Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF III 1.9D Czujniki ciśnienia oleju

31 Lip 2007 17:11 6222 6
  • Poziom 10  
    Witam !
    Od dłuższego czasu próbuję doprowadzić instalację elektryczną w swoim aucie do pełnej sprawności ,( poprzedni właściciel auta wymienił zegary z powodu zwarcia w nich .Stopiły się wiązki). Jednak co rusz napotykam na nieprzewidziane problemy. Została mi właściwie tylko sprawa czujników ciśnienia oleju. Otóż wszystko wydaje się być prawidłowo tzn. kiedy włączę zapłon kontrolka świeci ,po odpaleniu kontrolka gaśnie , ale kiedy przy pracującym silniku ściągam przewody z czujników ,nic się nie dzieje tzn. kontrolka się nie zapala, a chyba powinna. Czujniki są sprawne. Podejrzewam że ma to coś wspólnego z obrotomierzem którego przewód jest niepodłączony. ( przewód W z alternatora do obrotomierza ) (auto nie jest wyposażone w obrotomierz tarczowy ale jest funkcja obrotomierza cyfrowego). Kiedy podłączyłem ten przewód obrotomierz wskazywał na wolnych obrotach ok. 9500-9700 obr. a po dodaniu gazu max.10200 obr. i sygnał z buzera. Dodam jeszcze że zegary są na dwie wtyczki ( czarna i czerwona). Wszystkie inne funkcje działają prawidłowo.
    Za pomoc z góry dziękuję !
    Pozdrawiam
  • Osprzęt kablowy
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    jeden czujnik zwiera do masy przy niskim cisnieniu(ten w glowicy)
    drugi zwiera do masy jak jest cisnienie (ten przy filtrze) ale po odlaczeniu kontrolke zapali dopiero przy wyzszych obrotach
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 10  
    profil120 napisał:
    jeden czujnik zwiera do masy przy niskim cisnieniu(ten w glowicy)
    drugi zwiera do masy jak jest cisnienie (ten przy filtrze) ale po odlaczeniu kontrolke zapali dopiero przy wyzszych obrotach

    Jak już pisałem wcześniej czujniki sprawdzałem i działają prawidłowo. Martwi mnie natomiast to dlaczego obrotomierz cyfrowy pokazuje tak wysokie obroty przecież to ok. 10x więcej niż powinien. Jeśli dobrze zrozumiałem Twoją odpowiedź, to wniosek jest taki że kontrolka nie zapali się jeśli nie będzię sygnału o prędkości obrotowej silnika?.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    wydaje sie mi ze tak jest ale czujnik (ten w glowicy)zewrzyj do masy na pracujacym silniku i zobacz czywywola alarm
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Zobacz czy masz dobre połączenie masy z silnikiem.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Może ten licznik nie jest od diesla i dlatego obrotomierz nie działa prawidłowo, tak tylko się domyślam bo nie wiem jakby się zachowywał obrotomierz od benzyniaka w dieslu.
    A co do kontrolki smarowania to raz jak miałem w takim całkiem odłączony alternatotr bo się spalił to kontrolka wogle nie gasła tylko cały czas migała.
  • Poziom 10  
    Wydaje mi się że zegary są z diesla bo kontrolka grzania świec żarowych działa prawidłowo. Masa też jest ok. Próbowałem też zwierać czujniki względem masy, jednak kontrolka się nie zapaliła. (przy nie podłączonym przewodzie obrotomierza). Przyszło mi na myśl ,( to oczywiście tylko moje domysły ) że skoro do elektroniki zegarów nie przychodzi sygnał o prędkości obrotowej silnika to i stan czujników ciśnienia oleju nie ma znaczenia ( bo skoro obroty są zero tzn. że silnik nie pracuje .) Jutro podłączę przewód do obr. i zobaczę co się stanie kiedy zmienię stan czujników.
    Jeśli zadziałają to założę nowy temat dlaczego ten elektroniczny obrotomierz zamiast ok. 850-900 na wolnych obrotach wskazuje ok.8500-9000 obr./min.
    Dzięki wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam!