Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra 2.0 16v DTI(1999r.)problem z odpalaniem

04 Sie 2007 13:34 54733 47
  • Poziom 10  
    witam,
    przestudiowałem już chyba wszystko co było na ten temat i nic...
    Problem polega na tym, że po dłuższym postoju auto zapali, po 3 sekundach gasnie i trzeba krecic okolo 30-60 sekund zeby zapalił - pozostawia za soba wtedy kłeby dymu.
    Wymieniłem już zawór EGR (bo przeciekał), czujnik temperatury wody na termostacie, wszystkie przewody paliwowe, za filtrem paliwa założyłem zawór zwrotny, świece żarowe, wymieniłem oringi pod i na wtryskiwaczach, wymieniłem również wszystkie filtry (usterka ujawniła się około miesiąca po wymianie filtrów) komputer również nic nie pokazał.....
    Dziś auto zostawiłem na noc przodem do dołu i odpalił po około 5 sekundach. POMOCY !!!
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 13  
    Może by warto było sprawdzić czy świece żarowe grzeją. podobny problem występuje w Omega-ch. może się okazać że jest za ciepło i nie grzeją. Skoro diagnoza nic nie wykryła.
  • Poziom 10  
    świece grzeją, odłączyłem dziś po 6-cio godzinnym postoju czujnik temperatury - kontrolka swiec sie zapaliła - zgasła - próba i.... to samo zapalił obroty od około 500 do 900 i zgasł - następnie z 20 sekund "męczarni" i odpalił....
  • Poziom 28  
    Masz bociana, czyli istotne jest jaki to dym. W jakim stanie jest turbo, pompa i wtryski. Pasek w porządku (zgodność zębów)?
    Poza tym to usterka mechaniczna, nie elektryczna.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 10  
    jak juz zapali to kłąb dumu siwo-czarnego... pompa raczej sprawna - nie widać przecieków i jak już zapali to "chodzi płynnie", wtryski też chyba w porządku (oringi pod i na wtryskiwaczach zmienione), no i rozrząd też wydaje się być w porządku....
  • Poziom 11  
    tak jak mowia koledzy przyczyna raczej jest po stronie mechanicznej ja bym stawial na rozrzad lub pompe
  • Poziom 10  
    tez mysle, ze to problem z mechanika....ale gdzie.. ?
    nie sadze (moze mam nadzieje:)), zeby byla to pompa, bo jak juz pisalem po zapaleniu wszystko jest ok - auto ma "kopa", zadnych szarpan czy cos w tym stylu....

    Komputer nie wskazał na żadne błędy pompy - ufff...
    Przy zapalaniu z rury dymi na biało (paliwo ??) a jak juz zapali to klab czarnego dymu....
  • Poziom 12  
    Przyczyną jest najprawdopodobniej zapowietrzanie się układu paliwowego.Albo z przelewów wtryskiwaczy albo przy wymianie filtra paliwa podwinęła Ci się uszczelka lub za mocno przykręciłeś pokrywę filtra paliwa i się wygięła.
    Jeśli masz jakiś tester diagnostyczny to podłącz i sprawdż takie dwa parametry :porządany początek wtrysku i rzeczywisty początek wtrysku.
    Jeśli się różnią więcej niż 10% to na pewno masz zapowietrzony układ paliwowy.
  • Poziom 10  
    odpowietrzenie ukladu w serwisie opla nie pomoglo :( niestety nie mam takiego testera...
  • Poziom 28  
    Jak miałeś problemy z EGR, sprawdź w jakim stanie masz kolektor dolotowy (tak profilaktycznie, bo pewnie będzie przegląd przebiegu :)).
    Biały dym przy zapalaniu może świadczyć o obecności paliwa lub oleju w rurze wydechowej, natomiast czarny to niespalone paliwo. Możesz mieć problemy z wtryskiem (lub -ami), lub jak pisał poprzednik - zapowietrzający się układ paliwowy. Wtedy działa to tak, że przy zapalaniu zagada na chwilę na tym co ma w przewodach, a potem zamiast paliwa dostaje powietrze i nie ma na czym zagadać, dopiero jak pompa pociągnie.
    Musisz sprawdzić stan wtrysków (ew. rozebrać, wyczyścić) i zrobić porządny przegląd wszystkich przewodów paliwowych.

