Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kolumny stx na gdn 32-150 ...

rysiu126 21 Maj 2007 19:56 14165 38
  • witam mam do zaprezentowania moje samorobne kolumny a właściwie tylko jedną ponieważ nie mam kasy na reszte głośników do drugiej kolumny

    - obudowy symetryczne do siebie , objętość ok. 80l strojenie na 40 hz (-3db 35hz ) i na słuch to schodzi do 35hz ale najlepiej odtwarza od 40hz w zwyż do 20khz tak słychac na generatorze

    - kosztorys :
    -obudowy dwie na zamówienie u stolaża - 100zł

    -głóśniki nowe z firmy stx : przesyłka 20zł
    -gdn 32-150-8 sc 82zł
    -gdm 14-100-8sc 25zł
    -gdwk 10-200-8pj 20zł

    -zwrotnica 3d stx-a 39zł podział 800/5500 hz 12/(6/6)12db 200VA

    razem ok. 260zł za jedną kolumnę

    jak gra? dlamnie wmiarę dobrze sopek jest kopułkowy więc gra inaczej od altusów więcej słychać srednich tonów , a wysokie tony są wyrównane a bas schodzi nisko dobrze porusza powierzem i przedmiotami w pokoju daje dobry efekt przy słuchaniu głóśniejszym

    kolumny głownie stworzone do muzyki techno więc nie było warto mi ładować droższych głośników

    piszczie jak wam sie podoba moje dzieło

    a i dodam link do wzmacniacza którym napędzam te oto właśnie kolumny : https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3956493#3956493
    a oto kilka zdięć:


    Fajne!
  • #2 21 Maj 2007 20:48
    damiani22
    Poziom 16  

    jak dla mnie wykonanie badziewne, gdyby mi stolaz przyniusl tak wykonane pudla kazal bym oddac pieniadze, wykonanie 2/10 pozdrownienia dla pana "stolarza" no chyba ze tak mialo byc...
    calosc ogolnie mi sie nawet podoba, widac ze przylozyles sie do narysowania otowrow na glosniki, bo chyba tylko tyle wkladu Twojego bylo :) ogolnie 5/10

  • #3 21 Maj 2007 20:51
    rysiu126
    Poziom 14  

    to miały być kolumny przypominające fabryczne dzieło takie jak altusy czy orginalne stxy i zgadzają sie Twoje odczucia estetyczne

  • #4 21 Maj 2007 23:10
    lobo14
    Poziom 13  

    Kurcze spodobały mi sie takie proste i podobne do altusów :D
    I chyba sobie takie zrobię bo moje arn-y nie wyrabiają już :D
    Konstrukcja jak dla mnie 5-/6 (- za kolor)
    Pozdrawiam

  • #5 22 Maj 2007 11:28
    thebeast
    Poziom 16  

    Co chcecie od altusów? Przeciez design jest kwestia gustu. Jeśli chodzi o słowa krytyki dla stolarza to on tylko obcinał płyty a efekt końcowy go nie obchodzi... Zrób szybko drugą kolumnę bo jedna to troszke kiszka jest. Nie podoba mi się też znaczek STX ale to juz jak kto woli ;) Pozdrawiam!

  • #6 22 Maj 2007 15:03
    zylus1985
    Poziom 10  

    Ogólnie to całkem fajne, mogłyby być troche ciemniejsz, ale to chyba sprawa gustu. Moja ocena to 8/10. Pozdrawiam.

  • #7 22 Maj 2007 15:08
    rysiu126
    Poziom 14  

    miały być ciemniejsze pod kolor mojego biurka ale stolarz nie miał takiej płyty więc zrobił z jakiej jaką miał i policzył taniej

  • #8 03 Cze 2007 00:35
    Lord_Wejder
    Poziom 14  

    hmmmmm... mnie sie podobają. nawet bardzo... prosto i estetycznie wykonane bez żadnych zadrapań ani zadziorów... pomalować ładnie i jak sklepówki:)

