Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dawki paliwa w silnikach diesla a problem z temperaturą EDG

pivvo 23 Sie 2007 11:25 4758 3
  • #1 23 Sie 2007 11:25
    pivvo
    Poziom 22  

    Witam
    Mam pytanie czy jest jakiś wzór do wyliczania dawki paliwa w silnikach diesla ?
    Właściwie interesuje mnie chiptuning (nie jest to w celach zarobkowych) a jedynie związany z moim samochodem Golf 3 TDI silnik AHU. Rzecz tyczy się problemu „zawirusowania” mojego autka, historia tego wyglądała następująco: kupiłem na Allegro chipa, ale ponieważ na wielu forach poruszany był temat jakości takich chipów, więc zaglądnąłem do niego WinOlsem i tu widzę że turbo (w moim silniku jest Gattett 1544_2) ma dać 2,4 bara (piszę wartości bezwzględne talie jakie są na mapach) wydało mi się trochę za dużo, zwłaszcza że na forum Masters Tuning i innych dużo pisze się o wys… turbo jeśli przekroczy się dopuszczalne parametry pracy.
    Tak więc poszukałem w necie materiałów na temat tej turbiny wzorów do obliczenia ile można z niej wycisnąć policzyłem i wyszło mi że max to 2,2 bara , co zresztą potwierdzono mi ma forum (Masters Tuning) choć muszę przyznać że nie widziałem tam życzliwości.
    Uzbrojony w tą wiedzę napisałem do kolesia o korekcję ciśnienia doładowania, tu musze przyznać że zachował się bardzo kulturalnie bez problemu zmodyfikował mi mapy ustawiając 2,2 bara, lecz mapy paliwa pozostawił bez zmian, i tu pojawia się pytanie czy nie jest podawana zbyt duża dawka i czy wystąpi problem z temperaturą EDG ?

  • #2 03 Wrz 2007 13:34
    111lisu
    Poziom 16  

    pivvo napisał:
    Witam
    Mam pytanie czy jest jakiś wzór do wyliczania dawki paliwa w silnikach diesla ?
    Właściwie interesuje mnie chiptuning (nie jest to w celach zarobkowych) a jedynie związany z moim samochodem Golf 3 TDI silnik AHU. Rzecz tyczy się problemu „zawirusowania” mojego autka, historia tego wyglądała następująco: kupiłem na Allegro chipa, ale ponieważ na wielu forach poruszany był temat jakości takich chipów, więc zaglądnąłem do niego WinOlsem i tu widzę że turbo (w moim silniku jest Gattett 1544_2) ma dać 2,4 bara (piszę wartości bezwzględne talie jakie są na mapach) wydało mi się trochę za dużo, zwłaszcza że na forum Masters Tuning i innych dużo pisze się o wys… turbo jeśli przekroczy się dopuszczalne parametry pracy.
    Tak więc poszukałem w necie materiałów na temat tej turbiny wzorów do obliczenia ile można z niej wycisnąć policzyłem i wyszło mi że max to 2,2 bara , co zresztą potwierdzono mi ma forum (Masters Tuning) choć muszę przyznać że nie widziałem tam życzliwości.
    Uzbrojony w tą wiedzę napisałem do kolesia o korekcję ciśnienia doładowania, tu muszę przyznać że zachował się bardzo kulturalnie bez problemu zmodyfikował mi mapy ustawiając 2,2 bara, lecz mapy paliwa pozostawił bez zmian, i tu pojawia się pytanie czy nie jest podawana zbyt duża dawka i czy wystąpi problem z temperaturą EDG ?


    2,2bar to wcale nie mało, weź pod uwagę jeszcze inercję itp!
    Jak stopisz tłoki lub turbinę to nie miej żalu do gościa, że Cię zrobił w ...
    w końcu za friko nic nie ma :-)
    Pytanie o jakie mapki paliwa pytasz ja znam przynajmniej ze trzy
    które trzeba ruszyć aby wszystko było OK
    Skoro sam widzisz pewne rzeczy w mam nadzieje swoim sofcie
    to po co Ci inny fachowiec?

  • #3 03 Wrz 2007 22:04
    Roli
    Poziom 26  

    W dieslu AFR nie ma wpływu na EGT wiec podnosząc ciśnienie doładowania nie musisz sie martwić jakością mieszanki, jak przedobrzysz to bedzie batory jak nie to nic sie nie stanie.

  • #4 04 Wrz 2007 09:31
    pivvo
    Poziom 22  

    111lisu napisał:

    Cytat:
    Skoro sam widzisz pewne rzeczy w mam nadzieje swoim sofcie
    to po co Ci inny fachowiec?

    Adwocem
    Mogę zadać podobne pytanie po co to forum ? Idea forum polega na dzieleniu się informacjami, jeśli ktoś nie chce się dzielić nic go nie zmusza, wystarczy nie pisać. Co do legalności EVC udostępnia wersję demo (bez zapisu) dzięki której można podglądać jakie są zmiany.

    Co do meritum sprawy.
    Mam nadzieję że firma Garrett w swoich wykresach charakterystyki pracy turbiny tak oczywisty parametr uwzględniła. Jak pisałem sprawność turbiny spada do granicznych parametrów 60%, i na tym współczynniku bym się skupił a nie inercją, bo według mnie problemem jest tylko czy turbina jest w stanie dostarczyć odpowiednią ilość powierza, czy nie (przykładem niech będzie odkurzacz jeśli zatkamy rurę podciśnienie w rurze gwałtownie spada) a zasada turbo w samochodzie odbiega od przykładu odkurzacza tylko tym że w wraz ze wzrostem obrotów zwiększa się zapotrzebowanie na powietrze dla uproszczenia przyjmując 1 obrót w moim przypadku silnika 1.9 litra powietrza 100 obrotów 190 litrów itd. dlatego uważam że 2.2 Bara jest optymalną wielkością zresztą potwierdzoną wliczeniami Mas Air Flow.

    Roli napisał
    Cytat:
    W dieslu AFR nie ma wpływu na EGT wiec podnosząc ciśnienie doładowania nie musisz sie martwić jakością mieszanki, jak przedobrzysz to bedzie batory jak nie to nic sie nie stanie.

    Dzięki za odpowiedź w necie naczytałem się wiele o tym jak tłoki spłynęły do miski olejowej korbowody wyszły z bloku bokiem itp. nie do końca z tymi opisami się zgadzałem uważałem i nadal uważam że jest to forma ściemniania (straszenia) firm tuningowych, faktem jest że można uszkodzić silnik wgrywając złe oprogramowanie, ale faktem jest też że w Polsce codziennie jest kila set wypadków które w ten czy inny sposób uszkadzają silniki na głupotę nie wynaleziono lekarstwa, a czy zostanie rozbite czy wgrany zły soft co za różnica, w jednym i drugim przypadku osoba która to wykonywała nie miała wyobraźni.

    I jeszcze jedno info apel, wiedzy na temat chiptunngu nie da się zachować tylko dla grona wybrańców, są fora między narodowe gdzie chętniej dzielą się wiedzą niż w naszym grajdołku