logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć 6 silników krokowych do portu LPT z układem ULN?

comodore 11 Cze 2007 12:44 2615 6
  • #1 3973484
    comodore
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam! Jestem w trakcie budowy robota z komputerem na pokładzie. Mam problem z napędem, a dokładniej z doborem silników i ich sterowaniem... Początkowo myślałem o silniczkach podłączanych na USB, ale to raczej zbyt trudne, więc wybrałem LPT. Prosiłbym o porady lub schematy dotyczące połączenia silników z układem(układami) ULN (lub innym) i portem LPT. Jestem dopiero początkującym 'robotykiem' i nie bardzo się jeszcze na tym znam :| Silników powinno być 6 - 2 napędzające i 4 do skręcania kołami(po jednym na każde koło). Przy ich doborze może się przydać fakt, że na pokładzie mam 220V, bo komputer jest zasilany z akumulatora i przetwornicy(co zwiększa masę robota...). Z góry wielkie dzięki.
    Pozdrawiam.
  • #2 3973828
    emeryt2
    Poziom 42  
    Ocena: 2302
    Witam.Wpisz w wyszukiwarkę elektrody<sterowniki silników krokowych>.Przyjemnej lektury.
  • #3 3974319
    bogdan_p
    Poziom 39  
    Ocena: 120
    masz przyklejony temat o silnikach krokowych , znajdziesz tam wszystko o ich sterowaniu , z LPT dość łatwo wysterujesz 4 silnikami korzystając z bitów D0 - D7 , dalsze dwa wymagają umiejętnego napisania programu aby wykorzystać inne bity portu jako wyjściowe
    jako sterownik musisz użyć układów o 2 sygnałach sterownia step i dir
    Cytat:
    Silników powinno być 6 - 2 napędzające i 4 do skręcania kołami(po jednym na każde koło).

zapytam po co takie rozwiązanie , jeżeli pojazd ma 2 osie to rozumie 2 silniki na napęd , 1 do sterownia osią skrętną , jeszcze prościej masz układ 3 kołowca z kołem swobodnym , lub napęd typowy dla pojazdów gąsienicowych gdzie wystarczą tylko dwa silniki do napędu i skrętu
  • #4 3975012
    comodore
    Poziom 10  
    Ocena: 1