Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zbyt wysokie napięcie w Skodzie Felicia 1.3 - poważny proble

01 Aug 2007 11:36 5687 20
  • Level 14  
    Witam,

    mam dość poważny problem, ostatnio jak jade autem to co jakiś czas auto dostaje jakieś wyższe napięcie, wskaźniki zaczynają mocniej świecić, wentylator mocniej kręci, raz tak nawet że jak dałem na maksa wentylator to przepalił się bezpiecznik. Chyba przez te przepięcia przeszła mi już jedna żarówka, która podświetla deskę rozdzielczą.

    Boję się żeby te przepięcia nie wpłynęły źle na sterownik.
    Przepięcia są dość mocno widoczne, podczas nich mocniej światła świecą, widać to wyraźnie, a auto w tym momencie jakby ciur traci na mocy.

    Bardzo proszę o pomoc.
    Czy to coś poważnego ?

    Jakiś przekaźnik, cewka, a może alternator?
  • Level 19  
    1. Sprawdzić przy włączonym silniku napięcie na akumulatorze. Ma być w granicach 14,4V.
    2. O ile to możliwe, obserwować kiedy występują te przepięcia tzn. wpadasz w dziurę na drodze, jakieś wstrząsy. Jedź na parking i " pohuśtaj " autem.
    3. Jak już wystąpi to podwyższone napięcie, zmierzyć nap. na akumulatorze.

    Jak dla mnie to jakieś zimne luty lub złe styki na regulatorze napięcia tzw. rygler. Ma on za zadanie regulować napięcie wychodzące z alternatora do poziomu 14,4V, a znajdować on się będzie w lub przykręcony do obudowy alternatora. Pozdrawiam.
  • Level 12  
    miernik w rece i zmiezyc napecie ladowania.sprawdzic regurator napiecia
  • Level 12  
    !. Na początek dokręć klemy akumulatora. Jeżeli problem się ponownie pojawi.
    2. wymień regulator napięcia

    Napięcie przy włączonym silniku i wyłączonych wszystkich innych odbiornikach powinno wynosić około 14,5V
    Jeżli zaś włączysz światła to powinno spaść do około 13,8 V

    Myślę że nie jest to jakiś większy problem!
  • Level 28  
    O ile zbyt niskie napięcie, brak ładowania może mieć różne powody, o tyle za zbyt wysokie odpowiedzialny najczęściej jest regulator napięcia lub jego słabe styki.
  • User removed account  
  • Level 14  
    Zapomniałem napisać wcześniej że wymieniałem akumulator miesiąc temu bo ten stary padł z dnia na dzień, rano chce odpalać a tu cisza. Zwarcie sie w nim zrobiło. Po podłączeniu większego obciążenia napięcie bardzo mocno spadało. Teraz mam nowy, mam nadzieje że ten stary nie padł z powodu właśnie źle działającego regulatora napięcia.
    Zaraz biore się do roboty, przemierze co trzeba. Tylko że ta sytuacja występuje najczęściej podczas jazdy, możliwe, że po przejechaniu przez dziurę. Tak więc teraz w spoczynku na parkingu moze być wszystko ok.
    Ale posrawdzam wszystkie styki kontakty, oczyszcze i zobaczymy.
    Wielkie dzięki za odpowiedzi.

    Jak będę miał jakiś problem napewno napiszę )

    Pozdrawiam
  • Level 20  
    Ja stawiam na regulator,ok.50zł.
  • Level 14  
    Witam,

    już sprawdziłem wszystko.

    - na akumulatorze w spoczynku jest ok , około 13,5V
    - przy uruchomionym silniku na akumulatorze jest od 15V do 16,5V i czasem bez żadnego powodu spada do 14,5 i znowu powoli pnie sie w góre.
    - na regulatorze jest tak samo przy włączonym silniku

    Mam nadzieje że dobrze przemierzyłem - to co mierzyłem było przymocowane do alternatora - zabudowana metalowa kostka z jednym zielonym przewodem, na którym był plus, a na obudowie minus.

    Do alternatora wchodzi jeszcze jeden kabel zółty i tam też było takie samo
    napięcie.

    Jeśli stawiacie na regulator napięcia to czy może ktoś z was wie ile kosztuje?

    z góry dzięki za odpowiedzi.

    Przed chwilą znalazłem jeszcze opis regeneracji alternatora , na czwartym zjęciu od góry są wszystkie części pokazane. Ja mierzyłem tą małą z metalową osłoną. Na zdjęciu widać jeszcze jakąś białą kostkę z zakończonym przewodem, jeśli to jest regulator to tego nie mierzyłem.
    http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/alternator.html
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Regulator to te srebrne z białym przewodem
    Natomiast to białe to kondensator
  • Level 14  
    OK dzięki, w takim razie jutro kupuje nowy regulator, chyba, że macie jeszcze jakieś inne podejrzenia?
  • User removed account  
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    elektrit, całkiem możliwe z tą bateryjką ale to nie tłumaczy przyrostu intensywności świecenia żarówek i obrotów wentylatora
  • User removed account  
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Wszystko prawda, lecz kolega MeMic napisał że aku nowy więc nie brałem pod uwagę pustyni w celach
  • Level 14  
    Kupiłem dzisiaj regulator napięcia. W sklepie powiedzieli że może od razu nie zadziałać i trzeba będzie go wzbudzić.
    Jak mam to rozumieć i wykonać?

    Odnośnie napięcia, będę dzisiaj jeszcze raz sprawdzał na wszelki wypadek. Ale zauważyłem że normalnie napięcie przy uruchomionym silniku jest w granicach 15V-16,5V, ale czasami jak jade wskakuje jeszcze o wiele wyższe napięcie bo aż słychać to na wentylatorze jak mu sie obroty zmieniają.

    Pozdrawiam
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    MeMic wrote:
    W sklepie powiedzieli że może od razu nie zadziałać i trzeba będzie go wzbudzić.
    Jak mam to rozumieć i wykonać?

    To niech w komplecie jakiś wzbudzacz dają.
    Tak na poważnie to chyba sami nie wiedzą co mówią, jeszcze takiego tekstu nie słyszałem
  • Level 39  
    To muszę was koledzy uświadomić że producent przewiduje taką sytuację a polega ona na zmianie polaryzacji wzbudzenia
    Zbyt wysokie napięcie w Skodzie Felicia 1.3 - poważny proble
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    człowiek się całe życie uczy, ale i tak nie wiem co miał sprzedawca na myśli mówiąc żeby go wzbudzić
  • User removed account  
  • Level 14  
    Witam,

    zmierzyłem jeszcze raz napięcia:
    - przy zgaszonym silniku 12,7V - ale auto dłuej stało, możliwe, że wtedy pokazało 13,5 ponieważ było to po wyłączeniu silnika, a alternator dawał dużo większe napięcie. W czasie pomiaru na akumulatorze wtedy napięcie powoli spadało , ale nie czekałem na jakiej wartości sie zatrzymie.
    - przy załączonym silniku po wymianie regulatora mam 14,2 a przy włączonych światłach 13,8V i tym razem jest bardzo stabilne i nie zmienia się przy zwiększaniu obrotów.

    Bardzo dziękuję zatem za pomoc, aha nie musiałem nic wzbudzać :).
    Pozdrawiam i temat uważam za zamknięty.