Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stag 300, chrysler, gdzie przewody wtryskow

30 May 2007 13:31 4360 11
  • Level 14  
    ...hej, jak pisalem wczesniej, to chyba przez emocje, nie jest tak samo jak na benzyniem, ale o tym nizej...
    ...szczesliwy na razie nie jestem bo...
    ...auto jest znacznie slabsze i niestabilne (30-40% nawet), no i dziwnie sie zachowuje skrzynia automat, otoz...
    ...jak stoje, zapinam D, obroty spadaja bardziej niz na benzynie, i nie zapina do konca biegu, tak jakby podczas wbijania byly za male obroty i cisnienie generowane w skrzyni bylo za male aby docisnac tarczki, puszczam hamulec, auto ledwo sie toczy, docisne gazu, czuc lekkie szarpniecie i zapina do konca bieg, naturalnie to zjawisko na benzynie nie wystepuje i skrzynia dziala bezproblemowo!
    Druga sprawa podczas jazdy, wyprzedzam, 3tys obrotow, trzymam caly czas rowno gaz, po chwili jakby sie cos odetkało i ciagnie dobrze, aby po chwili znow slabnąć...przez to skrzynia czasem dziwnie redukuje, tak jakby komp skrzyni myslal ze docisnalem jeszcze pedal mocniej, a to tylko silnik chwilowo odżywa.
    Co podejrzewam, pierwsze co to podlaczenie przewodow do wtryskiwaczy gazu, sekwencja zaplonu w moim silniku to 1-2-3-4-5-6, nie wiem jak to jest domyslnie w komputerze STAG 300, czy sekwencja przebiega rowniez 1-2-3-4-5-6, bo jesli tak, to mam inaczej wszystko powpinane, zmontowalem obrazek...
    Stag 300, chrysler, gdzie przewody wtryskow

    Okrągłe to cylindry, czerwone kreski to rurki od wtryskow gazu...


    ...widzialem ze na przewodach sa tez kolory, ale i te numerki...chcialbym dowiedziec sie kogos jak to wyglada czy one nic nie znacza czy warsztat zle podpial, bo wiem, ze sekwencja wtrysku moze byc rozna w innych silnikach, w zaleznosci od budowy i moze to zmylilo gosci...
    ...druga sprawa, to dlugosc rurek dochodzacych do kolektora od wtryskow, sa roznej dlugosci...czy nie powinny byc takiej samej wszystkie? przynajmniej w instrukcji od staga znalazlem taki zapis...bo faktycznie w teorii jesli rurki maja rozna dlugosc to gaz moze dolatywac dluzej z jednej czy drugiej, a tu ms graja role dosc spora...korekcja tego w programie jest niedopuszczalna, tak napisane w instrukcji...

    HELP!
    Dzisiaj jade do nich z "reklamacja" i chcialbym nieco wiedziec, aby mi nie wciskali kitu...

    Gdyby ktos chcial poczytac instrukcje od STAGA jest oficjalnie na http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/pliki/Instrukcja%20Stag-200,%20Stag-300.pdf

    z gory dzieki za odpowiedzi...
  • Level 22  
    Z zamieszczonego opisu wynika że wszystko jest podpięte poprawnie ,jednak zachowanie silnika jest dziwne i wynika prawdopodobnie z niechlujnego ustawienia instalacji .masz prawo żądać porządnego wykonania usługi i dręczyć montującego do skutku.Generalnie im nowszy silnik tym większe problemy przy przestawieniu na gaz, silniki posiadające system auto diagnostyki (EOBD) po założeniu zwykłej instalacji mogą ulec uszkodzeniu ,dlatego do tych silników jest zalecana instalacja ze sekwencyjnym wtryskiem LPG.
    Niektórzy producenci samochodów nie zalecają montażu LPG w swoich autach,( Honda,Ford)inni dopuszczają tylko niektóre modele(Opel) .
    Natomiast Fiat montuje instalacje bez ograniczeń.
    Chrysler według mojej wiedzy nie zaleca LPG do swoich wyrobów i nie bierze odpowiedzialności za szkody spowodowane w wyniku jej montażu.
  • Level 14  
    tak samo mi odpowiedzial gosc w serwisie, czyli jest tu ok, sam silnik nie jest nowy, bo to jest silnik od mitsubishi 6G73 2.5L V6 i montowany od 95 roku u mnie z sondą tylko przed katalizatorem. znam kilka osob ktore maja te same auta ze zwyklymi instalacjami i u nich z tego co sie orientuje nie ma tego problemu...:(
    jeszcze dopowiem, ze np wciskam pedal do konca, auto sie muli, jak popuszcze delikatnie gaz to juz lepiej przyspiesza...podobne zjawisko wystepuje rowniez jak pisalem wczesniej, trzymajac rowno pedal przy okolo 3500tys obrotow potrafi sie odetkac i po chwili znowu zdycha... gosc dal wieksze dysze, ale nie ma specjalnie poprawy, jak i zwiekszyl cisnienie gazu i tez nic... Sa jakies pomysly?
  • Level 22  
    Silniki z dużym przebiegiem po złożeniu instalacji niekiedy się "wściekają" ,zalega nagar w komorze spalania powodują różne dziwne rzeczy w pracy silnika zwykle trwa to do około 1000 km.Czy była przeprowadzana regulacja zaworów po założeniu instalacji?.Reakcja samochodu wykazuje na zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną .Nie wiadomo czy założony jest właściwy mikser do tej pojemności silnika.Może też wskazywać na problem z zaworem EGR.Jeżeli twój" fachowiec"nie potrafi usunąć usterki niech odda pieniądze albo usunie wadę, przecież masz gwarancję na instalację, łaski nie robi.Nie daj się rolować "fachowcowi" zapłaciłeś za usługę i masz do tego święte prawo aby była wykonana na odpowiednim poziomie.Dziwi mnie że chcesz podpowiadać fachowcowi co ma robić, to on ma wykazać że wina leży po stronie silnika a nie jego instalacji i ma cię obowiązek o tym poinformować!.
  • Level 18  
    darry dooman napisał[b]
    Quote:
    gosc dal wieksze dysze, ale nie ma specjalnie poprawy, jak i zwiekszyl cisnienie gazu i tez nic... Sa jakies pomysly?