    A teraz wymienię swoje ale i przeciw:)
    1: wielka szkoda ze robione na wzór altusów... wg mnie robienie czegoś podobnego do altusów na komponentach stx jest złe(nie mowie oczywiście ze nie wolno tego robić ale chodzi mi o to że stx nie umywa sie do tonsila pod żadnym względem... co nie znaczy że grają źle)
    2: nic nie wspomniałeś z tego co czytałem o wyliczaniu obudowy dla niskiego... czyli obudowa robiona "na oko"... tutaj oczywiście Twoja strata w efekcie końcowym odsłuchu...
    3:Ja na Twoim miejscu pomyślałbym o innych zwrotnicach bo słyszałem przetworniki działające pod wpływem filtrów stx i byle deczko zniesmaczony :/
    3: Nie jest to konstrukcja do końca DIY bo skrzynie wykonał stolarz a Ty tylko głośniki pomontowałeś i popodinałeś...
    To by było na tyle biadolenia :)
    Dam za nie 8+/10 mam tutaj na myśli wygląd :)
    Za użyte elementy(przetworniki+zwrotnice) dam 4+/10 [nie wszystko co duże i tanie dobrze zagra, słyszałem te stx'y i powiem ze nie umywają sie do poczciwego tonsila gdn30/xx/xx]
    Czyli za calość daje 7/10 :)
    PS. pamiętaj ze najtaniej nie znaczy najlepiej :) czasami lepiej włożyć troszke więcej pieniążków i słyszeć coś co wydaje dźwięk o stokroć lepszy niż stx :)

  • #9 03 Cze 2007 11:07
    Matitronik
    Poziom 16  

    gdybym mial robic kolumny do muzyki techno to wogole bym ich nie robil... masz cały dom dla siebie ? Po co Ci tak duze kolumny :]
    6/10


    Pozdrawiam


    # apropos tego, ze stolaz nie mial innej plyty. Możesz wyjąć glosniki kupić bejce i ścieraćdo skutku.

  • #10 05 Cze 2007 19:48
    rysiu126
    Poziom 14  

    dom mam prawie cały wolny i nikomu nie przeszkadza że coś tam wali basem

  • #11 09 Cze 2007 13:14
    mateusz885
    Poziom 23  

    jak sobie radzą większych pomieszczeniach? czy te stxy nie gubią się przy szybszym bicie ?
    Jakie wrażenia odsłuchowe przy house czy trance ? Da sie na tym słuchać muzyki typu dance/pop lub rock? Głównie chciałbym sie dowiedzieć czy przy Pana końcówce potrafią trochę namieszać te GDN-32-150

  • #12 10 Cze 2007 13:57
    rysiu126
    Poziom 14  

    trzęsą łądnie całym domem

  • #13 10 Cze 2007 17:39
    gófer
    Poziom 34  

    Pod względem technicznym totalna klapa: Zwrota uniwersalna, czyli brak tłumików i korektorów. Dalej ten średni z stx ma 82 db, więc pewnie totalnie go nie słychać...no i buda w ogóle nie liczona przez co takie słabe zejście...
    Nie podobają mi sie...

  • #14 11 Cze 2007 17:27
    rysiu126
    Poziom 14  

    liczona a zejścia i tak by nie było chyba że w 200l

  • #15 12 Cze 2007 20:55
    gófer
    Poziom 34  

    Skoro zejścia i tak by nie było to nie lepiej zrobić closed...

  • #16 18 Cze 2007 22:16
    *dj*eliot*
    Poziom 16  

    co do tych 12" stx to powiem krótko: marnują się w tym BR i to strasznie... Moja ocena kolumienek to 6/10 minusy to średniotonowka źle dobrana i głośnik basowy. Ogólnie to do muzyki techno to sie chyba zbytnio nie nadaje bo tam są często i gęsto bardzo mulące beaty a te glosniki w BRze to już totalny muł (wiem z doświadczenia)

  • #17 03 Sie 2007 12:31
    rysiu126
    Poziom 14  

    kolumny już ukończone mają z tyłu wejście podwójne (osobno do średnich i wysokich tonów i osobno do basu czyli w bi-wiringu lub bi - ampu w tej chwili zasilane są wysokie i średnie tony sharpem 7700 (120w/8ohm) a bas końcówką perun zasilaną 70v+- co daje 250w/8r magnesy głośników basowych są gorące po 20tu minutach

  • #18 03 Sie 2007 16:57
    Cyborg_3D
    Poziom 21  

    Nie boisz sie stawiać tak dużej końcówki mocy obok monitora?

  • #19 03 Sie 2007 20:17
    Radeon88
    Poziom 13  

    sharpem zasilac wysokotonowki i średniaki przy uniwersalnej zwrotnicy hmm.. nie boisz sie o wysokotonwoki czy ten sharp dajesz ustawiajac na źródłe maks 30 % (nie wiem jak to napisać bo zaraz bedzie że nie ustawienie potencjometru zalezy od watów ale w sharpie wogole nie ma żadnej regulacji) a ogólnie to źle dobrane głosniki