    Natomiast co do pompy, to jej posiadacze dzielą się na dwie kategorie: przed i po. Remoncie ;)
  • Poziom 10  
    ja stawiam na zapowietrzenie, poniewaz auto pali na moment i zaraz gasnie - pozniej to juz wiadomo .... :) jak narazie zmienilem przelewy i przewody od filtra - sprawdze jeszcze oringi przy filtrze .... Na jakim odcinku szukac usterki skoro odpala mi gasnie ? - od filtra do silnika ??
  • Poziom 12  
    Odpowietrzanie nic nie dało bo nie usunięto nieszczelności.
    Póki nie znajdziesz gdzie jest nieszczelność to nic się nie zmieni.
    Z tego co piszesz wymieniałeś filtry i na tym bym się na razie skupił.
    Najczęstrzym błędem jest zbyt mocne przykręcenie pokrywy filtra paliwa co powoduje jej wygięcie lub pęknięcie.Spotkałem się też z przypadkami podwinięcia uszczelki pokrywy lub ciała obce na uszczelce(piasek ,szczeliwo ,itp). Bywały też przypadki niezałożenia uszczelki pod śrubę mocującą pokrywę (mam nadzieję że razem z filtrem wymieniłeś uszczelki)
    Dym przy odpalaniu jest zapewne czarny i po chwili zanika.
    Te silniki po pewnym czasie same się odpowietrzają (wystarczy ok 10 min. jazdy).
    Siła z jaką należy przykręcić śrubę mocującą pokrywkę filtra paliwa to 6 Nm (możesz przykręcić wkrętakiem z odpowiednią końcówką na czucie -nie stosuj kluczy !!!!!!!!!!!!!!!!)
  • Poziom 10  
    w serwisie przy odpowietrzaniu sprawdzili filter - faktycznie byl mocno dokrecony ale uszczelki ani pokrywy jeszcze nie zmienilem - mozna kupic to osobno (pokrywe) ?
  • Poziom 12  
    Można kupić samą pokrywę,nr katalogowy 8 18 338 lub 8 18 340 (zależy od numeru silnika).Niestety ceny nie znam :cry:.
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich!Mam takie samo auto , identyczny problem i prawdopodobnie wkrótce zwariuję bo mechanicy rozkładają ręce.Wymyślcie coś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Poziom 10  
    hehe... nie daj sie :)
    u mnie "obszar poszukiwan" zawezil sie do: zawor na pompie, oringi lub pokrywa filtra paliwa ja w czwartek odstawiam do mechanika jak znajdzie przyczyne dam znac....
  • Poziom 18  
    dla mnie pompa w tym dtiku bardzo awaryjna , czy na kompie nie ma żadnych błędów , często padał czujnik temp paliwa i auto pali jak chce
  • Poziom 10  
    mam to samo, pomocy, jezdze do mechanika co drugi dzien zeby mi pomogl, ale on rozklada rece. samochod po dluzszym postoju odpala na 5 sekund na bardzo niskie obroty sie wkreca, po czym gasnie i pozostaje krecenia okolo 1 minute. jak odpali daje wielka chmure bialego dymu, i mozna ruszac w trase, jezdzi bezproblemowo, przyspiesza, nie szarpie. tylko dla czego nie chce odpalic??
    odkrylem niewielki wyciek na przewodach paliwowych, mechanik zdjagnozowal ze to napewno nie to, bo wyciek jest drobny i na zwrotnym przewodzie. na dodatek stwierdzil ze nie dziala mi przeplywomierz powietrza, ale to tez ponoc nie ta przyczyna wiec nie ruszal. ogolnie mechanik kiczowaty ale nie mam dostepu do innego, pomocy! please

