Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

alternator i regulator 24V za mały prąd ładowania

29 Lip 2007 22:08 13321 13
  • Poziom 16  
    Witam
    mam u siebie w maszynie instalacje 24V i kupiłem do niej alternator z regulatorem podłączył i to wszystko kumpel i jest problem kontrolka od ładowania na zapalonym siłniku nie gaśnie dokońca tylko się żaży sprawdzałem miernikiem i jest zamały prąd ładowania.
    Alternator ma 4 wyjścia dwa są to wystające śruby i są dwa wyjścia na wsówki na jednym jest oznaczenie M a na drugim D (tu niejestem pewny jest to D albo O)
    regulator jest polski mechaniczny (nowy) ma dwa wyjścia 15 i 67.
    kumpel podłączył do jednego z tych wyjść na śrube mase a do drugiego plus do rozrusznika - to jest chyba dobrze podłączone a te dwa wyjścia M D są razem zwarte i podłączone do styku regulatora 67. do wejscia 15 podłączony jest kabel od kontrolki ładowania (tam jest prąd).
    Panowie jest to dobrze podłączone czy źle? dlaczego jest zamały prąd ładowania? na pełnym gazie przy alternatorze pokazuje 27V
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    za zdjęciem to bedzie cieżko wiem ze jest to czeski alternator od skody liazki acha i pisze na obudowie T-
  • spec od auto-elektro
    Podłączenie jest złe , jeżeli został zastosowany zwykły regulator a alternator ma wyizolowane szczotki to podłączenie jest następujące;
    - do styku M /szczotka sprawdzić/ podłączyć styk 67 regulatora
    -styk D wyjście na przekaźnik kontrolki
    śrubka M4 zmasować
    15 regulatora zasilanie po zapłonie.P
  • Poziom 16  
    czyli musze dokupić do tego przekaźnik 24V do kontrolki ładowania dobrze rozumię??
    acha mam jeszcze jedno pytanie jezeli było to wszystko tak podłączone jak napisałem to nie spalił mi sie przesto alternator i regulator?
  • Poziom 39  
    Jeśli dobrze rozumuję według kolegi viper555 ti dysponujesz tzw alternatorem 6-cio diodowym. A więc na zacisku D w czasie poprawnej pracy masz 27/3^½-0,6 czyli ok 15 V względem bieguna instalacji. Czyli twój przekaźnik (specjalizowany) ma zadziałać i wyłączyć kontrolkę przy napięciu np 15 V. W twoim przypadku (domyślam się) lampka podłączona do zacisku 15 i D jest zasilana różnicą 27-15 =12 V. A więc problem rozwiąże stosowaniem lampki, która przestanie się żarzyć przy takim napięciu ale dokładność malutka. Nieco lepiej dioda świetlna i dioda Zenera podłączone do 15 i D. Ale ponieważ nie wiem czy na temat to kończę.
  • Poziom 16  
    ok jezeli zastosuje mocniejszą żaróweczke to ona przestanie sie świecić ale czy czy alternator da rede doładować akumlatory na pełnym gazie daje 27V czy to nie jest zamało? mieżyłem to przy alternatoże?
  • spec od auto-elektro
    I po co kombinujecie jak tak niczego nie zmienicie, aby wszystko grało musi być tak jak pisze jeżeli nie macie oryginalnego regulatora. Pisałem już na temat tych alternatorów kilka razy.P
  • Poziom 16  
    wiecie panowie dzieją sie cuda dziś wziołem miernik i okazało się że na pełnym gazie prąd ładowania mieżony na alternatorze wynosi 30.04V !!! a kontrolka nadal niegaśnie niewiem co jestt grane tak niemoże być bo akumlatory tego niewyczymają dodam że regulator jest nowy. panowie co mam zrobić żeby to ładowanie zmniejszyć?? miałem drugie koło do alternatora wieksze i założyłem je ale prąd się niezmniejszył. o co tu chodzi?


    Moderowany przez Błażej:

    Co robić? Przede wszystkim zacząć pisać po polsku! Tym razem przesadziłeś! Ostrzeżenie za pisownię.

  • Poziom 16  
    skoro mój regulator niepasuje do tego alternatora to jaki mam kupić?
  • Poziom 1  
    prosze zdjęcie tego alternatora

    Moderowany przez Błażej:

    Konto użytkownika bzykdamian zostało automatycznie zablokowane za przekroczenie dozwolonej liczby ostrzeżeń. I nagle pojawiają się w temacie zdjęcia od całkiem innego użytkownika. Wnioskować stąd można, że jest to kolejne konto tej samej osoby. A pkt 5 Regulaminu dopuszcza tylko JEDNO konto. Użytkownika bigkamila vel bzykdamiana wzywam do złożenia stosownych wyjaśnień!

  • Poziom 34  
    Na zacisku alternatora na którym masz stale napięcie odkręć ten kabel i między tą śrubę a ten kabel włącz amperomierz samochodowy jaki był montowany w instalacjach samochodów ciężarowych.Zwróć uwagę na biegunowość amperomierza.Na środku skali masz 0 prawa strona na skali amperomierza to ładowanie, lewa strona to pokaże rozładowanie co oznacza brak ładowania.Zakres amperomierza 25A. Zamontuj elektroniczny regulator napięcia 24V.Podłącza się go tak jak mechaniczny.Oznaczenia są takie same.Oznaczenia 15 -załączenie napięcia na regulator napięcia poprzez stacyjkę 87 -przewód z regulatora napięcia na oznaczenie na alternatorze 87 korpus regulatora przykręć na korpus urządzenia.W celu poprawnej pracy układu ładowania obudowę alternatora podłącz plecionką do korpusu urządzenia.Ze względu na zamontowany w obwodzie amperomierz odpada montaż kontrolki ładowania i przekażnika a masz wizualny wgląd w prace układu ładowania.