Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco , ducato 2,5 d 97 rok świeca płomieniowa

25 Paź 2003 20:25 20806 23
  • Poziom 2  
    Poszukuje schematu układu sterowania grzaniem świecy płomieniowej, w szczególności sterownika wdo którego dochodzi 7 przewodów i jednego mi gdzieś wcieło. Dziekuje i pozdrawiam Ceglan :cry:
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 14  
    Schematu nie mam ale musisz sprawdzić Bo przewody to:1 to "50"czyli rozrusznik,2 to "15" stacyjka, 3: Masa, 4: może być "30" stałe zasilanie Gruby przewód, 5: wyjscie na Swiece. 6: wyjście na elektrozawór powodujący wtrysk paliwa, & to czujnik temperatury i raczej się nie mylę.Jak masz problem to daj znać. Może będe robił z podobnym to odrysuje schemat i kolory.Daj mi ewentualnie numer i dane auta.
  • Poziom 2  
    Narazie pieknie dziekuje, jutro czeka warsztat wiec popołudniu napisze co z tego wyszło. Pozdrawiam Ceglan
  • Poziom 13  
    MV-RÓŻOWY
    50-ZIELONY CIENKI
    15-ZIELONY CIENKI +12 PO STACYJCE
    L-POMARAŃCZOWY CIENKI CZUJNIK TEMP
    31- BRĄZOWY MASA
    T- POMARAŃCZOWY POMPA
    FGK-ZIELONY GRUBY sWIECA
    30-+12 STAŁE
    POWODZENIA
  • Poziom 2  
    Przepraszam ze zawracam głowę ale tam są oznaczenia literowe jakbym mógł prosic o dopasowanie oznaczeń do literek. dziekuje i pozdrawiam Ceglan
  • Poziom 16  
    za ten opis ktoś powinien cię obciążyć kosztami nowego sterownika bo po takim podłączeniu ze sterownika idzie dym prawidłowy opis to:
    MV różowyzawór paliwa
    15 ziel cienki stacyjka
    L pomarańczowy kontrolka grzania
    31 brąz masa
    T pomarańczowy czujnik temperatury
    FGK świeca
    30 12v
  • Poziom 12  
    No dobrze ale obok świecy płomieniowej jest silnik krokowy do którego dochodzi ON i kabelek 12 V . U mnie jest sterowany przyciskiem i poprowadzonym przewodem z bezpiecznika /jakiś skrót/ co prawidłowo powinno tym silniczkiem sterowac i skad bierze 12V
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 18  
    To jest właśnie zawór on i sterowany jest tym różowym ze sterownika
  • Poziom 12  
    Witam nie zrozumieliśmy sie zawór do pompy wtryskowej to ja wiem jak wyglada i gdzie się miesci. Interesuje mnie silniczek krokowy tak to chyba zwą dający ON na swiecę płomieniowa. On nie moze działać czały czas tylko pracuje ze swieca. Czy on jest zasilany wraz ze świecą i poprowadzone jest zasilanie ze swiecy płomieniowej ?
  • Poziom 18  
    o to co pytasz to nie jest zaden silniczek krokowy tylko właśnie elektrozawór do paliwa na świecę płomieniową i jest sterowany różowym ze sterownika
  • Poziom 12  
    Witam własnie chodzi o to z którego miejsca bo w sterowniku nie przewidziano elektrozaworu czyli musi działać razem ze świecą i pod świecę podłaczony IVECO 35-8
  • Poziom 18  
    kolego przeczytaj jeszcze raz posty różowy ze sterownika to sterowanie elektrozaworu. Nie wiem może piszę jakoś nie wyrażnie?
  • Poziom 12  
    Czyli rozumiem w ten sposób ,że pompa wtryskowa dostaje zasilanie ze stacyjki na stałe +12V z instalacji !!! a ten zwany elektrozawór przy świecy płomieniowej dostaje napięcie z MV ze sterownika świecy płomieniowej. Czy dobrze piszę ?????
  • Poziom 18  
    tak elektrozawór na pompie dostaje plus po stacyjce , a elektrozawór do świecy rózowym ze sterownika świecy
  • Poziom 12  
    Dziękuję kolego za konkretne info ponieważ zawór paliwa kojarzył mi sie i zapewne wszystkim z zaworem paliwa owszem ale pompy wtryskowej
  • Poziom 10  
    Koledzy małe pytanko. Co tłoczy paliwo do świecy płomieniowej? Jest jakaś mała pompka lub coś podobnego? Przewód paliwowy idzie z pompy wtryskowej z przelewu ale co dalej? Chcę pominąć przekaźnik i zrobić grzanie na przycisk. Podłączyłem świecę i grzeje ale nie wiem co zrobić z paliwem?
  • Poziom 12  
    To jest to oco sie pytałem dochodzi przewód paliwowy do urzadzenia obok swiecy i tam jest wsówka
  • Poziom 19  
    Do zaworu świecy płomieniowej paliwo tłoczy pompa wtryskowa( paliwo wychodząc z pompy wtryskowej przez kryze 0.75mm trafia do trójnika prowadzącego do zaworu świecy a drugi przewód do zbiornika .Na przewodzie do zbiornika jest zamontowany zawór ciśnieniowy by utrzymał cisnienie w układzie świecy nawet po zgaszeniu silnika- brak ciśnienia swieca nie zadziała)
  • Poziom 12  
    musze zobaczyc skad idzie przewód z ON. A ten zawór podajacy ON znalazłeś co jest obok świecy ?
  • Poziom 16  
    Bardzo mnie pomogłyzamieszczone przez was opisy kabli sterownika bo właśnie przerabiam ze starego na nowy sterownik. Proszę jeszcze kolegów o opisanie co idzie na konektor 50 tego sterownika. Z góry dziękuję.
  • Poziom 12  
    O ile pamiętam to " 50 " jest resetem sterownika i leci z rozrusznika.

    Jak opisał kolega " Mirek.tok" świeca nie ruszy dopuki nie będzie ciśnienia i jakiś zawór zwrotny jest zamontowany ? ale ja mam zamontowany trójnik z któtrgo leci na zawór świecy aby powstał płomień i dalej leci rurką przelewową do zbiornika ....więc gdzie ten zawór zwrotny jest zamontowany ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam. Temat ma już 10 lat ale nadal jest aktualny, obecnie usiłuję naprawić instalację paliwową do świecy płomieniowej w Iveco Daily z 1995 roku
    oto schemat zasilania paliwem świecy płomieniowej, poprawiony po konsultacji z fachowcami od Iveco

    Iveco , ducato 2,5 d 97 rok świeca płomieniowa

    a to jest sterownik świecy płomieniowej

    Iveco , ducato 2,5 d 97 rok świeca płomieniowa

    więcej opisów elektryki Iveco można znaleźć pod tym linkiem

    http://www.iveco-forum.pl/viewtopic.php?f=38&t=3266
    Pozdrawiam, Marek
  • Poziom 12  
    Dziękuję Koledze Marek LUB za zamieszczone informacje. Okazały się bardzo pomocne w moim przypadku!