  • #20 04 Sie 2007 13:21
    Iro1986
    Poziom 16  

    Takie same kolumny stx kosztują 292 zł sztuka.Nowe i gotowe.Wykonanie moim zdaniem nie jest wcale takie złe.Tle że masz satysfakcje że sam zrobiłeś.Stx dał 4 br ty mniej.Ogólnie słyszałem 6 takich kolumn w wielkiej sali i grały nawet ok ba nawet mile mnie zaskoczyły.Ciekaw jestem czy ten sharp da rade przy tych kolumnach ja swojego schowałem do szafki i niech leży ta kupa plastiku z 2 kondensatorami:D

  • #21 04 Sie 2007 19:08
    rysiu126
    Poziom 14  

    292 zł + przesyłka ze 100zł to prawie 700zł
    --------
    a shaprik nie jest odkrencany do końca bo nie idzie wytrzymać ale świetnie się spisuje w bi-ampie
    --------
    a rade daje bo zagrzewa dosyć mocno głośniki (magnesy gorące) nawet jeśli sam napędza dwie kolumny bez osobnego wzmacniacza do basów

  • #22 04 Sie 2007 19:22
    Iro1986
    Poziom 16  

    Aktualnie posiadam końcówke mocy na licencji harman kardona i powiem że sharp ma niby wiekszy pobór z sieci o 50 wat ale nie umywa się do harmana.Ale myśle że do tych stx styka.Aha ma tez kilka zalet (7700) 4 omy ciśnie i się nie pali jak to ludzie pisza bynajmniej mój.

  • #23 04 Sie 2007 20:38
    Polu$
    Poziom 19  

    Witam,
    człowiecze te glośniki strasznie ci zamulają w tym B-R (no chyba że ci sie podoba takie ociaganie i dudnienie bo zapewne podbija strasznie 80-200Hz) Ten głośnik tylko i wyłącznie do obudowy zamkniętej ze względu na wysoką wartość Qts. W 80l Qtc bedzie na poziomie 1 wiec trzeba mocno tłumic kilkoma warstwami róznej gęstości materiałów, wtedy dopiero zobaczysz (a właściwie usłyszysz) co te głośniki potrafią. Osiągniesz tym sposobem niższe zejście przy impulsie nie przekraczającym 8ms. Śmiać mi się chce jak widze ze takie głośniki sie daje do B-R, a bardzo często takie konstrukcje można tu na elce zobaczyć. Zwrotnica? hmmm.... poszedleś na łatwizne (podobnie jak ze składaniem obudowy) i efekt poniżej przeciętnej, średniotonowy - kolejna "lipa"
    Nawet nie oceniam tej konstrukcji, tylko kopułki wysokotonowej sie nie można doczepic, ale z tą zwrotnicą i tak nie gra tak jak powinien...

  • #24 04 Sie 2007 23:17
    ful85
    Poziom 9  

    dla mnie kompletna porazka ......jak mozna tak osmieszac Altusy i robic cos podobnego na ich wzor i je porownywac do tego bazarkowego STX kurdze szkoda ze włożyles tyle pracy a efekt nawed w 10% jnijest porównywalny do tonsila dla mnie to lipna trapa poraża mnie jak slysze do ze "dom sie trzesie" ............

  • #25 05 Sie 2007 10:52
    Iro1986
    Poziom 16  

    Stx-y słyszałem ale na sporej sali.Ciekawi mnie jak by wypadł ten stx ale fabryczna kolumna przy altusie 300 w domowych warunkach???Miał ktoś okazje sprawdzic te kolumny?

  • #26 06 Sie 2007 16:24
    Usunięty
  • #27 06 Sie 2007 23:43
    Uszol 1990
    Poziom 29  

    Kolumny fajne :) z wyglądu.
    Ciekaw jestem jak grają.
    Zbuduj do tego jakiegoś suba i będzie spoko :)
    pozdrawiam

  • #28 07 Sie 2007 08:17
    thebeast
    Poziom 16  

    Uszol 1990 napisał:
    Kolumny fajne :) z wyglądu.
    Ciekaw jestem jak grają.
    Zbuduj do tego jakiegoś suba i będzie spoko :)
    pozdrawiam


    Po co od razu suba? Niech sobie pożyje z nimi. Jeśli dźwięk będzie mu odpowiadał to ok. Az tak tragicznie przecież pewnie nie grają!!!

  • #29 07 Sie 2007 09:43
    Uszol 1990
    Poziom 29  

    ;) skąd wiesz czy koledze basiku nie brakuje :P ?

  • #30 07 Sie 2007 13:28
    thebeast
    Poziom 16  

    W sumie jestem zawsze za basem ale też bez przesadyzmu ;) Lubie jak łupie a raczej miło gra. Moje 22/120/8 SC grają jak na mój gust ok, powiem, że nawet miło się zaskoczyłem ich dźwiękiem. Głośniki kolegi są większe, ale jak napisano wyżej lepiej on zagra w zamkniętej...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME