Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF III 2.) GTi 16V - skaczą wolne obroty

03 Kwi 2007 11:34 36778 58
  • Poziom 10  
    Mam problem z moim autem - silnik ABF 2.0 16V układ Digifant. Po wizytach na stacjach nie wiem co robic, komputery nie wykazują błędów a na wymiane kolejnych czesci nie mam juz sil, na polecenie serwisow wymienilem listwe wtryskow z wtryskami i modulem elektrycznym, regulator cisnienia, sonde lambda, rozdzielacz zaplonu, przewody wysokiego napiecia, swiece a silnik na wolnych obrotach pracuje nie rowno oraz w czasie jazdy na wysokich obrotach tak szarpie i przerywa. Komputer pokazuje srednie zuzycie paliwa okolo 8l/100 a wychodzi prawie 10l/100. Nie wiem co sprawdzic wymienic by bylo wszystko w porzadku a sprawdzali mi zawor powietrza dodatkowego, czujniki temperatur, i potencjometr przepustnicy oraz polaczenia masowe bezposrednio po odlaczeniu komputera. Niby powinno byc w porzadku a nie jest. Dziekuje za pomoc.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 27  
    Witam

    To co zaproponuję nie gwarantuje że to jest to ale ...... mam wrażenie że to może szwankować czujnik położenia wału i nie tyle że jest uszkodzony ale może jest zanieczyszczony to znaczy że serie impulsów mogą wypadać.
    Sprawdź o ile jest to możliwe czy nie jest zanieczyszczony od strony koła zamachowego lub zęby koła z których bierze sygnał nie są czymś zalepione.
    Głowy nie dam że to na pewno to ale sprawdzić można. Jeżeli masz możliwość podmiany takiego czujnika nie kupując go to spróbuj.

    Życzę powodzenia !!!
  • Poziom 10  
    Witam, nie wiem czy się cieszyć czy płakać.. kupę kasy poszło na poszukiwanie uszkodzonych czujników, na pomiary i badania komputerowe... a przyczyną był przestawiony rozrząd. Po prostu mechanik samochodowy nie ustawił wszystkich znaków jak trzeba! Teraz 100% satysfakcji... a nigdzie nie piszą o oznakach przestawionego rozrządu.. a to nierówna praca na biegu jałowym, wieksze spalanie, słaba moc, klekotanie zaworów spowodowane złym ustawieniem zapłonu.. co od tego sie psuje szkoda gadac. a po prostu dobry mechanik z lampa stroboskopowa i pojeciem o autach mi to wykryl... chyle czapke przed magistrami i doktorami ktorzy wykladaja budowe maszyn... bo maja sprzet a nie umieja go zastosowac w praktyce.
  • Moderator Samochody
    Tu wychodzi problem z opisywaniem usterki - gdybyś tak wspomniał, że problemy zaczęły się po wymianie paska rozrządu, było by "ciut" łatwiej. Mamy tu typowy przykład "panie, było dobrze i samo się nagle tak zrobiło".
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 10  
    I wracamy do tematu, jest jak było tzn.. elektryk wsadził mi rezystorek bo albo nie chciał zrobić auta albo nie umiał. Wiec może opiszę co w aucie zostało zrobione. Na badaniu ciśnienia na 1 cylindrze miałem 9,5 a na pozostałych ponad 13 atm sprężania i po próbie olejowej stwierdzono że przepuszczają pierścienie więc co za tym idzie.. wymieniłem pierścienie na cylindrze i uszczelki nad głowicą i pod miską olejową. Rozrząd był zdemontowany ale nie wymieniany bo było to zrobione 30.000 km temu i został założony poprawnie a nie tak jak mi wcześniej mówiono ze był przestawiony. Objawem który skłonił mnie do badania auta było szarpanie tzn takie ksztuszenie się auta prawie na każdym biegu ale tylko w określonych miejscach tzn.. np na 3 biegu było to ok 60km/h na 4 przy ok 85km/h na 5 ok 105km/h i znowu brak mocy na podwyższonych obrotach na kazdym z biegów. Po wymianie pierścieni próba wykazała we wszystkich cylindrach ciśnienie ponad 13 atm. Wiec głowica jest ok. Póżniej stwierdzono po badaniach komputerowych ze nie ma żadnych błędów więc coś pracuje ale przekazuje błędne dane. Zaczeliśmy od wydechu.. wyleciał katalizator i wstawiłem drugi oraz wymieniłem uszczelki na kolekrorze wydechowym tłumik środkowy i końcowy.. ale to nic nie dało jeśli chodzi o ksztuszenie się auta. Więc zasugerowano sprawdzenie układu paliwowego - pompka była ok wymieniłem filtr paliwa, listwę wstrysków wraz z wtryskami na nową wraz z regulatorem ciśnienia i listwą elektryczną dla wtrysków.. i nic. Wymienione zostały filtry powietrza i kabinowy. Wymieniona kopułka z palcem, Przewody wysokiego napięcia i wciąż brak poprawy. Sprawdzono czujniki i okazało się, że źle pokazuje czujnik temperatury wody w silniku i źle otwiera termostat - wymieniłem i nic.. jak było tak jest. Oddałem auto znów do elektryka i zrobił co zrobił okłamał wstawiając gówniany rezystor i na moje słowa ze dalej prycha choć wiele mniej mówił, że potrzeba przejechać około 400 km to sie poprawi tylko co jak na analizatorze spalin pokazuje kupę niespalonego paliwa. I stwierdzono błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza a tam wsadzony rezystor którego nie było wcześniej. I 3 dni temu jadąc do pracy na trasie po przejechaniu 5 km silnik zgasł. Oddałem auto do innego zakładu od elektroniki samochodowej i stwierdzili że wysiadła cewka zapłonowa. Wymieniłem i cewkę i modół zapłonowy odpaliłem dziś auto i dalej na luzie skaczą obroty. Na lampie stroboskopowej stwierdzono obroty od 670-940 na rozgrzanym aucie. I co dalej nie wiem ... naprawdę potrzebuję pomocy bo dbam o auto nie katuję go i chcę je mieć jeszcze długo ale nie wiem co naprawić gdy fachowcy nie mają pomysłu.. siedzę i czytam wszystkie książki strony internetowe ale nic.. wiec proszę o poradę. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Oczywiście bo nie napisałem wymieniłem sondę lambda bo też już coś było z impulsami. I czujnik położenia wału jest ok oraz koło zamachowe też. Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są poprawnie zamontowane zgodnie z książką dla tego modelu silnika.
  • Moderator Samochody
    Wymieniłeś tam już tyle rzeczy, że chyba taniej by Cię wyszło wymienić cały silnik z osprzętem...

