Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.6 DOHC kłopoty z obrotami

23 Wrz 2007 21:36 10049 11
  • Poziom 2  
    mam lanosa 1.6 dohc 2000/2001 problemy z silnikiem jak opisywane w innych lanosach. Pierwsze uruchomienie na bp silnik gaśnie, podczas jazdy szarpie, słabo wkręca się na obroty,wydech czarny. Wymieniłem większość czujników, wyciąłem i zlutowałem połączenia pinowe w komorze silnika. Problem z silnikiem się lekko poprawił. Kto mi pomorze z napięciem na komputerze z czujnika temperatury, na zimnym silniku 2.2V - maleje do 1.0, następnie nagle wzrasta do 3.7V i ponownie maleje do 2.02-2.2V. Myślę że to jest przyczyna złej pracy silnika. Proszę o pomoc!
  • Poziom 20  
    Oporność maleje wraz ze wzrostem temp.
    Odłącz go,włączy się wentylator ,ale w trybie awaryjnm wszystko powinno działać (pod warunkiem ,że jest płyn chłodzący).
    Sprawdż jednak TPS i jego przewody łamią się przy samej wtyczce lub głównej wiązce,efekt bardzo podobny...
  • Poziom 16  
    Witam
    Nie jestem w stanie zrozumieć ludzi którzy nie mają pojęcia na temat a udzielają porad. Co ma czujnik temperatury ECT do włączania wentylatora???? Czujnik ECT reguluje pracę samochodu w zależności od temperatury silnika. Napięcie na pracującym samochodzie z czujnka ECT podawane do komputera: przy temperaturze silnika 12 st C - 2,4 V, przy temperaturze silnika 80 st. C - 1,94 V. Jeżeli tak jak piszesz są skoki napięcia trzeba najpierw wymienić czujnik a jeżeli to niepomoże to trzeba sprawdzić instalację elektryczną.

    Pozdrawiam
    Wojciech Bielenin
    iwexautogaz(malpa)wp.pl
  • Poziom 20  
    Kolego IWEX100,włącz zapłon, odłącz czujnik a wentylator się włączy. Wtedy zastanów się, dlaczego tak się dzieje.
    Jak już sprawdzisz i zrozumiesz,to zrozumienie ludzi którzy radzą innym nie powinno przysparzać Ci rzadnych problemów...
  • Poziom 32  
    rozumiem że takie przyziemne sprawy jak kable świece masz sprawdzone .
  • Poziom 18  
    witam

    Proponuję diagnostykę komputerową na początek . Miałem podobny a wręcz identyczny przypadek z objawami i po wymianie czujnika położenia wału korbowego ( który wyskoczył na diagnostyce a po objawach w zyciu bym go nie podejrzewał ) wszystko wróciło do normy . Piszesz ,że większość czujników powymieniałeś, a co właśnie z czujnikiem położenia wału korbowego ??

    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    witam kolego a posprawdzaj masy --podokladaj dodatkowe np pasuje od malucha
  • Poziom 15  
    Zgadzam się z kolegą (Heniek 1234) sprawdz masy głównie te od silnika
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    swiece okopcone, wymieniłem , przewody równiez, czójnika wału jeszcze nie, a na komputerze nic nie pokazuje, niby wszystko gra, a moze katalizator sie zapchał?? duzo jezdrze an wolnych obrotach mozliwe to czy bardziej czójnik wału??;>
    na gazie mam tom sama sytuacje co na benzynie, jak wchodzi na obroty to az cały silnik skacze, p[owyzej 3 tys zachowuje sie normalnie, woda w chłodnicy jest i nie ubywa wiec uszczelka niby cała ale jak mechamik wykrecił swiece i miezył cisnienie to miałem 7-8 w zaleznosci na której a katalogowo powinno byc 9,5 wiec zastanawia mnie jeszcze tauszczelka pod głowica!!
    jak Myslicie?/;.
    nie wiem za co sie złapac.....

    Dodano po 18 [minuty]:

    a i na zimnym jest to samo co na ciepłym
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Cytat:
    2) Tam chyba masz tak samo jak w mojej Nexii, możesz podkręcić lekko aparat zapłonowym w prawo, bo to może też być objaw opóźnionych obrotów.

    A kolega radzący korzystanie ze słowników - niech może sam skorzysta najpierw z jakiegoś kompendium wiedzy nt silników spalinowych.
    Aparatem zapłonowym nie regulujemy żadnych "obrotów" tylko ewent. "początek zapłonu" (pop. zapłon) Jednak w silnikach z wyposażonych w ECU* nawet jeżeli fizycznie istnieje taka możliwość, to jest to i tak korygowane przez jedn. centralną - dzięki odczytowi całego pakietu danych (m. in. CPW*)



    ---------
    ECU - komputer
    CPW - czujnik położenia wału

    ______________________________________________________
    OFF TOPIC - być może.... ale znalazłem taki oto opis RESETU EEC w Daewoo
    _________
    Cytat:
    Tutaj macie jeszcze opis dodatkowych "czarów" ...po wykonanym resecie komputera:


    "Witam jestem troszeczkę.......... ..jakby to powiedzieć z innego KLUBU, ale kiedyś pracowałem w CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU DAEWOO-FSO odłączenie samego akumulatora pozwala na reset kompa czyli ECU. Jest to skuteczne oczyszczenie komnpa z błedów wcześniejszych odpaleń samochodu. ECU resetuje sie po około 8-10 min po odłączeniu akumulatora. Ale żeby poprawnie odpalić ECU należy jeszcze zaprogramować ustawienie przepustnicy tzn:
    1. Odpalić samochód bez dodawania gazu /
    zgaśic auto po rozgrzaniu silnika do temp.pracy i wyjąć kluczyk !!!
    2. przekrecic zapłon ale nie odpalac silnika
    3. wykonać siedem powolnych ruchów pedałem gazu "od deski do deski"
    4. Odpalić autko dodając gaz. - i bonvayage.......... "

    Ten opis nie jest mojego autorstwa - ale wydaje się być ciekawy i logiczny