniu zwyklej sruby regulacyjnej. zauwazylem kolo przeplywomierza pekniecie gumu i moze to byc przyczyna.

    elektrit: to w takim razie co steruje biegeiem jalowym w silniku dwu litrowym na wielopunkcie? Bo teraz to ja sam juz nie wiem co mam w tym aucie.

    Jakby ktos mial jakies foty jak rozebrac ten silniczek zeby go nie uszodzic to bylbym wdzieczny jakby umiescil.
    Na weekendzie zabiore sie za to bo teraz brak czasu.
    Dam znac czy dalo to jakis efekt.

    Mam jeszcze takie pytanie czy szczelnosc ukladu wydechowega ma jakis wplyw na falowanie obrotow?
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Falujace obroty, to moze byc wszystko, nie tylko
    zawor biegu jalowego. Trzeba naprzod sprawdzic kody a dopiero
    potem dzialac.

    ps. przed testem mozna sprawdzic czy nie dostaje lewego
    powietrza, od tego zaczac.
  • Poziom 14  
    Na tej aukcji http://www.moto.allegro.pl/item177568223_silnik_krokowy_zawor_biegu_jalowego_opel_volvo.html jest przedstawiony krokowiec od obrotow tylko jak go rozebrac zeby nie zostalo z niego czesci na drugi:D??? tu nie ma zartow bo sklepy w soboty czynne tylko do godz 12 o ile by mieli takie cos na stanie a auto niestety jest non stop jezdzone i nie moge sobie pozwolic na "przystanki".

    Dodano po 6 [minuty]:

    Kontrolka CHECK nie swieci juz po wymianie komputera, a za podlaczenie pod tester na kilka minut spiewaja ponad 60zl> to ani duzo ani malo ale tez pieniadz ktory na ulicy tez nie lezy. W duzym skrucie< autko wdzieczne tylko zaczyna mnie juz doprowadzac do bialej goraczki z tymi obrotami, gasnieciem i spalaniem ktore jest wyswietlane przez komputer>.
  • Poziom 13  
    To zmien auto:D
    Powiem ci tyle, jesli kupisz silnik krokowy i wymienisz
    bez sprawdzania, to bedzie to wyrzucenie pieniedzy
    w bloto.
    Na bieg jalowy nalezy sprawdzic wszystko, zaplon,
    wtryski,zawor egr i od oparow paliwa, czujniki.
    Mozna wczesniej profilaktycznie przeczyscic przepustnice i kanal
    silnika krokowego.
  • Poziom 14  
    A jeszcze jedno jak ma sie sprawa zaworu recyrkulacji spalin w tym silniku? Znajomy ostro twierdzi ze jest, a na forum znalazlem ze w tym silniku ten zawor nie wystepuje. I gdzie lezy prawda?:cry:
  • Poziom 24  
    Na poczatek podstawowe badanie komputerowe, badz chociaz odczytanie bledow.
    Sprawdz HO2S, na gazie i benzynie, mozliwe ze wina jest zle wyregulowana instalacja gazowa - system sie przeadoptowal.
    Sprawdz IAC, MAF, TP, ECT
  • Poziom 14  
    Gdyby nie urzad skarbowy to juz bym go sprzedal, tylko ze zaplacil bym spory podatek od darowizny, bo taki myk byl przy rejestrowaniu, ale schodzmy tu juz z tematu. Wszystko by bylo fajnie ale jak sprawdzic wszystko w domu?
  • Poziom 24  
    simek10 napisał:
    A jeszcze jedno jak ma sie sprawa zaworu recyrkulacji spalin w tym silniku? Znajomy ostro twierdzi ze jest, a na forum znalazlem ze w tym silniku ten zawor nie wystepuje. I gdzie lezy prawda?:cry:

    Skoro tak sie upiera to niech Ci go pokaze bo z tego co mi wiadomo nie wystepuje, no chyba ze EVAP jest dla niego takim zaworem :P ale napewno nie od spalin :P
  • Poziom 13  
    Wszystkie samochody po roku 2000 musza miec elektronicznie
    sterowany zawor EGR.
    Na ogol wszystkie samochody je mialy w latach 90,
    sterowane na wakum.
  • Poziom 24  
    nsz napisał:
    Wszystkie samochody po roku 2000 musza miec elektronicznie
    sterowany zawor EGR.
    Na ogol wszystkie samochody je mialy w latach 90,
    sterowane na wakum.

    jest to auto robione od 91r wiec EGR nie byl wymagany
  • Poziom 31  
    Panowie to C20XEL czy C20NE bo niewiem o czym dyskusja...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ok sorki nie doczytałem
  • Poziom 13  
    procekkk napisał:
    nsz napisał:
    Wszystkie samochody po roku 2000 musza miec elektronicznie
    sterowany zawor EGR.
    Na ogol wszystkie samochody je mialy w latach 90,
    sterowane na wakum.

    jest to auto robione od 91r wiec EGR nie byl wymagany



    A cos tak sie przywalil do tego EGR???
    Prawie wszystkie mialy w latch 90, szczegolnie wlasnie te
    o wiekszych silnikach!!!
    Po za tym chyba pisalem ze nalezy sprawdzic cala emisje
    czyli wszysykie czujniki i wtryski(uklad paliwowy)
    Na koncu mozna jedynie dodac ze tym wszystkim
    steruje komputer.
  • Poziom 24  
    nsz napisał:
    ..
    A cos tak sie przywalil do tego EGR???
    ...