    Sprawdź mocowanie przepustnicy (uszczelki), przewody podciśnieniowe i czujnik położenia przepustnicy (raczej nie daje błędu tylko jakieś bzdurne odczyty).
  • Poziom 14  
    tzok napisał:
    Wymieniłeś tam już tyle rzeczy, że chyba taniej by Cię wyszło wymienić cały silnik z osprzętem...


    Dokładnie. A może spróbuj podmienić komputer? Nie wymieniaj tylko spróbuj podmienić oczywiście jak masz możliwość...

    Ewentualnie oddaj do jakiegoś fachowca żeby spróbował przeprogramować komputer...

    Podziwiam twoją cierpliwość. Ja już ten samochód bym chyba do jeziora wepchnął... :D
  • Moderator Samochody
    maestro-mw napisał:
    (...)Komputer pokazuje srednie zuzycie paliwa okolo 8l/100 a wychodzi prawie 10l/100.(...)
    To jest ciekawe, bo spalanie jest obliczane na podstawie czasu otwarcia wtrysków, gdzie przy stałym ciśnieniu paliwa zużycie paliwa jest w dużym przybliżeniu wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwaczy, stąd jest kilka możliwości:
    - masz za wysokie ciśnienie paliwa w listwie
    - masz niewłaściwe wtryskiwacze (o większym przepływie)
    - masz nieszczelność w układzie paliwowym

    Nie można oczywiście wykluczyć uszkodzenia map paliwa w sterowniku wtrysku.

    Nadal też zalecam sprawdzenie czujnika położenia przepustnicy (o ile w tym sterowniku jest) i szczelności układu dolotowego (chodzi o tzw. "lewe" powietrze).
  • Poziom 21  
    Popieram zdanie kolegi wyżej.Należy sprawdzic regulator cisnienia wtrysku.
  • Poziom 10  
    Dzieki Panowie ale wtryski są nowe i regulator ciśnienia też, stare były sprawdzane i dają ładnie równo otwierają się jak trzeba wiec co do tego nie mam żdnych wątpliwości. Układ paliwowy jest 100% szczelny. Więc co to może być innego ?
  • Poziom 10  
    Witam, komputer sprawdza mi w czwartek. I jesli ktoś ma doświadczenie bo jedyne co nie jest sprawdzone w aucie to czujniki bo są dwa od spalania stukowego ze wzgledu na trudny dostęp i czujnik halla znajdujący się pod palcem rozdzielacza. Jak zachowuje się auto gdy uszkodzony jest czujnik Halla ?
  • Moderator Samochody
    W ostateczności uszkodzenie czujnika halla może powodować wypadanie zapłonów lub przestawianie się zapłonu... swoją drogą, dzisiaj mój kolega postanowił wymienić sobie kopułkę rozdzielacza i palec w Golfie II 1,6... niby opisał sobie przewody ale i tak je źle podłączył a mimo wszystko dojechał do domu... więc sprawdź to, bo wbrew pozoram da się tak jechać ;)
    Czujnik Halla najpewniej sprawdzić przy pomocy oscyloskopu na pracującym silniku, można niby probówką albo omomierzem ale nie ufał bym zbytnio tej metodzie.
  • Poziom 10  
    Witam i dziękuję za porady. Więc takie proste rzeczy jak szczelność układów jest sprawdzona bo sam kupiłem i byłem podczas wymiany wielu uszczelek i przewodów. Kopułka jest u mnie nowa wraz z palcem przewodami i świecami oraz ostatnio cewką wraz z modółem zapłonu. Poza tym zmiana przewodów jest raczej niemożliwa bo jak pomylisz przewody a auto odpali to po rozrządzie nie wiem jak kolega jechał u mnie jest jak w chyba wiekszości VW 1-3-4-2 i to jest ok. Czekam do czwartku na konkretną analizę i podzielę się diagnozą.
  • Moderator Samochody
    Wiesz, też się zdziwiłem ale przejachał tak jakieś 5km a po poprawnym podłączeniu kabli silnik chodzi dobrze...

    Sprawdź jeszcze rezystor p. zakłuceniowy przy cewce (o ile w tym silniku jest).
  • Poziom 10  
    Witam, przy cewce jest tylko modół zapłonu i ta część jest też wymieniona razem z cewką choć stary był sprawny. Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    Przy aparacie zapłonowym (pod rozdzielaczem) masz złącze czujnika halla, jeśli możesz wepnij się oscyloskopem między + a 0 i obserwuj przebieg przy pracującym silniku - powinien to być przebieg prostokątny o niewielkim wypełnieniu. W momencie zapłonu przewód oznaczony na złączu 0 jest zwierany do masy (-), tak więc między 0 a + powinno się pojawiać 12V.

    W drugą stronę - jak zdejmiesz ten przewód z czujnika Halla i na chwilę zewrzesz 0 z - to powinieneś dostać iskrę.
  • Poziom 11  
    silniczek krokowy .... (tak miałem w astrze)
  • Moderator Samochody
    "silniczek krokowy" nie ma większego wpływu na pracę silnika na wysokich obrotach, to regulator dawki powietrza biegu jałowego.
  • Poziom 10  
    Witam, dzisiakj miałem trochę czasu i dobrałem się do czujnika Halla - po pierwsze by zobaczyć jak to cudo wygląda bo widziałem tylko zdjęcia na allegro oraz po to by za radą innych przed ewentualną wymianą go wyczyścić i spisać nr wg VW. Więc zdemontowałem kopułkę rozdzielacza potem zdjąłem palec i sam rozdzielacz. W sumie więcej się bałem to rozbierać niż to było warte. Ale poszło i najpierw zdemontowałem takie kółko które napędzane jest z wałka rozrządu a było zabezpieczone opaska z drucika na około oraz bolcem. Potem wyjąłem trzpień na którym był palec i taka metalowa pokrywka która ma wycięcie (nie wiem do czego to służy) na pewno się to obraca jak i palec i czujnik łaie z tego obroty.. więc wszystko przemyłem poskęcałem z nadzieją że to może przyczyna moich problemów ale nic z tego ! Odpowiadając na porady u mnie nie ma silniczka krokowego a zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego został sprawdzony i działa poprawnie. Już naprawde w ciemno można powiedzieć że to będzie tylko czujnik Halla albo sterownik.
  • Poziom 34  
    Tak gwoli ciekawostki to w ABF-ie można przy pracującym silniku wypiąć kostkę z aparatu zapłonowego (Hall) i silnik dalej pracuje. Za "synchronizację" zapłonu odpowiedzialny jest czujnik Halla na wale.
  • Poziom 10  
    Witam!

