Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sterownik do spawarki. Kilka pytan

11 Jul 2007 12:41 5538 10
  • Level 14  
    Witam. Przegladalem juz wiele postow na temat sterownika do spawarki. Zrobilem również sterownik zgodnie z schematem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2316326#2316326 . Pierwsze uruchomienie nie powodlo sie gdyż zamiast rezystora 680K dostałem 680ohm. I dzisiai dopiero zakupie nowe elementy. Z całą pewnością myśle ze został uszkodzony scalak u2008b. A czy mogl zostać uszkodzony triak( nigdy nie bawiłem sie tymi elementami z wyjatkiem stroboskopu ale to szczegół) Moim kolejnym pyatniem jest czy zgodznie z tym schematem mozna polaczy przewody fazowe dowolnie. Czy trzeba uważac na sposob połączenia. Przy połączeniu jednej fazy.

    Mam również pyatnie tego typu czy moge równolegle połączyć dwa triaki, co sie okazuje moze prąd na wejsciu przekraczac ponad 40A. Czy stosując dwa triaki i sterowanie dwiema bramkami prąd sie rozdzieli. Testował ktos taki układ.

    Czy do tego ukladu można podłączyć dwie fazy?? Wtedy nie bedzie przewodu neutralnego.

    Prosze o jakies rady i sugestie..

    Dodano po 3 [godziny] 19 [minuty]:

    wymienilem uklad scalony i wsyztsko poszlo, uklad ozyl, triak nie ulegl uszkodzeniu. .
    mam jeszcze problem tego typu ze reguljac potenciometrem prad moge regulowac tylko w waskim zakresie, a do czego sluzy PR 1. czy za pomoca jej moge ustawic szerszy zakres zmian pradu na obciazeniu regulujac potenciometre PR2

    tutaj znajduje sie schemat sterownik do spawarki. Kilka pytan
  • Level 20  
    tak pr1 służy do regulacji minimalnego zakresu prądu a stosowanie dwóch triaków równolegle mija się z celem (znaczne rozrzuty parametrów w poszczególnych egzemplarzach). mam taki regulator i spisuje się bardzo dobrze przy regulacji transformatorów tradycyjnych tzn. kształtki EI ale próba regulacji prądu przy transformatorze toroidalnym wypadła bardzo słabo .
    zasilałem mój układ również dwoma fazami to pracował nawet lepiej niż na jednej fazie byle transformator był przystosowany do zasilania z dwóch faz
  • Level 14  
    witam, sprawa wyglada nasteująco. odpalilem sterownik na zarówce 200 Wat. Zakres regulacji prądu jest w miare dobry, ale dziwi mnie taka rzecz ze przy pelnym wysterowaniu zarówka zaczyna mrygać a potenciometrem mozna regulować tylko do połowy, gdy przekroczy sie pewien punkt żarówka gaśnie. Co może być przyczyna. zastosowany został potenciometr liniowy, czy zmienic rezystory na potenciometr teraz sa 33k
  • Welding machines specialist
    Podłącz większe obciążenie.
    200W to prawdopodobnie za mało, już nie raz miałem do czynienia ze sterownikami, w których triak włączał elektrozawór i transformator i przy próbie pracy jeżeli podłączyło się sam elektrozawór to nie włączał się on na stałe lecz dziko impulsował i brzęczał jeżeli podłączyło się opornicę 2kW wszystko było dobrze
    Pozdrowienia.
  • Level 14  
    dziekuje za rade, a jeszcze jedno pytanie. mam spawarke ktora z pierowotnego moze pobrać okolo 55 amper, a triak wytrzymuje tylko 40. co mozna zastosować aby przepuscić wiekszy prąd.
  • Level 36  
    Pokaż mi spawarkę która na pierwotnym pobiera prąd 55A. Bester 315A jest zabezpieczony bezpiecznikami 25A Musi to być jakaś spawarka specjalnego przeznaczenia.
  • Level 14  
    to jest spawarka samoróbka, mierzone było miernikiem cegowym ze ciągnie na pierwotnym ponad 50 amper
  • Level 39  
    Możesz połączyć je równolegle (anty-równolegle), ale sterowanie bramek musi odbywać się poprzez transformator impulsowy.
  • Level 38  
    Łączysz 3 i 2. Sygnał sterujący na pierwotne trafa impulsowego. Na wtórnym 2 połączone z jednej strony uzwojenia (trafo z odczepem). Dokładasz ewentualnie diody i masz pełne sterowanie (np. Tyr1 z połówki dodatniej a Tyr2 z ujemnej).
  • Level 11  
    Dobrze rozumuję ?
    Z z elektroniki za dobry nie jestem (jak mam gotowy schemat to mogę coś zlutować itd) więc sorry że zaniżam poziom Elektrody.

    Jak ma wyglądać taki transformator impulsowy, ewentualnie gdzie można kupić (internet).

    1-2 to główny obwód prądowy

    Ewentualnie jak wpiąć te dodatkowe diody, będę wdzięczny jak ktoś zmodyfikuje ten mój pseudo-schemat

    Zasady dodawania zdjęć są tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1491634.html [retrofood]
  • Level 14  
    Nie. Bramki sa do wyzwolenia