Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obrotmierz a zapłon

22 Sie 2002 20:32 3141 15
  • Poziom 24  
    Mam następujące pytanie - czy podłączenie obrotomierza do układu zapłonu przerywaczowego obniża jego efektywną pracę?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 19  
    Witam.
    Układ obrotomierza powinien być tak zaprojektowany aby nie wpływał na wydajność i efektywność układu zapłonowego. Obrotomierz pobiera minimalną dawkę energii, w postaci impulsów, które potem zlicza/nacałkowuje, zalezy od typu.
  • Poziom 24  
    Marek81 napisał:
    Witam.
    Układ obrotomierza powinien być tak zaprojektowany aby nie wpływał na wydajność i efektywność układu zapłonowego. Obrotomierz pobiera minimalną dawkę energii, w postaci impulsów, które potem zlicza/nacałkowuje, zalezy od typu.

    Tyle to wiem - że obrotmierz pobiera minimalną dawkę energii - zależną od rezystancji wejścia. Chodzi mi o to czy wpływa to jakoś na osiągi samochodu?
  • Poziom 19  
    Nie, nie powinno to w żaden sposób wpłynąć na osiągi samochodu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sądzę że obrotomierz ni ma wpływu na parametry układu zapłonowego. Jeżeli jednak ktoś ma jakieś wątpliwości to można podłączyć obrotomierz ( nie każdy) przez owinięcie przewodu wysokiego napięcia przewodem kilka - kilkanaście razy.

    Teoretycznie żecz biorąc wpływ jest bo jest jakiś wzór na enrgię iskry w układzie zapłonowym i w tym wzorze występuje pojemność układu po stronie pierwotnej i wtórnej cewki zapłonowej - jednak wartość te na pewno nie jest większa od rozżutu parametrów kondensatora w układzie klasycznym.

    Pozdrawiam
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 16  
    Zalezy co podłączysz ale raczej nie ,ja kiedyś zrobiłem z ksiązki 24 proste układy dla samochodu, klasyka, pierwsze kontakty z elekyroniką, jeszcze wtedy samochodu nie miałem :lol: , ten baer naprzykład działał bez podłączenia, był tak czuły ze wystarczyło kabelek podprowadzić pod zapłon, i juz działał 0X
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    wpływ jest znakomicie znikomy aby brać go pod uwagę ...jak mawiał mój profesor... :lol:

    mam takie ruskie ustroistwo, pokazuje cyfrowo:

    1. napięcie (zmiany napięcia akumulatora) w czasie jazdy i na postoju.
    2. kąt wyprzedzenia zapłonu z możliwym sprawdzeniem każdego z cylindrów !!!
    3. obroty silnika z możliwą pikaczką w momencie przekraczania ekonomicznej-dopuszczalnej wartości.

    Ma to regulację świecenia jasności ekranu, klawiaturę lokalną 4 przyciski,
    wyłącznik napięcia.

    Każda z funkcji może być wyświetlana osobno lub na przemian z inną wybraną...
  • Poziom 24  
    Skąd to załatwiłeś ? :)))
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    dawno...dawno temu jak naszych wschodnich przyjaciół było więcej na bazarach to można było różne ciekawe rzeczy wyrwać za parę groszy...
    teraz o to b. trudno

    Mam też tego pochodzenia antyradar a raczej detektor radaru prod. ZSSR
  • Serwisant
    Witam.
    Koledzy, a dlaczego akurat obrotomierz, nie lepiej ekonomizer. Właśnie przeczytałem o takim w PE 4/2002. Konstrukcja jest ciekawa, oparta na procesorze 89C52, można podłączyć wyświetlacz LCD 1X16, pełni parę funkcji i powinien pokazywać rzeczywiste zużycie paliwa.

    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    opisz coś więcej o tym "EKONOMIZERZ" - jakie sygnały analizuje i do jakich pojazdów da się zastosować ?