    zodiak318 napisał:
    w ABF-ie można przy pracującym silniku wypiąć kostkę z aparatu zapłonowego (Hall) i silnik dalej pracuje. Za "synchronizację" zapłonu odpowiedzialny jest czujnik Halla na wale.

    Dokładnie tak. Również posiadam ABF'a i miałem dziwny okres, że w okolicach 2.8krpm przerywał i nierówno pracował na wolnych obrotach. Nie wiem z jakiego powodu ale już od długiego czasu nie mam tego problemu. Z tego co znalazłem i udało mi się dowiedzieć to w ABF'ie czujnik położenia wału jest w dość nieprzyjaznym miejscu i potrafi coś się z nim stać lub z połączeniem elektrycznym. To może być powodem problemów ale VAG powiniec coś na ten temat powiedzieć.
    ABF głównie bazuje na czujniku podciśnienia i dodatkowo TPS. Bez jednego z nich też będzie pracował. Dlatego ważne jest sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia, ale to jak napisałeś już chyba zrobiłeś.
    W tej chwili u mnie VAG wywala błąd MAP sensora właśnie i nie ma sygnału z jednego z czujników spalania stukowego. Wydaje mi się jednak, że ten drugi problem nie powinien mieć wpływu na mój obecny problem - ale to w nowym temacie jak nie znajdę odpowiedzi w szukajce.
  • Poziom 34  
    Niestety w ABF-ie czujnik podciśnienia znajduje się wewnątrz sterownika silnika (jakaś Motorolla na 120kP).
  • Poziom 10  
    To że MAP jest w ECU i że to Motorola 120kPa to wiem. Teraz jeszcze muszę się dowiedzieć czy jest jakiś odpowiedni zamiennik dostępny na naszym rynku, którym będzie można podmienić tą Motorole.
  • Poziom 34  
    Coś mi się wydaje, że ciągniesz temat z innego forum.
    Podałem Ci tam link do sklepu z takimi manelami.
  • Poziom 10  
    Dobrze Ci się wydaje. Męczę się z tym już jakiś czas i szukam informacji i pomocy wszędzie. Jak widać i i-net jest mały.
  • Poziom 10  
    Witam, auto przeszło już wszelkie testy. Zostało sprawdzone sprzętem do pomiarów równoległych, który to sprawdza każdy PIN. Więc po tych badaniach okazało sie, że przy wyłączonym zapłonie i przy obciązeniu czujnik Halla pod aparatem zapłonowym przekazuje błędne wartości. Wymieniłem na nowy i z nadzieją odpaliłem silnik. Ale zamiast poprawy szrpanie jeszcze bardziej dokuczliwe i obroty dalej skaczą. Dzisiaj kolejny raz pomiary równoległe po wymianie czujnika. Wszystko pracuje super bez zapłonu, z zapłonem na wolnych i na podwyższonych obrotach - według aparatury pomiarowej, natomiast fizycznie objawy są jak były wcześniej. Sprawdzono zapłon stroboskopem i na przewodzie od cewki z modułem do aparatu zaplonowego widać przeskoki zapłonu. I do sprawdzenia na jutro na testerze modułów go oddaje. Mechanicznie auto 100% sprawne. Wszyscy są ciekawi już z elektryków samochodowych co za pierdoła w nim siedzi... a "pierdoła" zjada kolejne pieniądze.
  • Poziom 34  
    Jak tam silniczek? Już uzdrowiony?
  • Poziom 10  
    No właśnie jeszcze nie, a to z powodu braku schematu modułu zapłonu w katalogu dołączonym do testera madułów. Szukałem w internecie i nie mogę go odszukac. Mam zamontowany moduł z cewką firmy HUCO. Na lampie stroboskopowej wyraznie wypadaja zaplony a mi potrzebny jest schemat modulu HUCO nr 13 8007. Prosze o pomoc.