    Dodano po 25 [minuty]:

    ps.filtr paliwa tez mialalem wymieniany, a raczej nie mialem zalozonego jak kupilem. dostalem tez informacje ze mam jakies luzy w turbinie, ale to znowu nie ma zadnego wplywu na odpalanie, ponoc.
  • Poziom 34  
    Temat wielokrotnie wałkowany na różnych forach algorytm następujący Wymienić przewody powrotne od wtryskiwaczy, (jeżeli są wilgotne lub postrzępione).
    Jeżeli wszystkie testy mechaniczne nie pozwoliły na wykrycie usterki.
    To znaczy, że zbliża się czas nieuchronnie czas wymiany pompy, można go trochę oddalić, korygując wielkość dawki rozruchowej. Z poziomu urządzenia serwisowego Tech2 lub innego diagnoskopu udostępniającego taką funkcjię.
  • Poziom 13  
    Wutam
    Ja mam viki z tym ze silnik DTL, i podobny problem miałem okolo roku temu. Na początku tak jak u was "zapalil, zgasl ..... krecenie, odpalal", ale ktoregos dnia zgasl i tak krecilem ze padl akumulator, kabelki od innego auta nic dały. Telefon do zufanego mechanika, niechetnie ale przyjechał. Diagnoza trwala 2 min (slownie dwie minuty). wsadzil glowe do komory silnika , kazal probowac zakrecic i juz. Okazalo sie, ze po przekreceniu kluczyka przy pompie bylo slychac takie cichutkie terkotanie. Uszkodzeniu ulegl jakis zaworek membranowy przy pompie (nie wiem czy dobrze go nazywam). Zamknal maske, zapial linke, pociagnal swoim i samochod zapalil od pierwszego puszczenia sprzegla. Zaprowadzilem auto do niego i po 2 godzinach problem zniknal. Jak do tej pory bez problemu. Z tego co wiem to nawet go nie wymienil tylko naprawil. Skasowal 100 zeta i zyczyl szerokiej drogi.
    Sprawdzcie czy nie ma tego charakterystycznego terkotanie przy pompie.
  • Poziom 20  
    Bardzo trudna usterka do wykrycia a rozruch silnika bardzo ciężki . Tędy również sie zapowietrza oprucz usczelniaczy i przelewów
  • Poziom 10  
    znalazlem dzis odkrecona srube od pokrywy pompy (ta sruba dociska obudowe do jakiejs uszczelki), przez ktora uciekalo paliwo, lub jakis inny plyn (sorry nie znam sie bardzo). dokrecilem ja i jutro rano zobacze czy sa jakies postepy, u mnie tez slychac jakies dziwne ciche dzwieki przy pompie. szkoda ze tutaj gdzie ja jestem nie ma jakis pozadnych mechanikow:(

    Dodano po 17 [minuty]:

    itek, czy moge odkrecic ta srube i sprawdzic oring? czy potrzebuje demontowac cala pompe do tego?

    Dodano po 6 [sekundy]:

    itek, czy moge odkrecic ta srube i sprawdzic oring? czy potrzebuje demontowac cala pompe do tego?
  • Poziom 20  
    Możesz śmiało odkrecic ta srube i sprawdzic oring ta śruba jest zaślepką otwór służy do immych celów.
    Do tego nie potrzebuje demontowac calaj pompy tylko sprytny klucz i heja.
    W zasadze po odkręceniu ciężko patrząc na oryng stwięrdzić że on puszcza chyba że trafisz że masz uszkodzony czy pęknięty. Najlepiej odrazu go wymienić na nowy i spokojna głowa .
    Są sposoby aby jednoznacznie stwierdzić czy trzyma i jest uszkodzony oring ale koszt tego oringu jest taki że nie ma co sobie głowy zawracać sprawdzniem tylko wyianana nowy.
  • Poziom 10  
    Drodzy koledzy wiec dowiedzialem sie na 90% ze to jednak wina pompy wtryskowej ale napisze jak odbiore od regeneracji ,najczesciej pada elektronika a przy podpieciu pod kompa wyglada wszystko ok.
  • Poziom 10  
    kalgreg u mnie tez slychac jakies tykanie w pompie tuz po przekreceniu stacyjki okolo 15 szybkich tykniec i jak wylacze stacyjke to slysze jeszcze jedno tykniecie. napisz mi mniej wiecej ile pompy musze rozkrecic zeby znalesc ten jakis zaworek membranowy w pompie.
  • Poziom 10  
    Pompa zalozona po regeneracji koszt 2600zl:( ale autko pali od strzala!!!
  • Poziom 20  
    Pompa zalozona po regeneracji koszt 2600zl:( ale autko pali od strzala!!!

    Naprawił bym ci za 1/3 tej sumy i też by pięknie odpalił silniczek jeżeli jesteś watsztatowcem.