    Nie czepiam sie niczego tylko informuje jak jest w tym silniku.
    Jelsi Cie urazilem to sorry. :-)
  • Poziom 31  
    no ale bez odczytu kodów błędów i parametrów bierzących się chyba nie obejdzie....
  • Poziom 13  
    Powiem tyle, jesli nierowny bieg jalowy szybko
    sie skasuje np. po przez nowy silnik krokowy,
    nalezy byc szczesliwym. Bardzo czesto komputer nie wrzuca
    kodu, trzeba wszystkie czujniki mierzyc ( takze egr i evap:D na szczelnosc), lewe powietrze takze, jak rowniez sonde lambda.
    Przyklad, durny czujnik predkosci auta powoduje ze
    podczas wrzucania na luz podczas jazdy, silnik potrafi nawet zgasnac.
  • Poziom 14  
    Teraz to ja juz mam niezły młynek w głowie, jedni mówią tak, inni jeszcze inaczej. Czyli szykuje się kolejny wydatek:cry:, rozrza może w 500zl sie zamknie, opony urzywane tez ta cena, zmiana oleju, filtrow i świec ok 300zl i na dodatek jeszcze badanie na komputerze ponad 60zł i przy odrobinie szczęścia skończy się na czyszczeniu silniczka, jak nie to kolejne koszta.

    To jak w końcu jest z tym EGR, jest on czy nie? Jak tak to gdzie? bo patrzyłem, patrzyłem i nic nie wypatrzyłem:cry:
  • Poziom 31  
    niemam autodaty pod ręką ale tam niema EGR-a
  • Poziom 27  
    ....... to ja proponuję zakup książki serwisowej do ww samochodu.
    na allegro powinno coś być na ten temat. Następnie poczytać
    pooglądać a potem zacząć działać - bo jak któryś z kolegów
    zasugerował w zasadzie można w tym samochodzie wiele rzeczy
    wymienić a efekt będzie żaden.


    http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=175322526

    to chyba jest książka do tego samochodu
  • Poziom 14  
    Niestety ta ksiazka nie obejmuje tego silnika C20XE, tak ze lipa. Mam jakas taka ksiazke "sam naprawiam" i tam juz jest wiecej info o moim silniku.
  • Poziom 24  
    zrob zwore w gniezdzie diagnostycznym miedzy pinami A-B i odczytaj kody migowe
    w c20xe nie wystepuje EGR
  • Poziom 14  
    Na weekendzie na szybko odkrecilem puszke SFI i moim oczom ukazal sie okropny syf na przepustnicach, szczególnie tej małej. Po wyczyszczeniu ich i zlożeniu miksera i puszki na silikonie nastąpiła znaczna poprawa. Na drugi tydzień wymienie jeszcze filtr powietrza stozkowy bo już mu się należy i myśle, że powinno być ok. Mam nadzieję, że też zmnijszy mu się spalanie, bo teraz to tak na trasie bierze jakieś 9 litrów gazu, benzyny niestety podobnie, a z tego co wiem to ten silnik przy jeździe do 120km/h powinien palić do 7,5l. Jak mogę sprwadzić domowymi sposobami (miernik) sondę Lambda bo chyba jeszcze ona mi pozostała nie pewna. Komputer jest po wymianie tak, że jest ok. Co do wywołania kodu usterek to niestety już nie zdążyłem tego zrobić bo ciemno się zrobiło, teraz przy odrobinie wolnego czasu myślę, że się uda.
    I tu mam pd razu prośbę żeby ktoś z przypomniał mi jak to się robiło bo nie pamietam niestety a nie chce czegos pomylic.
  • Poziom 24  
    sonde sprawdzasz wpinajac sie miedzy pin C a masa i spraw2dzasz czy oscyluje w calyum zakresie 0,1-0,9V srednio wokol 0,5V :)
  • Poziom 14  
    Witam.
    Sprawdzilem dzis kody usterek i wyskoczylo ze jest blad o nr 31 cokolwiek on oznacza, z jakis tablic odczytalem ze to jest brak sygnalu na czujniku indukcyjnym czymkolwiek on jest. bladego pojecia nie mam niestety jaka on tam funkcje spelnia i jak wyglada.
    prosze pomozcie
  • Poziom 24  
    blad od czujnik predkosci obrotowej RPM
    ale nie kieruj sie tekstem - jest blad to trzeba wymienic :) :P
  • Poziom 14  
    A tak troszeszczke jasniej jak dla mnie? Domyslam sie ze to chodzi o czujnik obrotow silnika, ale jesli sie myle to prosze mnie poprawic. A gdzie mam go szukac dokladniej bo tam tych czujnikow jest dosc sporo i nie chce dobrac sie do jakiegos innego niz potrzeba.

    Dodano po 9 [minuty]:

    No ta wymiana jest mi wybitnie nie na reke bo to chyba bedzie duzo kosztowalo.

    A tak jeszcze na marginesie to jaka moze byc przyczyna ze na gazie tak do 2000 obr silnik nie moze sie zebrac (jakby sie dlawil lub brak mu bylo powietrza). No i jeszcze jedno czy silniczek krokowy w gazie II generacji powinien otwierac sie na maksa czy tylko tak z 2-3mm sie podnosic? Aha i nie opada do konca, jego polozenie jest tak na "srodku", no i sie jakos dziwnie grzeje. jesli zaloze ten silniczek zamiast tradycyjnej sruby to silnik w ogole nie chce pracowac jakby nie dostawal gazu. myslalem nad zalozeniem normalnej sruby regulacyjnej i za nia sprawnego silniczka krokowego. co o tym myslicie? widzialem to rozwiazanie u kumpla w audi i sprawdza sie to naprawde swietnie