    Powiedz szczerze czy sam to robisz i regulujesz czy pytasz z ciekawości.Jeśli to pierwsze to trza zacząć ci inaczej tłumaczyć ,jeśli drugie to jedż do innego warsztatu niech poprawią jak ten pierwszy nie umie ,przedstaw rachunek i po sprawie
  • Level 14  
    zibi70 wrote:

    Powiedz szczerze czy sam to robisz i regulujesz czy pytasz z ciekawości.


    naturalnie ze z ciekawosci, a serwis to jakis autoryzowany W&M...gosc mowi ze zdarzyło im sie to poraz pierwszy, dzisiaj maja sie skonsultowac z jakims innym serwisem, mam nadzieje ze cos sie dowiedza. Generalnie taki ze mnie typ, ze lubie wiedziec co mi naprawiaja, a nawet wiecej na dany temat...co by uniknac pozniej wciskania kitu przez "fachowcow".

    Regulacji zaworow nie bylo robionej. Co dokladniej tam moze sie dziac z EGRem? Czy na beznynie tez by nie reagowal w podobny sposob?
    Rolowac sie nie dam, instalacja jest dopiero od poniedzialku wieczorem, wiec daje im kilka dni na walke...jak sie im nie uda, zrobie jak napisal Jozcho, pojade do innego serwisu i z rachunkiem wroce do tego...
  • Level 14  
    Ponownie ja, problem ze zła zmiana biegow wyniklo prawdopodobnie, ze bieg jalowy gosc ustawil na 700 obrotow gdzie realnie jest 500, no i kilka jeszcze problemow wyniklo z uszkodzonego wtrysku, wymienili listwe, auto ciagnie podobnie jak na benzynie...ale jest inny problem z ktorym goscie jeszcze walcza, a dla mnie jest denerwujace...

    ...otoz, przy mocniejszym zatrzymywaniu sie, kiedy gaz jest puszczony a skrzynia redukuje z 2 biegu na 1 jest szarpniecie, spowodowane tym, ze obroty wtedy sa minimalne a podczas przelaczenia biegu zaczynaja skakac, najpierw spadaja do okolo 200 obrotow, pozniej podskakuja do 700, znow spadaja do 300, do gory...i tak ze dwa-trzy razy, przez to czuc takie szarpniecie z pociagnieciem przy zatrzymywaniu...na benzynie tego nie ma, tam normalnie jest przy zatrzymywaniu 500 obrotow, moze czasem lekko zawaha sie do 450, ale jest to nieodczuwalne... :/ czym to moze byc spowodowane ze na gazie tak sie dzieje?
  • Level 12  
    Nie wiem jak jest w tym typie LPG ale należałoby dobrze wyregulować bieg jałowy - a nawet nie jałowy a D w zatrzymaniu - po włączeniu D następuje obciążenie silnika a co za tym idzie skład mieszanki musi być większy - moim zdaniem trzeba by było podnieść troche skład na na mapie w tych miejscach w których D jest w zatrzymaniu. Ja mam Komputer SEC - tu bieg jałowy można dodatkowo 1 parametrem zmieniać - wrzuć na benzyne i włącz D w zatrzymaniu - zanotuj czas wtrysku benzyny - to będzie skakało ale jakaś srednia będe widoczna - trzymając hamulec przerzuć na LPG - najlpeiej gdyby program miał taką opcję (i nie trzeba było wciskać gazu) - jeżeli czasy wtrysku Pb na Pb i na LPG są podobne to znaczy żę jest OK. U mnie jak to się nie zgrywa - zmieniam parametr podtrzymania i po kłopocie.
    Jako że w 2 samochodach mam AT (w tym jedden Lancer z silnikiem 4G94) to troche inaczej trzeba początki mapy ustawiać - właśnie w miejscahc gdzie D jest w zatrzymaniu.
    Powodzenia.
  • Level 14  
    Serdecznie dziekuje za podpowiedz, drukuje zaraz posta i mykam z tym do gazowni... ;)
  • Level 14  
    Ustawialismy go i tak i siak i nie wiele pomoglo, czy nie moze byc tak ze go zalewa? ze jest zbyt duze cisnienie lub dysze?
  • Level 18  
    darry dooman wrote:
    Ustawialismy go i tak i siak i nie wiele pomoglo, czy nie moze byc tak ze go zalewa? ze jest zbyt duze cisnienie lub dysze?


    Jakto ustawiliśmy ,to ty robisz w końcu czy gazownik ,bo zaczyna to wkurzać -mów prawdę ,albo zmień warsztat lub forum
  • Level 12  
    Jak to za duże ciśnienie, jak to go zalewa - przecież to wszystko widać - lambda pokazuje jaka jest mieszanka.
    Ja się na tym nie znam a jako tako reguluje SGI w 2 swoich samochodach - teraz zabrałem się za 2,3l w maździe 6.

    Jedź lepiej do kogoś kto zna się na STAG i to zrobi tak jak trzeba - nie ma co kombinować.