    Pozdrawiam
  • Serwisant
    Piszą że można go stosować w samochodach z wtryskiem, ponieważ mierzy czas otwarcia wtrysku, oraz pomiar prędkości pojazdu. Ale myślę że da się wymyśleć jakiś przetwornik żeby symulował pracę wtrysku dla tego urządzenia. Problem tylko zespolić to z przepustnicą gaźnika.
    Co mierzy:
    Chwilowe zużycie paliwa l/100km
    Średnie zużycie paliwa l/100km
    Ilość kilometrów do przejechania na paliwie w zbiorniku (ciekawe)
    Średnia prędkość jazdy
    Średnia prędkość podróży
    Czas jazdy
    Czas podróży
    Prędkość maksymalna
    A swoją drogą ciekawe jak pokazuje ten LCD
    Są dwa przyciski, i chyba da się go stosować w większości aut (jest kalibracja)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    oprócz otwarcia przepustnicy trzeba by jeszcze brać pod uwagę podciśnienie w kolektorze, albo ( i ) obroty silnika. Przypuszczam, że adaptacja tego układu do sinika gażnikowego może być większym wyzwaniem. A jeszcze chyba ciekawiej z dieslem :P .
    Gdyby nie to że już mam komputer w aucie to bardzo by mnie to urządzenie zainspirowało.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    A dało by się jakoś zeskanować ten artykuł ????
  • Poziom 19  
    calkowicie sie z toba niezgadzam uaz gosc pisze ze to ma mierzyc ile spala auto paliwa chwilowo lub w jakis interwalach czasowych to po jaka cholere ty chcesz mierzyc podcisnienie
    przeciez czy bedzie wiecej czy mniej otwarta przepustnica to nas interesuje tylko dawka paliwa ktora komputer wtrysnie do gardzieli w czasie pomiaru przemnozona przez czas lub kilometry pomiaru zastanow sie to niema sterowac wtryskiem moz na mierzyc podcisnienie i z niego okreslic (bardzo nie dokladnie ) ile teoretycznie powinno byc podane paliwa ale po co? pomiar czasu otwarcia wtryskiwacza jest najdokladniejszy
    i najprostrzy w realizacji (stale cisnienie w kolektorze paliwowym)
  • Poziom 17  
    Zgadzam sie z UAZEM podcisnienie w kolektorze musi byc mierzone!!!
    Zaluzmy ze przepustnica jest otwarta na maksa (zeby bylo latwiej :) )
    1 jedziemy pod gorke wieksze obciazenie napewno wieksze podcisnienie w kolektorze i wiecej paliwa wyssysa z rozpylacza.
    2 jedziemy z gorki mniejsze obciazenie, mniejsze podcisnienie i zasysamy mniej paliwa!!!
    W obu sytuacjach takie samo otwarcie przepustnicy!!!

    Mam economizer w gaznikowym silniku (Toyota Carina II) i mierzy on podcisnienie w kolektorze, obroty, i predkosc (licznik jest na linke ale ma kontaktron i sluzy wlasnie do ekonomizera).Niestety japonce zrobili tylko 2 diody econo i power, takze pomiar jest skokowy.
    Teraz troche z obserwacji :
    Nie dziala to tylko na otwarcie przpustnicy!!! Jezeli jade na 2 30 km/h i wrzuce 4 to zapala sie power pomimo tego ze nie wciskam gazu wiecej nizeli kiedy jechalem na 2!!!
    Zauwazylem ze jakby na niskich obrotach tak do 2000 dziala to glownie na pomiarze obrotow i predkosci. Dopiero powyzej 2000 bardziej reaguje na przepustnice.
    PS
    W kolektorze mam wkrecone jakies ustrojstwo do ktorego dochodza 2 wezyki.Jeden idzie do elektronicznego czujnika (chyba podcisnienia) z ktorego jak zdejme kabelek to zapala sie "power", a drugi kabelek idzie do gaznika.Moze to ustrojstwo porownuje cisnienie w kolektorze z cisnieniem w gazniku przed przepustnia. Moze sam pomiar cisnienia w kolektorze nie wystarczy, moze jakos oddzielnie analizuje druga gardziel ???

    Pozdrawiam.